Skocz do zawartości

elektryczne szyby asia f


Gość kałuż

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj kabelkowałem sobie i jeszcze nie wiem jednej rzeczy,kabelek brązowy wychodzący z przełącznika lutuje z plusem instalacji i pinami 87 przekaznika????

dokładnie tak jak piszesz i masz to wszystko na schamacie oznaczone kolorami i numerami pin na przekażnikach nie moża się pomylić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość stawpol2

dzięki teraz dam radę :lol:

 

[ Dodano: 2010-06-04, 20:26 ]

szyba od pasażera już chodzi :-D

a teraz będę walczył żeby szybę pasażera sterować przełacznikiem kierowcy i w związku z tym mam pytanko w tym schemacie co mi podesłałeś na P.W. było żeby jeden kabelek czarny z przełącznika kierowcy również podpiąc do plusa !!! to nie błąd?i dalej według tego schematu co podesłałeś.

 

[ Dodano: 2010-06-09, 19:05 ]

już wszystko śmiga jak talala :-)

 

zamykamy temat ,podziękował wszystkim a w szczególności GRZES 997

 

[ Dodano: 2010-06-09, 19:06 ]

naprawdę jest przebiegłym mechanikiem,zna się facet na rzeczy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość schalker

Witam,

 

z góry przepraszam, jeśli zdenerwuje niektórych użytkowników forum, gdyż być może temat został dokładnie i wyczerpująco opisany, ale będę wdzięczny za wszelkie rady.

 

Otóż zakupiłem zestaw elektrycznych szyb do Astry F, tj. 2 mechanizmy z silnikami, 2 przyciski + 1 wiązka od strony pasażera.

 

Niestety drugiej wiązki (od strony kierowcy) nie było w zestawie ale nie jest to chyba problem, gdyż i tak całą instalację chcę robić na nowo.

 

Widzę, że:

 

1) wtyk od silnika mechanizmu pasażera ma 4 kable - brązowy, niebiesko-czerwony, czerwono-żółty i zielono-szary

2) przycisk pasażera ma 6 kabli - brązowy, 2xniebiesko-czerwony, 2x zielono-szary i czarny

3) wtyk od silnika mechanizmu kierowcy - BRAK :(

4) przycisk kierowcy ma 8 kabli - 2 x czarny, 2 x brązowy, 2x niebiesko-czerwony, 2 x zielono-szary

 

Uprzejmie proszę o "łopatologiczne" jakie kable z jakimi połączyć oraz jakie kable powinny wyjść z silnika mechanizmu kierowcy, gdyż do niego nie mam wtyczki. Czy przy takim zestawie potrzebuje przekaźniki ?

 

Dodaję, że zasilanie do elektrycznych szyb chce robić bezpośrednio z akumulatora i ciągnąć do drzwi.

 

Z góry ogromnie dziękuje.

Marcin

 

szyby1.JPG

szyby2.JPG

szyby3.JPG

szyby4.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość schalker

Witam ponownie,

 

może inaczej zadam pytanie:

 

jeśli podłącze wszystkie kable tak jak na oryginalnym schemacie poniżej to czy taki zestaw będzie bez problemu chodził bez montażu przekaźników ???

 

Kabel zasilający będzie szedł bezpośrednio z akumulatora.

///wymoderowano///

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego

prośbę mam abyś zerknął do regulaminu

 

nie wolno zamieszczać jakichkolwiek treści naruszających prawa autorskie czyli żadnych pdf-ów, skanów instrukcji, schematów etc

 

prosze o rozwagę, bo zaczne wywalać posty do kosza ale bez ostrzeżenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość schalker

Korzystając z okazji może będziecie wiedzieć:

 

S178 + S466 to przełączniki po stronie kierowcy

S178 to przełącznik pasażera

M34 to silnik kierowcy czy pasażera ??

M24 to silnik kierowcy czy pasażera ??

 

W M34 pod które piny podłączyć kable ?? 1 i 4 ? niestety nie ma tego zaznaczonego na schemacie.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik M34 to jest od pasażera, silnik M24 od kierowcy, silnik od pasażera ma tylko podłączone dwa kable a jest taki sam jak silnik od kierowcy więc łatwo wyczaić jakie kable podają napięcie i moim zdaniem te dwa kable łączysz na pin 2 i 3 patrz na schemat i kolory są bardzo pomocne.

Jak podłączysz zgodnie z schematem też będzie wszystko działało w oryginale Opel nie przewidział przekaźników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość schalker

Ok - dziękuje za jasną i rzeczową wypowiedz.

 

Spróbuje najpierw podłączyć poszczególne elementy na próbę do akumulatora, porobić dokładnie wszystkie połączenia tak jak na schemacie i zobaczyć przed końcowym montażem czy wszystko działa.

 

Proszę jeszcze o radę czym najlepiej łączyć przewód z pinem do silnika - dostanę gdzieś jakieś spinki łączące ?

 

Oraz jesli dobrze myślę to na przewodzie zasilającym biegnącym z akumulatora dać bezpiecznik ?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie daj bezpiecznik, na schemacie jest zaznaczony chyba 30A co do pinów silnika to musiał byś coś napasować co będzie pasowało lub podskoczyć na jakiś złomowiec i wyszarpać kawałek instalacji z taka kostką, Podoba mi się Twoje myślenie odnośnie podłączenia wszystkiego na stole przed montażem, chciałem Ci to wczoraj zaproponować. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania