Skocz do zawartości

holcu

Members
  • Postów

    705
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana holcu w dniu 8 Lipca

Użytkownicy przyznają holcu punkty reputacji!

Profile Information

  • Lokalizacja
    Sarajevo
  • Interests
    Internet

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Motoryzacja, samochody, auta - w dzisiejszych czasach jest to mocno rozwijająca się branża w sektorze handlu i usług. Obecnie trudno jest nam wyobrazić sobie przemieszczanie się bez własnego środka transportu. Cenimy sobie wygodę przestrzeń, możliwość wyjazdu o każdej interesującej nas godzinie, a także podróżowanie samemu, z rodziną lub jedynie z grupką bliskich znajomych. Jak łatwe stało się nasze życie, kiedy jeden z najszybszych i najpewniejszych transportów stoi pod naszym domem lub w naszym garażu. Nie od dzisiaj wiadomo, że środek transportu powinniśmy dobierać pod siebie - własne oczekiwania, warunki. Rozwój motoryzacji Motoryzacja nieustannie się rozwija i pewnie większość z nas nie nadąża za wszystkimi nowinkami, które pochodzą ze świata czterech kółek. Co chwila wychodzą nowe samochody, auta. Jeden model, wyprzedza poprzedni i tak w kółko i w kółko. Znajdziemy coraz więcej warsztatów samochodowych, które oferują nam budowę aut, a także ich tuning. Więcej na temat motoryzacji znajdziesz na stronie: http://kobieceauto.pl/category/motoryzacja Czym jest tuning? To ingerowanie w wygląd zewnętrzny pojazdu, a także w parametry techniczne. Na tuning decydują się klienci, którym marzy się nieco bardziej spersonalizowany typ pojazdu. Klienci oddają swoje motory, skutery, auta do warsztatu. Tam specjaliści przeprowadzają wywiad, żeby dowiedzieć się na czym najbardziej zależy nam, jeśli chodzi o motoryzacje. Dla niektórych jest to tylko podrasowanie samochodów z zewnątrz, by nadać im unikalny i niepowtarzalny wygląd. Dla innych będą tu wydatniejsze rury wydechowe czy mocniejsza ingerencja w technikę całego pojazdu. Samochody można oczywiście tuningować, jednak trzeba być świadomym, że nie wszelkie zabiegi są legalne według polskiego prawa. Warto sprawdzić, w jakie części auta możemy ingerować, aby w późniejszych etapach jazdy na drodze uniknąć mandatu. Motoryzacja - do hobby po zawód Motoryzacja stała się popularną branżą, a także hobby wielu ludzi. Jest duże zapotrzebowanie na dobrze przeszkolonych mechaników i ludzi, którzy po prostu znają się na rzeczy. Nic więc dziwnego, że na poszczególnych uczelniach wyższych zaczęły się pojawiać kierunki, umożliwiające studentom zdobycie inżyniera na poziomie zawodowym właśnie w różnych dziedzinach motoryzacji, budowy maszyn oraz ich tuningu. Później przed absolwentami stoi też otwarta droga do zdobycia magistra z tej dziedziny nauki. Ważne jest to, że tok studiów równo mocno opiera się na zajęciach teoretycznych - tak aby uczniowie zdobywali wiedzę, ale i na zajęciach praktycznych. Po takich studiach możemy zdobyć prace w stacji kontroli pojazdów, w firmach zajmujących się transportem czy też otworzyć własny warsztat i naprawiać oraz tuningować samochody i auta naszych klientów. Dowiedz się więcej na KobieceAuto.pl Łatwo więc wywnioskować, że motoryzacja jest wyjątkowo dobrze rozwijającą się dziedziną nauki oraz biznesu. Jesteśmy jako ludzie niesamowicie od niej zależni, wielu z nas potrzebuje i korzysta z niej na co dzień. Nie chodzi tu tylko o auta i samochody, ale też o komunikację miejską, czy też polską kolej, ponieważ wszystkie te elementy wchodzą w skład szeroko pojętej komunikacji.
  2. Kraków kojarzy się nam oczywiście z piękną architekturą, ale również z wszędobylskimi korkami. Przedostanie się z punktu w punkt często jest niezwykle męczące i czasochłonne. Rosnące opłaty za parkowanie samochodu również nie zachęcają do jego posiadania. Jeżeli doliczymy do tego koszty stałe związane z utrzymaniem pojazdu, rysuje się obraz bardzo kosztownego luksusu. Tymczasem istnieje pewna alternatywa dla takiej sytuacji. A przynajmniej w niektórych sytuacjach możemy nieco zaoszczędzić i zyskać na wygodzie. Mowa o wynajmie samochodów. Kraków kojarzy się nam oczywiście z piękną architekturą, ale również z wszędobylskimi korkami. Przedostanie się z punktu w punkt często jest niezwykle męczące i czasochłonne. Rosnące opłaty za parkowanie samochodu również nie zachęcają do jego posiadania. Jeżeli doliczymy do tego koszty stałe związane z utrzymaniem pojazdu, rysuje się obraz bardzo kosztownego luksusu. Tymczasem istnieje pewna alternatywa dla takiej sytuacji. A przynajmniej w niektórych sytuacjach możemy nieco zaoszczędzić i zyskać na wygodzie. Mowa o wynajmie samochodów. Kiedy wynajem samochodu w Krakowie się opłaci? Jeżeli potrzebujemy samochodu sporadycznie, doskonałym rozwiązaniem może okazać się nawet regularne korzystanie z wypożyczalni samochodów. Wynika to z prostej kalkulacji. W przypadku wynajmu samochodów w wypożyczalni nie będziemy bowiem musieli ponosić wieku kosztów stałych związanych z utrzymaniem naszego samochodu. To chociażby kwestie napraw i ubezpieczenia. Dodatkowo zyskujemy bezpieczeństwo, ponieważ zawsze otrzymamy nowy samochód lub co najwyżej kilkuletni, zależnie od wypożyczalni na jaką się zdecydujemy. Naszym zadaniem będzie jedynie zatankowanie pojazdu i zwrócenie go w nie pogorszonym stanie po czasie wynajmu. W praktyce nawet jeśli potrzebujemy samochodu kilkanaście lub kilkadziesiąt razy w roku, nadal opłaca się go wynajmować, zamiast kupować. Wynajem aut dostawczych w Krakowie – szeroki wybór Również samochody dostawcze wynajmiemy bez problemu. Rynek wypożyczalni jest bogaty i oferuje również takie rozwiązania dla wszystkich wymagających klientów. Samochody dostawcze, podobnie jak osobowe możemy wynająć zarówno na kilka godzin, gdy tylko potrzebujemy przewieźć kilka rzeczy, a także na kilka dni czy nawet długoterminowo, jeżeli na przykład w naszej firmie potrzebne auto będzie regularnie, a z jakiegoś powodu nie dysponujemy swoim własnym. Dziś wypożyczalnie samochodów w Krakowie rozwijając swoją ofertę, dbają również o to, by samo złożenie zamówienia było maksymalnie proste. Często wystarczy jedynie kilka kliknięć na stronie internetowej, a na miejscu musimy zweryfikować jedynie swoje prawo jazdy, choć również to może się odbyć online. Interesuje Cię wynajem aut dostawczych w Krakowie? Skorzystaj z oferty renomowanej wypożyczalni aut Kangoor.
  3. Kolana hamburskie nierdzewne mogą stanowić niezwykle ważny element dowolnej instalacji rurociągowej. Są one wprost niezastąpione w sytuacji, w której konieczna jest zmiana kierunku przebiegu rurociągu. Z ich pomocą można wygodnie łączyć rury np. w zakładzie przemysłowym, nadając im pożądany kierunek. Jest to produkt często poszukiwany przez przedsiębiorców różnych branż. Mogą oni wybierać spośród wielu różnych modeli, aby idealnie dopasować je do swoich indywidualnych potrzeb. W przemyśle chemicznym niezastąpione będą na przykład łuki hamburskie kwasoodporne. Z kolei hamburskie kolana bezszwowe świetnie spiszą się w przypadku instalacji wodnych i gazowych. Uszczelki dla przemysłu - równie ważny element instalacji w zakładach przemysłowych Inne, uniwersalne - podobnie jak kolana hamburskie, elementy armatury w zakładach przemysłowych to uszczelki do zaworów. Również są często poszukiwanym przez właścicieli tego typu firm elementem. Są one odpowiedzialne za zapewnienie szczelności instalacji, dlatego powinny wyróżniać się wysoką jakością oraz niezawodnością. Do najbardziej powszechnych należą uszczelki kryngielitowe, które mogą być stosowane przy rurach i zaworach transportujących różne płyny. Sprawdzą się do wody i pary wodnej, kwasów, zasad, olejów, paliw, czy gazów. Oczywiście każdy, kto chce kupić najlepsze uszczelki do zaworów lub wysokiej klasy kolana hamburskie, powinien poszukać ich w ofercie sprawdzonego producenta. Tylko w takim wypadku można mieć pewność ich najwyższej jakości oraz tego, że sprostają nawet największym oczekiwaniom. Sprawdzony producent z wieloletnim doświadczeniem Od lat współpracujemy z producentem armatury spożywczej ArmaPol z Poznania. Specjalizują się w produkcji elementów metalowych, kwasoodpornych ze stali nierdzewnej. Najczęściej wykorzystywanymi przez partnerów produktami są: złącza mleczarskie, zawody klapowe, zawody tri climp, redukcje nierdzewne, głowice natryskowe, uszczelki i uchwyty zaworów, wzierniki. Wymienione produkty realizowane są zgodnie z normami DIN. Zapraszamy do kontaktu.
  4. Czy regeneracja turbosprężarki może być tania i dobra? Oczywiście, że tak wystarczy trafić do firmy, która posiada odpowiedni sprzęt, wydajność. To wpływa na cenę. Mielec stanowi kolebkę regeneracji w Polsce, to centrum napraw różnego rodzaju podzespołów. Dlatego jeżeli turbosprężarki z Mielca to warto dowiedzieć się więcej gdyż jest tu wiele firm, są też takie które naprawdę warto polecić. Gdzie regenerować turbo w Mielcu? Na czym polega regeneracja turbosprężarki? Najpierw należy odpowiedzieć sobie na pytanie - na czym polega regeneracja turbosprężarki? To pytanie, które zadaje sobie każdy, komu jest ona zalecana. Ty również zaliczasz się do tych osób? Chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o procesie regeneracji turbosprężarki? W takim razie nasz tekst jest dla Ciebie. Zajrzyj do niego koniecznie! Czym są turbosprężarki? Na początek warto wspomnieć kilka słów o samych turbosprężarkach. Z czym właściwie mamy do czynienia? Co skrywa się pod ich nazwą? Turbosprężarki to narzędzia mechaniczne, które są odpowiedzialne za zwiększenie siły i mocy silnika w napędach spalinowych poprzez wtłoczenie dodatkowego powietrza do komór spalania. To elementy przystosowane do bardzo intensywnej długotrwałej pracy w trudnych warunkach. Do produkcji turbosprężarek wykorzystuje się materiały wykazujące wyjątkową odporność na wysokie temperatury, korozję, czy ścieranie. Dzięki temu przy odpowiedniej eksploatacji mogą nam dobrze służyć i to przez bardzo długi czas. Niemniej jednak nie są to wieczne narzędzia, więc możemy być pewni, że wcześniej, czy później mogą odmówić posłuszeństwa. Gdy dochodzi do awarii turbosprężarki, lepiej pomyśleć o jej naprawie, ponieważ pod względem ekonomicznym jest to bardziej opłacalne rozwiązanie, niż zakup nowego narzędzia. Regeneracja turbosprężarki w MR Radka krok po kroku Naprawa turbo czyli tak zwana potocznie regeneracja turbosprężarki to najprościej mówiąc działania mające na celu przywrócenia jej do dawnej świetności, by znów mogła działać bez zarzutu. Cały proces odbywa się w pełni na profesjonalnym sprzęcie, dlatego solidna regeneracja turbosprężarek może być tylko wykonana w takiej firmie jak MR Radka - Profesjonalna regeneracja turbin i turbosprężarki z miasta Mielec. Oględziny i diagnostyka może obejmować czyszczenie poszczególnych elementów, ich naprawę, czy wymianę na nowe. Jednak dokładny przebieg regeneracji zawsze ustalany jest indywidualnie po pracach diagnostycznych. Dlatego, gdy turbosprężarka trafia do warsztatu, najpierw fachowcy wykonują szczegółowe oględziny. W mieście Mielec ul. Polna 3b woj. podkarpackie znajduje się specjalistyczna firma, która wykonuje naprawy turbo. Profesjonalna naprawa Twojego turbo W tej firmie na początek sprawdzany jest stan urządzenia z zewnątrz, ponieważ w ten sposób można wychwycić wszelkiego typu uszkodzenia zewnętrzne. Następnym krokiem jest rozłożenie urządzenia na poszczególne części, by również je sprawdzić, ale nie tylko. Jak już zdążyliśmy wspomnieć, regeneracja opiera się również na dokładnym czyszczeniu poszczególnych elementów, więc możemy być pewni, że fachowcy również to zrobią. Najważniejszy jest korpus, dlatego właśnie on zostanie poddany precyzyjnemu myciu, piaskowaniu lub śrutowaniu, ponieważ w ten sposób można łatwo pozbyć się zanieczyszczeń oraz korozji. Po dokładnych pracach diagnostycznych przychodzi czas na naprawę. Dla regeneracji turbosprężarek kluczowe znaczenie ma wykonanie wszystkich niezbędnych pomiarów. Dodatkowo każda część jest sprawdzana pod kątem nawet najmniejszych usterek, ponieważ nie można dopuścić, aby przez przypadek wadliwe elementy ponownie zostały zamontowane. Jednak oddając turbosprężarkę w ręce fachowców, nie trzeba obawiać się tego typu sytuacji, ponieważ oni zawsze dokładają starań, aby wszystko przebiegło sprawnie, a urządzenie znów pracowało bez zarzutu. Mielec to nie tylko turbosprężarki, DPF, katalizatory i inne Każdy fan motoryzacji doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważnym miastem jest Mielec. Pierwotny rozwój lotnictwa to docelowo wielu specjalistów z branży szczególnie silników, osprzętu. To właśnie Ci ludzie to teraz prywatne firmy regenerujące na przykład w/w turbosprężarki. Możliwa jest także naprawa innych podzespołów jak maglownice, alternatory, siłowniki, sprężarki, wtryski a także czyszczenie katalizatorów i DPF do samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Dzięki temu procesowi oszczędzamy i to sporo... Dlatego, gdy okazuje się, że jakieś komponenty uległy już zużyciu, to wymienia się je na nowe o takich samych parametrach jak oryginalne. Na pewno trzeba liczyć się z wymianą łożyska wirnika, pierścieni oporowych, czy odrzutników olejowych i elementów odpowiedzialnych za uszczelnianie. Prace dotyczą również całego zespołu rdzenia, który zostaje poddany wyważeniu dynamicznemu, a wszystko po to, aby wyeliminować wszelkie drgania czy opory. Jeśli nie zostaną stwierdzone inne usterki, to po tych pracach montowana jest kierownica zmiennej geometrii.
  5. Nie od dziś wiadomo, jak bardzo istotne jest pierwsze wrażenie. Najpierw oceniamy wygląd, a wnętrze – dopiero po chwili. Zasada ta ma również zastosowanie w przypadku samochodów. Zadbany, czysty i wypolerowany wóz potrafi zrobić wrażenie! Na samym właścicielu, na potencjalnym nabywcy czy na osobach trzecich… Polerowanie lakieru to jeden z zabiegów pielęgnacyjnych, dzięki któremu efekty bywają wręcz spektakularne. Jak więc prawidłowo wypolerować lakier i co jest do tego potrzebne? Jak wypolerować lakier samochodu? Detailing stał się ostatnio szalenie popularny. W końcu każdy chciałby mieć „odpicowany” i czysty samochód. Można go wykonać w specjalnym studiu czy warsztacie samochodowym albo podjąć się go samodzielnie. Lakier na wysoki połysk to jeden z wyznaczników zadbanego auta. Aby osiągnąć idealny efekt, potrzebne są jednak specjalne preparaty i akcesoria do polerowania lakieru. Każde z nich możesz nabyć w sklepie Kaiser Detailing, w którym o detailingu wiedzą wszystko. Co będzie Ci potrzebne? Przede wszystkim pasta polerska. A właściwie kilka. Występują one w kilku rodzajach i warto zaopatrzyć się w minimum trzy: cuttingowe, czyli przeznaczone do usuwania głębokich rys. To właśnie od ich użycia należy zacząć korektę lakieru, by pozbyć się wszelkich zmatowień, rys, hologramów i swirli, polishingowe (średnio ścierne), idealne do usuwania mniejszych rys i niedoskonałości. Świetnie nadają się do polerowania japońskich samochodów z delikatnym lakierem, w przypadku których najlepiej jest pominąć użycie pasty cuttingowej, finishingowe / nabłyszczające. Bezwzględnie należy je stosować zarówno po użyciu pasty cuttingowej, polishingowej, jak i obu razem. Dzięki tej wykończeniowej paście auto zyska idealny błysk i będziesz mieć pewność, że nie będą na nim widoczne hologramy. Dwa sposoby polerowania Polerowanie lakieru można wykonać na dwa sposoby: ręcznie lub mechanicznie. Pierwszy z nich wymaga użycia specjalnego pada i jest czasochłonny. Drugi sposób jest bardziej efektywny i zdecydowanie szybszy. Wymusza on jednak posiadanie konkretniejszego sprzętu, jakim jest polerka do samochodu (rotacyjna lub oscylacyjna). Jej zakup jednorazowo może wydawać się wysoki, jednak zwróci się już praktycznie po pierwszym użyciu (w porównaniu do profesjonalnego polerowania w studiu detailingu). Polerowanie wykonuje się po uprzednim dokładnym umyciu samochodu, nakładając na lakier odpowiednio dobrane pasty i polerując dokładnie powierzchnię po ich aplikacji. Wymaga to nieco wprawy oraz podstawowej wiedzy, jednak z powodzeniem można podjąć się tego samodzielnie. Wypolerować można nie tylko lakier, ale również szyby i reflektory. Pamiętaj, że połowa sukcesu to odpowiednio dobrany sprzęt i akcesoria.
  6. Wykorzystywanie światła do generowania energii cieplnej lub elektrycznej staje się coraz bardziej popularne, tym bardziej że (w aspekcie ekologicznym) ta technologia nie wzbudza takich kontrowersji jak wiatraki. Panele słoneczne spotykamy już nie tylko na dachach firm ale nie są one już niczym nowym na prywatnych budynkach mieszkalnych. W Polsce możliwości, jakie daje wykorzystanie energii słonecznej chętnie kilka lat temu zaczęły wykorzystywać niektóre spółdzielnie mieszkaniowe, mając również na uwadze dopłaty z Unii Europejskiej. Jednak w dzisiejszych czasach również wykorzystaniu energii słonecznej towarzyszy wyścig technologiczny. Tym bardziej że w tej dziedzinie pojawiły się rozwiązania alternatywne. Można przecież wykorzystywać zarówno baterie słoneczne, jak i fotowoltaiczne. I ten podział może niejednego z nas zaskoczyć. Co wybrać? Często panele słoneczne są mylone z fotowoltaicznymi. Definiując najprościej - działanie fotoogniwa polega na przetwarzaniu energii słonecznej w elektryczną przy wykorzystaniu złącza półprzewodnikowego. Natomiast działanie kolektora słonecznego polega na zamianie energii słonecznej w ciepło. Aby do nastąpiło niezbędny jest odpowiedni nośnik ciepła i może to być odpowiednia ciecz lub gaz. Wybór nośnika energii jest raczej prosty. Zakup ogniw fotowoltaicznych do wykorzystania w domkach jednorodzinnych raczej nie jest zbyt opłacalny póki co. Sprawdza się za to w firmach. Warto jednak podkreślić, ze panele fotowoltaiczne są dosyć żywotne i mogą przetrwać nawet około 20 lat. Ich koszt zwraca się w okresie do 7 lat. Korzyści płynące z paneli słonecznych i fotowoltaicznych Instalowanie paneli fotowoltaicznych póki co raczej nie za często wiąże się one z produkcją energii na sprzedaż, ale niewątpliwie pozwala niejednokrotnie zaoszczędzić na rachunkach. Chociaż jest już coraz więcej przykładów sprzedaży energii pozyskanej przy pomocy paneli - do sieci. Funkcjonują już elektrownie wykorzystujące właściwości fotoogniw. Mimo to w tym aspekcie nadal nie ma jasnych i korzystnych uwarunkowań prawnych. Energię pozyskaną z baterii słonecznych można wykorzystać między innymi do podgrzewania wody, dogrzewania budynków lub podgrzewania podłogowych mat grzewczych w łazienkach. Natomiast baterie fotowoltaiczne w firmach mogą stanowić również zabezpieczenie przed niespodziewanymi awariami u zewnętrznego dostawcy prądu. Do ekonomicznego wykorzystania energii słonecznej w domku jednorodzinnym może już nam wystarczyć 10 paneli dających moc 3 kW. Jednak kiedy przyjrzymy się zmianom na dachach domów jednorodzinnych i niektórych firm, możemy bez ryzyka stwierdzić, że wykorzystanie energii słonecznej jest coraz bardziej popularne i ma przed sobą przyszłość. Więcej na https://tech.redpanda.pl/
  7. Dla osób prowadzących własną firmę, lub zamierzających ją założyć, wybór odpowiedniego biura rachunkowego to niezwykle istotna kwestia. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę i jakimi kryteriami kierować się przy zmianie albo wyborze takiego biura. Kompetencje danego biura Przy wyborze, lub też zmianie biura rachunkowego, należy zwrócić uwagę, czy biuro posiada kwalifikacje, poparte odpowiednim certyfikatem i zezwoleniami. Podkreślić należy, że takie certyfikaty nie są obecnie wymagane w świetle prawa, jednakże ich posiadanie wpływać może na renomę danego miejsca i gwarantować klientowi stuprocentowe bezpieczeństwo i pewność. Warto również dowiedzieć się, czy wybrana placówka gwarantuje ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, oraz jaki jest jego koszt i zakres. Co prawda, z kolei ta kwestia jest uregulowana prawnie, jednak nie wszędzie przykłada się do tego wagę. Wybrane biuro powinno wzbudzać zaufanie i gwarantować klientowi pełne bezpieczeństwo. Lokalizacja biura rachunkowego Jest to bardzo ważny aspekt, który często może mieć kluczowe znaczenie. Właściwe umiejscowienie biura wpływa na wygodę osób korzystających z jego usług. Większość przedsiębiorców poszukuje biura, które będzie umiejscowione blisko siedziby ich firmy lub miejsca zamieszkania, by móc w każdej chwili się do niego udać i załatwić sprawy. Często jednak dobra lokalizacja, niekoniecznie przekłada się na najwyższą jakość świadczonych usług. Zamiast wykonywać długie analizy dostępnych biur w okolicy firmy, lepiej wybrać wygodną, nowoczesną opcję proponowaną przez biuro rachunkowe INTAXO. Świadczy ono usługi księgowe dla firm, bez względu na ich lokalizacją. Jest to możliwe dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu, czyli mobilnej aplikacji, którą klient otrzymuje za darmo. W aplikacji tej księgowa może wystawiać faktury i prowadzić sprawy finansowe danej firmy. Wybór tego biura rachunkowego rozwiązuje kwestię wyszukiwania biura rachunkowego w odpowiedniej lokalizacji. Zakres prowadzonych usług Wybór biura rachunkowego powinien zostać uargumentowany szerokim zakresem oferowanych usług. Warto rozważyć, czy firma preferuje wąski zakres działania, ponieważ zwyczajnie nie posiada większych potrzeb, czy też biura oferującego szeroki i różnorodny zakres pomocy, nie tylko kwestie księgowości. Lepiej jednak, kiedy do dyspozycji jest większy wachlarz możliwości, ponieważ firma wraz ze swoim rozwojem może zwiększać zapotrzebowanie na uwzględnianie pewnych spraw finansowych. Przy analizie usług, dobrze jest zwrócić uwagę również na ceny. Obowiązuje zasada - tanio nie znaczy dobrze i trzeba się liczyć z tym, że biuro rachunkowe oferująco podejrzanie niskie ceny za proponowaną pomoc, może nie świadczyć jej z należytą starannością i dbałością o każdy szczegół. Odpowiednia weryfikacja Przed podjęciem decyzji o wyborze biura, należy odpowiednio je sprawdzić. Warto poczytać w Internecie opinie na temat wybranych usług, a także odwiedzić stronę internetową danego biura rachunkowego i przeanalizować umieszczone tam informacje. Pozwoli to określić, czy świadczona pomoc będzie tą, której oczekuje dana firma. Oprócz tego, należy zastanowić się, czy jest to ogromna firma, czy też kameralne biuro. Takie, które świadczy usługi dla całej masy podmiotów, będzie się mniej skupiać na każdej firmie z osobna. Z kolei mniejsze biuro rachunkowe wiązać się może z indywidualnym podejściem do klienta i możliwością personalizacji usług w stosunku do potrzeb. Wybierając biuro rachunkowe INTAXO, kwestia ta schodzi na drugi plan, ponieważ oferowane przez nie usługi są całkowicie dopasowane do potrzeb klienta, a gwarantowana aplikacja posiada mnóstwo przydatnych funkcji i narzędzi, które cały czas są aktualizowane i ulepszane, wedle sugestii klientów. Dzięki takiemu rozwiązaniu, firma w każdej chwili może kontrolować swoje rachunkowe kwestie, co przekłada się na zwiększoną kontrolę nad finansami firmy. Jak widać, wybór biura rachunkowego to istotna kwestia dla przedsiębiorcy, także dlatego, że to właśnie na nim ciąży obowiązek prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Świetnym rozwiązaniem jest wybór biura, które spełnia wszystkie konieczne wymogi i zapewnia wygodę, bezpieczeństwo i gwarantuje klientowi stałą kontrolę nad jego kwestiami finansowymi. Artykuł powstał przy współpracy z INTAXO - ogólnopolskim biurem rachunkowym.
  8. Silnik, dla osób niemających szczególnego pojęcia o motoryzacji, to po prostu ten element, który napędza działanie pojazdu. I tak właśnie jest, nie potrzeba tu specjalistycznej definicji, bo silnik to właśnie element samochodu, który zapewnia moment obrotowy podczas spalania benzyny. Podobnie jest w przypadku samochodów elektrycznych, choć w ich przypadku oczywiście główną rolę odgrywa prąd. Natomiast zarówno w jednym, jak i drugim przypadku, to właśnie silnik jest rdzeniem całego pojazdu, dlatego warto co jakiś czas sprawdzać jego stan. Jakie są objawy zepsutego silnika? Zepsuty silnik daje o sobie znać poprzez spadek mocy i dziwne dźwięki podczas ruszania pojazdu z miejsca lub dynamicznej jazdy. W takiej sytuacji jak najszybciej musimy udać się do mechanika, ponieważ jazda z takim silnikiem jest niebezpieczna. Co więcej, szybka reakcja może nas uchronić przez późniejszymi wydatkami na części do silników. Jakie części do silników spalinowych najczęściej wymieniamy? Mimo prostego opisu, który udało mi się wypracować w rozmowie z good-goods.pl, budowa silnika jest bardzo skomplikowana. Jest jednak kilka części, które są kluczowe dla jego działania, a więc są wymieniane najczęściej. Blok silnika Głowica cylindrów Uszczelka głowicy cylindrów Skrzynia korbowa Zespół obrotowy Układ rozrządu W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z wymienionych czeka nas naprawa silnika, której z pewnością nie będziemy w stanie dokonać sami. Musimy liczyć się więc z kosztami naprawy u mechanika, a więc tak zwaną robocizną. W tym miejscu powstaje jeszcze jedno dodatkowe pytanie. Samodzielne zamówienie części czy pełne zlecenie u mechanika? Ważnym pytaniem w przypadku naprawy jest to, czy ograniczymy się jedynie do robocizny, czy zaufamy mechanikowi w sprawie zamówienia. Części do silników są dosyć drogie, więc warto zrobić to samemu. Oczywiście, jeśli mamy doświadczonego i zaufanego mechanika, to najlepiej zdecydować się na wymianę i zamówienie z jego ręki, a już w ogóle najlepiej, jeśli posiadamy gwarancje i samochód może być serwisowany. Jeśli jednak tak nie jest, to warto zlecić diagnozę problemu, a części poszukać samodzielnie, ponieważ jesteśmy w ten sposób w stanie oszczędzić nawet kilkaset złotych.
  9. Silnik - to maszyna zmieniająca pewną energię w energię mechaniczną. Jest on najważniejszą częścią napędową samochodu. Należy prawidłowo o niego dbać, by nie musieć go wymieniać lub naprawiać. Ważne jest, by regularnie wymieniać wszystkie płyny eksploatacyjne. Pozwoli to na długotrwałe i bezproblemowe użytkowanie jednego silnika. Na czym polegają remonty silników? Specjaliści z nowymotor.pl wyjaśniają, że remonty silników to przywrócenie im właściwego stanu technicznego pozwalającego na ich bezpieczne eksploatowanie. Stopień w jakim silniki są naprawiane zależy od wyniku ich diagnozy, a pełną diagnozę można przeprowadzić po demontażu silnika. Najczęściej remonty silników polegają na: wymianie pierścieni tłokowych i honowaniu cylindrów - nieszczelne pierścienie obniżają kompresję i powodują utratę mocy, a także zaburzają sprawność silnika. Są one powodem spalania większej ilości oleju, wymianie panewek głównych, korbowodowych i łożyska wałka rozrządu - jest to konieczne gdy powierzchnia tych elementów zużyje się. Jeśli między tłokiem a korbowodami jest dużo luzu, wówczas trzeba skorygować otwory w obu częściach, a następnie wymienić sworznie tłoków, które łączą tłok z korbowodami, zabieleniu głowicy - proces ten polega na obróbce mechanicznej głowicy, która ma wygładzić jej łączenie z blokiem silnika, wymianie uszczelek, pasków klinowych, paska rozrządu oraz innych niezbędnych elementów odpowiadających za prawidłową pracę silnika. Od czego uzależniony jest koszt remontu silnika? Remont silnika jest dobrym rozwiązaniem gdy dotyczy nowego samochodu. Remonty silników mogą mieć różną cenę, która uzależniona jest od miejsca w jakim remont zostaje zrobiony. Koszt remontu silnika będzie wyższy jeśli będzie przeprowadzony w autoryzowanym serwisie. Na koszty składają się także zakup części oraz materiałów eksploatacyjnych. Jest to ważny czynnik, ponieważ zaleca się kupno oryginalnych części zamiennych, które są drogie, ale pozwolą na dłuższe używanie auta. Ważne jest jak duża będzie naprawa, ponieważ im więcej części jej wymaga tym koszt remontu silnika będzie wyższy. Na koszt remontu silnika składają się także marka, model oraz wiek auta. Ile wynosi koszt remontu silnika? Mały remont silnika mieści się w kwocie 1500 - 2000 zł, remont kapitalny może wynieść nas nawet 5000 zł. Koszt może się różni ze względu na model, typ oraz rok produkcji samochodu, a także miejsca w jakim remont będzie przeprowadzany.
  10. Mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, że uszczelnienia są jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych wielu maszyn i urządzeń. Uszczelki przede wszystkim pełnią funkcję ochronną oraz zabezpieczającą. Bardzo istotnym uszczelnieniem jest tu pierścień uszczelniający zwany simmeringiem. Simmeringi to bardzo wyspecjalizowane elementy uszczelniające, które za zadanie mają utrzymać środek smarny pomiędzy ruchomymi elementami. Uszczelnienia obrotowe, czyli simmeringi – czym się charakteryzują? Simmering to uszczelnienie składające się z wargi uszczelniającej wałek oraz zewnętrznej części w kształcie walca. Uszczelnienia promieniowe wału, czyli potocznie zwane simmeringi dzielą się dwa typy: typ A oraz typ AO. Pierwszy rodzaj simmeringów to pierścienie jednowargowe, natomiast simmering oznaczony symbolem AO będzie wyposażony w dodatkową wargę przeciwpyłową. Zewnętrzna część simmeringa wykonana jest z blachy, która powleczona jest elastomerem. Jeśli chodzi o część wewnętrzną, to składa się na nią wyżej wspomniana elastyczna warga uszczelniająca. Simmeringi zakładane są pomiędzy obracające się elementy konstrukcyjne wielu maszyn oraz urządzeń w celu utrzymywania środka smarnego i zapobiegania przedostawania się zanieczyszczeń do wewnątrz. W jaki sposób działają simmeringi? Sposób działania pierścieni typu simmering nie jest skomplikowanym procesem. Na początek skupmy się jednak na znaczeniu wymaganej grubości warstwy smarnej. Grubość ta wynika głównie z równowagi sił działających na uszczelnienie: siły hydrodynamicznej oraz sił promieniowych. Istotną kwestią jest tu też odpowiednie ustalenie siły promieniowej. Jej zbyt wysoka wartość może doprowadzić do obniżenia żywotności uszczelnienia. Natomiast przy zbyt niskim poziomie działania siły może nie być zachowana odpowiednia szczelność. Sam metalowy pierścień opiera się o inne elementy, a dzięki sprężynie materiał uszczelniający zostaje dociśnięty do powierzchni wału. W momencie, kiedy wał wykonuje obroty, olej smarujący, który go pokrywa, nie wydostaje się z uszczelnienia. Tutaj swoje zadanie odgrywa warga uszczelniająca, która dzięki odpowiedniemu kształtowi zapewnia wymaganą szczelność. Wargi zatrzymują również olej, kiedy wał się nie obraca. Z czego produkowane są pierścienie uszczelniające? Pierścienie uszczelniające typu simmering produkowane są różnego rodzaju materiałów. Wszystko zależy tak naprawdę od wymagań maszyny, wykonywanej przez nią pracy oraz od warunków panujących w miejscu przeznaczenia. Przy doborze materiału do wykonania uszczelnienia musimy brać pod uwagę takie aspekty jak: zakres temperatur, występowanie substancji chemicznych, niebezpiecznych cieczy czy innych niesprzyjających czynników. Jednak najczęściej wykorzystywanymi materiałami do produkcji simmeringów są: kauczuk nitrylowy, czyli NBR. Materiał ten wykazuje odporność na oleje, smary, płyny hydrauliczne oraz benzynę. Ponadto simmering NBR jest produktem niewrażliwym na alkohole, wodne roztwory soli oraz rozcieńczone kwasy i zasady w niewysokiej temperaturze. Pierścień NBR może pracować w temperaturze sięgającej od -30 do 100 stopni Celsjusza; kauczuk fluorowy, czyli FKM, FPM lub Viton. Warto jednak podkreślić, że wszystkie te nazwy określają ten sam surowiec. Simmering wykonany z Vitonu odporny jest na oleje i smary mineralne, węglowodory, płyny hydrauliczne oraz kwasy nieorganiczne. FKM jest dodatkowo wysoko niewrażliwy na promieniowanie UV. Pierścień wykonany z Vitonu może być stosowany w temperaturze sięgającej nawet 200 stopni Celsjusza; kauczuk silikonowy, czyli VMQ. Pierścień wykonany z kauczuku silikonowego wykazuje odporność na oleje i smary mineralne, rozcieńczone roztwory soli oraz alkohole. Dodatkowo simmering VMQ może być stosowany w miejscach, gdzie zakres temperatur waha się w przedziale od -50 do 200 stopni Celsjusza; kauczuk akrylowy, czyli ACM. Simmering ACM jest uszczelnieniem odpornym na oleje mineralne oraz wodę. Jest tworzywem niewrażliwym na temperatury sięgające od -25 do 150 stopni. Należy jednak pamiętać, że to, z czego zostanie wykonany pierścień uszczelniający, warunkowane jest w głównej mierze miejscem przeznaczenia. Artykuł powstał przy współpracy z firmą produkującą uszczelki FKM FPM Viton - Kedarix https://kedarix.com/
  11. Zakup samochodu w obecnych czasach stał się wysoce skomplikowaną czynnością. Coraz częściej decydujemy się na zakup młodszych pojazdów, podczas gdy kilkunastoletnie egzemplarze trafiają w ręce komisów czy na złomowisko. Na rynku znajdziemy samochody z silnikami benzynowymi, diesla, hybrydowe oraz elektryczne. Z racji wysokich cen tych ostatnich, sprawdzimy, jaki zakup okaże się korzystniejszy w przypadku pojazdów z silnikami benzynowymi oraz o zapłonie samoczynnym. Diesel i benzyna – jakie są różnice? Ogólna zasada działania i budowa silników benzynowych oraz silników diesla jest w gruncie rzeczy bardzo podobna. Zasadniczą różnicą jest rodzaj zastosowanego w nich paliwa, a także charakterystyka jego spalania. Silnika benzynowe wykorzystują mieszankę benzyny z powietrzem, która ulega zapłonowi na skutek iskry, wywoływanej przez świece zapłonowe. Z kolei silnik diesla wykorzystuje jako paliwo olej napędowy, który również w obecności powietrza spala się, ale nie pod wpływem iskry elektrycznej, lecz wysokiego ciśnienia oraz temperatury wytwarzanej w komorze spalania. Co jest tańsze w utrzymaniu? W obiegu kierowców narosło sporo mitów i przekonań, zarówno do silników benzynowych, jak i silników diesla. Często uważa się, że silnika diesla są długowieczne, mało palą i sprawiają mniej kłopotów, niż silniki benzynowe. Rzeczywistość jednak wygląda zupełnie inaczej. O ile stare silniki wysokoprężne potrafiły co prawda zaskoczyć gigantycznymi przebiegami bez większych ingerencji serwisowych, tak nowoczesne jednostki diesla to istny majstersztyk inżynierii. Z racji mocno wyśrubowanych norm emisji spalin, nowoczesne silnika diesla musiały zostać wyposażone w innowacyjne systemy oczyszczania spalin, co dodatkowo wpłynęło zarówno na koszty budowy całego oprzyrządowania, jak i koszty eksploatacji oraz serwisowania tych silników. I tak zatem o ile sam silnik wydaje się jednostką w miarę wytrzymałą, tak wszystkie dodatkowe elementy oczyszczania spalin (np. filtr DPF), to już istna udręka dla właścicieli tego typu pojazdów. W przypadku ich awarii, trzeba liczyć się bowiem z ogromnymi kosztami, które sięgają nawet kilku lub kilkunastu tysięcy złotych. Tym samym zakup samochodu z silnikiem benzynowym wydaje się być bardziej korzystny. Spalanie benzyny nie generuje tak sporej ilości szkodliwych spalin, co silniki diesla, a zatem jednostki te nie wymagają stosowania wymyślnych układów oczyszczania. Na jakie koszty napraw się przygotować? Koszty serwisowania samochodów stale rosną. Jest to spowodowane nie tylko tym, ile zarabia mechanik, ale również cenami samych części. Do najdroższych elementów silnika benzynowego zaliczyć trzeba układ zapłonowy, przeniesienia napędu oraz zasilania paliwem. Ceny te jednak pozostają niższe, w porównaniu do kosztów napraw nowoczesnych silników diesla. Do najdroższych podzespołów w przypadku tego typu silników należy m.in. turbosprężarka, dwumasowe koło zamachowe, układ paliwowy oraz systemy oczyszczania spalin, np. filtr DPF. Wszystkie te aspekty sprawiają, że zakup nowoczesnego silnika diesla wydaje się pozbawiony sensu ekonomicznego. Spalanie jest co prawda odczuwalnie niższe w porównaniu do silników benzynowych, ale na dłuższą metę silniki te potrafią niekiedy doszczętnie zrujnować domowy budżet.
  12. Wiosna to czas, gdy warto zająć się już wymianą zimowych opon na letnie. Ogumienie przystosowane odpowiednio do aktualnych warunków drogowych zapewni nam bowiem pełne bezpieczeństwo podczas jazdy. Gdzie najbardziej opłaca się nam kupić nowe opony? Lepiej zrobić to tradycyjnie, czy może w sklepie online? W dzisiejszych czasach coraz częściej robimy zakupy przez internet. Nic więc dziwnego, że zakres sprzedawanych w sieci towarów stale się poszerza. Obecnie kupimy tam już dosłownie wszystko — także opony. Wielu kierowców mających w planach wymianę ogumienia rozważa jego zakup właśnie przez internet. Czy jest to jednak dobre rozwiązanie? Czy nie lepiej po prostu udać się do tradycyjnego sklepu i wybrać je osobiście? Na te pytania odpowiemy sobie już za chwilę. Nie podlega wątpliwości jednak, że zwiększenie zakresu naszych możliwości jest dużym atutem. Sprawdźmy więc, jak wybrać sklep z oponami cenionych producentów. Stacjonarnie czy online — gdzie lepiej kupić opony na sezon letni? Niektórzy z nas uwielbiają robić zakupy przez internet. Inni natomiast pozostają wierni tradycyjnym metodom kupowania. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety, dlatego trudno jednoznacznie stwierdzić, które z nich zapewnia więcej korzyści. Dlatego też warto wziąć ten temat pod lupę. Kupowanie nowych opon nie jest łatwym zadaniem i wie o tym z pewnością każdy kierowca. Obecnie tego typu produkty możemy kupić zarówno online, jak i stacjonarnie. Decydując się na zakupy online, z pewnością wybierzemy odpowiednie ogumienie znacznie szybciej. Dzięki możliwości filtrowania produktów z łatwością dopasujemy je do naszych potrzeb i preferencji. Dużym atutem tego rozwiązania jest też sprawna dostawa. Sami nie musimy martwić się natomiast transportem opon. Internetowy sklep z oponami cenionych producentów gwarantuje nam najwyższą jakość produktów i wybór spośród najlepszych modeli opon, takich jak https://noweopony.pl/opony/goodride. Zaletą zakupów stacjonarnych jest natomiast możliwość fizycznego wyboru ogumienia. Dla osób, które przed zakupem muszą dokładnie obejrzeć i dotknąć produkt, będzie to duży plus. Jak zamówić opony przez internet? Kupowanie opon przez internet jest niezwykle łatwe. Można powiedzieć śmiało, że to nawet prostsze, niż przy zakupach stacjonarnych. Zajmie nam to dosłownie kilka minut. Wystarczy wejść na https://noweopony.pl/ — to sklep z oponami cenionych producentów, zapewniający bardzo duży wybór wśród produktów. Następnie w wyszukiwarkę należy wpisać parametry opon, jakie są nam potrzebne. Na ich podstawie uzyskamy dostęp do propozycji spełniających nasze wymagania. Teraz pozostaje nam już tylko wybrać konkretny model.
  13. Aby elegancko wykończyć swoją podłogę, wiele osób decyduje się na zakup listw przypodłogowych. I choć obecnie sporą ilość paneli można kłaść nie pozostawiając szczeliny dylatacyjnej, to mimo wszystko są one najpowszechniejszym rozwiązaniem. Oczywiście listwy posiadają wiele zalet i żeby je móc w pełni wykorzystać, warto dowiedzieć się o nich nieco więcej. Aby elegancko wykończyć swoją podłogę, wiele osób decyduje się na zakup listw przypodłogowych. I choć obecnie sporą ilość paneli można kłaść nie pozostawiając szczeliny dylatacyjnej, to mimo wszystko są one najpowszechniejszym rozwiązaniem. Oczywiście listwy posiadają wiele zalet i żeby je móc w pełni wykorzystać, warto dowiedzieć się o nich nieco więcej. Jakie są podstawowe zalety listw przypodłogowych? Listwy przypodłogowe mają naprawdę wiele zalet, jednak podstawową jest maskowanie szczeliny dylatacyjnej. Kładąc panele musimy pamiętać o tym, że cały czas będzie wywierany na nie pewien nacisk. Postawiamy bowiem na nich meble, ale będziemy również po nich chodzić. Panele będą zatem "pracować". Konieczne jest zatem pozostawienie odpowiedniej ilości miejsca, aby mogły się one rozszerzać oraz później znów zwężać. Szczelina dylatacyjna nie jest jednak zbyt estetyczna. Zazwyczaj wpadają do niej wszelkie zabrudzenia i trudno utrzymać ją w należytym ładzie. Poza tym panele nie zawsze są także równo docięte, natomiast ściany na dole mogą być średnio wykończone, szczególnie jeśli na danym fragmencie kładliśmy tapetę. Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, jest zainwestowanie w listwę przypodłogową. Ona zakryje dla nas ten mało estetyczny fragment, a podłoga dzięki temu będzie prezentowała się naprawdę należycie. Kolejną zaletą takich listw, jest również ochrona dolnej części ściany. Podczas mycia podłóg ścianę zazwyczaj moczymy, co może doprowadzić nawet do powstania grzyba. W trakcie odkurzania uderzamy natomiast w nią co sprawia, że farba niekiedy odpada. Listwy natomiast są solidne, dość odporne na uderzenia i przede wszystkim zabezpieczone przed działaniem wilgoci. Dlatego też chronią należycie ścianę w trakcie codziennych porządków. Niewątpliwą zaletą listw przypodłogowych, jest także ich frezowanie pod kable. Nie wszystkie modele listew na rynku je posiadają, ale listwy Arbition zdecydowanie tak. Takie frezowanie pomaga nam na ulokowanie kabli w rozsądny sposób, umieszczając je bezpośrednio w listwie. Trzeba przyznać, że splątane kable rzucone na podłodze czy też za szafkami, nigdy nie wyglądają dobrze. Dlatego warto wybierać takie rozwiązania, dzięki którym nasza domowa przestrzeń naprawdę może wyglądać znacznie lepiej. Jakie listwy przypodłogowe oferuje marka Arbition? Marka Arbition posiada w swojej ofercie wiele modeli listw przypodłogowych, w tym również te hybrydowe. Wśród nich wymienić można między innymi: listwy TORE 60, TORE 80, VIGO 60 oraz VIGO 80. Listwy TORE są wykonane z materiału hybryda- PVC. Dostępne są aż w 50 wzorach i kolorach. Montuje się je natomiast na klamrę, klej. Cechują się one między innymi elastycznością i są również w 100% odporne na wodę. Listwy VIGO również są wykonane z materiału jakim jest hybryda - PVC. Dostępne są natomiast w 16 unikatowych wzorach oraz kolorach. Montuje się je na klamrę, klej. Posiadają one bardzo naturalną strukturę drewna, dlatego też wiele osób decyduje się właśnie na nie. Wśród uniwersalnych rozwiązań marka Arbition oferuje takie modele jak: listwa DORA, STIQ, CAVARE, VEGA, DIAMOND oraz PAINT-IT. Model DORA jest wykonany z materiału, jakim jest Videlit. Dostępne są one w dość ograniczonej ilości wzorów - 5. Wszystkie są utrzymane w białej kolorystyce, można je jednak dowolnie malować. Także cechują się one odpornością na wodę. STIQ to linia także z Videlitu, która wymaga montażu jedynie na klej. Ma 3 wzory, a kolorystyka jest tylko i wyłącznie biała. VEGA również jest z Videlitu i to dość ciekawy model, ponieważ posiadający wygodne frezowanie pod kable, które jest bardzo funkcjonalne w dzisiejszych czasach. Są to listwy mające 15 wzorów, ale wszystkie utrzymane w kolorze białym. Można je jednak malować. Listwy CAVARE są utrzymane w 4 wersjach kolorystycznych i wykonane są z wytrzymałej płyty MDF. Używa się w przypadku ich tworzenia ekologicznych rozwiązań. PAINT-IT to listwy w 11 wersjach jeśli chodzi o wzory. Jak sama ich nazwa wskazuje, przeznaczone są one do samodzielnego malowania. Także są wykonane z płyty MDF. Listwy DIAMOND to również produkt z płyty MDF, który występuje w trzech wersjach. Montuje się je wygodnie na klamry lub klej. Arbition posiada w swojej ofercie również listwy dopasowane pod względem kolorystycznym do podłóg, które marka również tworzy. Można tutaj wymienić takie kolekcje jak: INTEGRA, FADO, INDO, LARS, MACK, LM 60 oraz LM 55. Są to bardzo uniwersalne oraz trwałe rozwiązania, jeśli chcielibyśmy dopasować do siebie wszystko od jednego producenta.
  14. Odpowiadasz za projekt lub modernizację parkingu dla pracowników, mieszkańców lub klientów? Coraz więcej deweloperów lub przedsiębiorców szuka sposobu, jak uatrakcyjnić swoją ofertę poprzez wykorzystanie technologii. Jednym z ciekawych przykładów, które wciąż budzą wiele pozytywnych emocji, są oczywiście stacje ładowania EV. Cieszą się one coraz większym uznaniem i można je spotkać o wiele częściej, niż kilka lat temu. Co, jeśli powiemy Ci, że możesz połączyć przyjemne z pożytecznym i zainwestować w stację ładowania EV połączone ze słupami oświetleniowymi? Oświetlenie parkingu i stacje ładowania EV – połączenie idealne Przedsiębiorcy lubią funkcjonalne kombinacje. Jeśli są oni w stanie optymalizować koszty lub łączyć ze sobą dwa elementy wyposażenia, chętnie z takiej opcji skorzystają. Przedstawiamy więc stacje ładowania EV dla dwóch aut, które wmontowane zostały w estetyczne słupy oświetleniowe. Moc i potencjał takich rozwiązań Im większa moc, tym szybciej akumulator zostanie uzupełniony. Należy jednak zaznaczyć, że pojawią się również wyższe koszty eksploatacji, a samo urządzenie także będzie droższe. Stacje ładowania EV o mocy 8 kW są zatem optymalnym rozwiązaniem dla obiektów publicznych, gdyż pełne uzupełnienie akumulatorów zajmie ok. 2-3h. Jeśli zamierzasz ustawić je na parkingu sklepu lub obiektu handlowego, istnieje ogromna szansa, że większość klientów nie będzie zajmować tego miejsca przez dłuższy wymiar czasu, udostępniając tym samym gniazdko innym interesantom. Lepiej więc wybrać w wielu przypadkach stacje 2x8 kW niż jedną stację 16 kW. Czy zatem taka ładowarka dla aut elektrycznych, nie będzie kosztowna na przestrzeni czasu? Wszystko zależy oczywiście od tego, jak będzie eksploatowana. Jeśli jej celem jest przyciąganie klientów, w pewnym sensie zarobi ona w skali roku dodatkowe środki w postaci pieniędzy, które konsumenci zostawią przy kasie, kupując produkty i usługi. Co z ładowarkami dla pracowników? Jeśli chcesz zaoferować im bezpłatne ładowanie pojazdu? Możesz połączyć stacje ładowania EV z systemem fotowoltaiki. Warto rozważyć taką inwestycję, gdyż niesie ona za sobą ogrom zalet, a cała produkowana energia nie musi być wykorzystywana w pełni na stację ładowania EV. Większość może iść również do samego obiektu, ograniczając tym samym rachunki za prąd. Zastanawiasz się nad tym, gdzie szukać takich rozwiązań? Biorąc pod uwagę, że projekt i rozwiązanie jest stosunkowo nieszablonowym rozwiązaniem, raczej nie trzeba obawiać się, że decyzja będzie skomplikowana ze względu na ilość konkurencyjnych ofert. Zajrzyj na Smartpole-charger.eu. Znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje na temat technologii, zastosowań poszczególnych opcji i możliwości personalizacji. W razie ewentualnych pytań lub wątpliwości, specjaliści pomogą rozwiązać każdy problem. Wystarczy skontaktować się z nimi telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem formularza kontaktowego. Zobacz, że zakup i cała transakcja nie muszą być czasochłonne. Z pomocą ekspertów wyeliminujesz każdy kłopot – niezależnie od etapu transakcji.
  15. W urządzeniach, od których wymagamy precyzyjnego działania, a ich budowa składa się z wielu elementów, nie trudno o awarię. Przykładem takiego rozbudowanego mechanizmu jest siłownik hydrauliczny, który pomimo tego, że jest na ogół wykonany z najwyższą starannością, jest częścią serwisową. Oznacza to, że od czasu do czasu wymaga regeneracji lub drobnej naprawy. Warto wiedzieć, że często ta sama usterka może być naprawiona lepiej lub gorzej, przy użyciu różnej jakości materiałów i, co równie ważne, za różną cenę. Awarie siłowników hydraulicznych – co psuje się najczęściej? Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy wiedzieć o naprawie siłowników hydraulicznych, jest to, że wymiana uszkodzonych elementów na nowe jest najdroższym rozwiązaniem i powinna stanowić ostateczność. Często możemy zmniejszyć koszty serwisu, dokonując regeneracji siłownika hydraulicznego, czyli doprowadzeniu niesprawnego komponentu do stanu używalności, na przykład poprzez szlifowanie i chromowanie. Czasami jednak uszkodzenia są na tyle duże, że wymiana podzespołów to jedyne rozwiązanie. Wiedza o przyczynach silnego zużywania się siłowników pozwala zmniejszyć ryzyko poważnych awarii. Pierwszą powszechną usterką, jakiej doznają siłowniki hydrauliczne, jest utrata szczelności komponentów, w tym utrata szczelności dławicy, przecieki zewnętrzne i przecieki wewnątrz mechanizmu. Dzieje się tak, ponieważ w toku użytkowania siłowników hydraulicznych znajdująca się w nich ciecz robocza oddziałuje na pozostałe elementy z dużym ciśnieniem. Niestety jest to naturalny proces, którego nie można skutecznie ograniczyć. Jak wspomnieliśmy, jest to bardzo powszechna awaria siłowników hydraulicznych, warto więc, aby nasz serwis korzystał z uszczelniaczy wykonanych z tych samych materiałów, których używają producenci podczas tworzenia nowych siłowników. Kolejnym powodem niesprawnego działania siłowników są zużyte prowadnice tłoczyska. W tym przypadku sprawnie wykonana regeneracja siłowników hydraulicznych pozwoli nam sporo zaoszczędzić, a siłownik hydrauliczny po regeneracji będzie dobrej jakości. Zarówno w przypadku zużytych prowadnic tłoczyska, jak i niesprawnych uszczelnień, dobrym rozwiązaniem jest wykonanie drobnej regeneracji, gdy tylko zauważymy, że nasz siłownik nie działa tak jak należy. Defekty te mogą być przyczyną kolejnych poważniejszych uszkodzeń, których nie będzie dało się naprawić z wykorzystaniem stosunkowo taniej regeneracji. Naprawa i regeneracja siłowników hydraulicznych krok po kroku. Rozpoznanie usterki, regeneracja, testy kontrolne Przed przystąpieniem do naprawy, siłownik hydrauliczny powinien być sprawdzony w celu znalezienia źródła problemu oraz ogólnej oceny stanu podzespołów. Na tym etapie serwisant dokonuje oceny, które elementy nadają się do regeneracji, a w przypadku których niezbędna będzie kosztowna naprawa. Jest to moment, w którym doświadczenie specjalisty prowadzącego serwis, o które z pewnością będzie oparta analiza, może znacznie zmniejszyć koszt usługi. Takie testy wykonywane są zazwyczaj z wykorzystaniem specjalistycznej aparatury pomiarowej. Warto więc zadbać, aby serwis, któremu powierzamy nasze siłowniki hydrauliczne, posiadał stację diagnostyczną, gdyż nie jest to normą. Oto przykładowe testy, którym może zostać poddany nasz siłownik hydrauliczny: kontrola powierzchniowa chromowanego tłoczyska, sprawdzenie stanu dławicy, kontrola spasowania dławicy i tłoczyska, sprawdzenie osadzenia dławicy względem cylindra, sprawdzenie tłoka, kontrola spasowania cylindra z tłokiem. Po dokonaniu diagnozy i określeniu sposobu, w jaki będzie przebiegać naprawa, serwisant powinien przedstawić prognozowaną cenę z uwzględnieniem tego, ile będą kosztować konkretne usługi, które mają być wykonane. Po wykonaniu ustalonych usług, niezależnie, czy będzie to wymiana łożysk, czy regeneracja prowadnic, serwisant powinien wykonać testy kontrolne celem sprawdzenia, czy naprawa została wykonana pomyślnie. Takie testy dają nam gwarancję, że usterka została właściwie naprawiona i nie wystąpi ponownie zaraz po powrocie maszyny do pracy. Regeneracja siłowników hydraulicznych. Który serwis hydrauliki siłowej będzie najlepszy? Gdy zastanawiamy się, któremu serwisowi powierzyć siłowniki, intuicja podpowiada, że najlepiej sugerować się ceną. Po części jest to właściwe, ponieważ chcemy, aby nasze siłowniki hydrauliczne zostały naprawione jak najtaniej i jak najlepiej. Problem w tym, że najtańsza naprawa rzadko jest najlepsza. Poprzednio wspomnieliśmy, że bardzo dużo awarii siłowników hydraulicznych wynika z powodu zużytych uszczelnień. Upewnijmy się więc, że serwis, któremu zamierzamy oddać siłowniki, korzysta z uszczelniaczy najwyższej jakości, wykonanych z tych samych materiałów, których używają producenci. Często dobrym rozwiązaniem będzie udanie się do serwisu, którego pracownicy mają wieloletnie doświadczenie w zakresie regeneracji siłowników hydraulicznych, ponieważ wspomniane doświadczenie potrafi znacząco wpłynąć na ostateczny koszt i jakość naprawy. Artykuł powstał przy współpracy z serwisem maszyn budowlanych https://hydroserwishs.pl/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.