Skocz do zawartości

Remont generalny(mały) opel astra f 1.6 16v


Gość asterka_gsi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość asterka_gsi

Witam mało udzielam sie na forum czasem wpadam wiecej czytam niz pisze.Kiedys prosiłem was o pomoc i nie zostałem ze tak powiem olany.Jak to mowia jak trwoga to do boga :-D mam nadzieje ze teraz tez mi pomożecie drodzy koledzy i kolezanki :faja:

Panowie przechodzac do setna sprawy moja astra bieze sporawe ilosci oleju-ok 1/1000km( od kiedy pamietam(czyli od 2 lat jak tylko ja kupiłem) ,postanowiłem cos z tym zrobić.chce przeprowadzic mały remont.Ogólnie nie liczac spalania silnik jest zdrowy,zrywny ładnie sie wkreca na obroty, ze spalaniem beny tez wszystko oki.Mam do was kilka pytań

ze zdjeciem góry nie bede miał problemu,głowice oddaje do zakladu,beda wymieniane nowe zawory usczelniacze,prowadnice,planowanie to wiadomo.....

Ale nie o to chodzi mam rozkmine czy ruszac dół,a jesli ruszac to jakis mały manual by mi sie przydał bo wszystko bede robił sam.miałbym w planach wymiane samych pierscieni.

 

dane auta opel astra f 98r 1.6 16v x16xel

 

1 pytanie z jakim momentem dokręcac

korbowód panewki ,wałki rozrzadu?

2 jakiej firmy kupic uszcelki oraz śruby głowicy,piersienie?

najlepsza metoda na wyjecie tłoków?

3 co zrobić badz wymienic przy okazji majac dól rozbebeszony?

4skręcajac korbowod,panewki uzyc nowych śrub?

a i jescze cos.... rozkrecajac korby,ogolnie dól.... jest jakas kolejnosci trzeba cos znaczyc,ustawiac(cos w podobie ustawiania paska rozrzadu?czy nie?

Pytan i zdjeć pewnie bedzie wiecej w momencie kiedy zaczne działac jak narazie tyle....

 

 

 

a i bym zapomniał jak ktos ma jakis fajny program badz materiały(filmy,słowo pisane,zdjecia) które moga mi pomoc niech wysyła ;-)

 

pozdr mysle ze ten temat pomoze nie tylko mnie.jest wiele przeciez osob ,które maja checi,jakies tam pojecie,miejsce i czas do przeprowadzenia podobnych napraw ale nie ma im kto podpowiedziec,nakierować,pomoc.wiec prosiłbym o wpisywanie sie osob które wniosa cos to topica.....

 

Nie ukrywam ze oczekuje pomocy ARKOSA I JEGO BANDY :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma co tu za dużo do pisania, w Twoim przypadku dołu bym nie ruszał skoro silnik jest zdrowy, zrywny etc, silnik połyka olej przez uszczelniacze zaworów a z tego co przeczytałem oddajesz głowicę do regeneracji więc tam Ci wszystko zrobią na cacy Twoja ingerencja w silnik polegać będzie tylko na odkręceniu i przykręceniu głowicy oraz sprawdzeniu czy na wałku rozrządu niema jakiś rys na krzywkach i czy nie są wytarte, jeśli będą wytarte to wałek do wymiany jeśli nie zostaw stary, myślę że wiesz jak głowicę się odkręca i przykręca jak nie wiesz napisz, śrub nie musisz kupować nowych stare są jak najbardziej ok no chyba że są objechane czy jakieś inne uszkodzenia mają, co do momentu dokręcania hmm ja mam klucz dynamometryczny w rękach :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam, że utopisz pieniądze

jeżeli zadajesz pytania kategorii "szkolnej" to z pewnością nie zrobisz tego poprawnie

ja bym wolał na twoim miejscu kupić za kilkaset złotych zdrowy silnik używany (z gwarancją) i po prostu wymienić - wyjdzie taniej szybciej i pewniej

mam rozkmine czy ruszac dół

trzeba ocenić stan dołu - gładzie cylindrów, luzy tłoków

szlifierz będzie wiedział czy dół do roboty czy może być, jeśli tylko go przemierzy

1 pytanie z jakim momentem dokręcac

korbowód panewki ,wałki rozrzadu?

łożyska stopy korbowodu

śruby z długością gwintu 15mm = 25Nm

śruby z długością gwintu 40mm = 25Nm+15°

2 jakiej firmy kupic uszcelki oraz śruby głowicy,piersienie?

najlepsza metoda na wyjecie tłoków?

goetze

wyjąć da sie tylko górą po odkręceniu od wału

3 co zrobić badz wymienic przy okazji majac dól rozbebeszony?

zalezy od stanu

4skręcajac korbowod,panewki uzyc nowych śrub?

tak zalecają, podobnie jak szpilki głowicy

oczekuje pomocy ARKOSA

dobrze radzę:

odpuść bo nie jesteś na tym etapie

to nie jest wymiana koła

choćby prozaiczna rzecz jak ustawienie luzów na zamkach pierścieni - spaprasz i zatrzesz silnik po pierwszym rozruchu jeśli za ciasno będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
astra bieze sporawe ilosci oleju-ok 1/1000km

 

Norma wg producenta to 0.6l/1000km

 

Jestes w 100% pewny ze olej jest spalany, nigdzie nie wycieka? Silnik jest suchy?

 

beda wymieniane nowe zawory usczelniacze,prowadnice,planowanie to wiadomo.....

 

Po co zaraz wymiana zaworów na nowe? Jesli dobrze trzymaja, nie maja ubytków to tylko dotrzec + obowiazkowo wymiana uszczelniaczy i zabielenie.

 

mam rozkmine czy ruszac dół

 

Pierscienie nie sa drogie, i jesli nie wiesz któredy olej przedostaje sie do komory spalania to je wymien. Blok trzeba pomierzyc i kupic odpowiednie pierscienie. Pierscienie nalezy dopasowac do cylindrów (Arek pisał o zamkach).

 

2 jakiej firmy kupic uszcelki oraz śruby głowicy,piersienie?

 

goetze, elring.

 

najlepsza metoda na wyjecie tłoków?

 

Jest tylko jedna metoda. Odkrecasz głowice, odkrecasz miske, odkrecasz korbowód od walu korbowego i tłok wyłazi w góre...

 

3 co zrobić badz wymienic przy okazji majac dól rozbebeszony?

 

Trzeba zweryfikowac jak wygladaja czesci i ocenic czy trzeba robic czy nie

 

4skręcajac korbowod,panewki uzyc nowych śrub?

 

powinny byc nowe.

 

rozkrecajac korby,ogolnie dól.... jest jakas kolejnosci trzeba cos znaczyc,ustawiac

 

Kazdy tłok musi trafic w swoj cylinder. Na tłokach sa znaki dzieki którym wiadomo jak go ustawic w cylindrze (strzałki)

 

,które maja checi,jakies tam pojecie,miejsce i czas

 

Uwierz na słowo ze checi i jakies pojecie to zdecydowanie za malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śrub nie musisz kupować nowych stare są jak najbardziej ok no chyba że są objechane czy jakieś inne uszkodzenia mają
:shock::shock: naprawdę jesteś mechanikiem, czy to co jest w profilu to żarty ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo ludzi stosuje stare śruby - i do korb i do głowicy

jest to zjawisko powszechne i nagminne a wynika z oszczędności - stare śruby jako tak nie mają śladów zużycia więc i je dają z powrotem

czemu zalecają użycie nowych?

bo obciążenia jakim poddawane są te śruby to jest po prostu masakra

ich twardość już świadczy o tym - 10.4 to standard opla

przy podciąganiu parametrów silnika (moc) stosuje się śruby utwardzane (twardosć ponad 12) a przy pełnym profii tuningu przekracza 20

na przykład ARP2000 jakie miałem w wolnossącym 2.0 16v w kadecie są przewidziane do mocy 350kM+

jeden minus: komplet śrub korbowodowych to kilkaset złotych

 

do rzeczy:

śruby rozciągają się po dokręceniu

nie są to jakieś wielkości , które osiąga guma do żucia, ale jednak się rozciągają

kilkakrotne dociągnięcie śruby radykalnie obniża jej wytrzymałość

jeśli nowa rozciągnie się powiedzmy o 0,5%, to z każdym kolejnym dokręceniem będzie się rozciągać coraz bardziej

w efekcie doprowadzi to do jej zerwania - dlatego zalecają każdorazowo stosować nowe

korbowody przenoszą ogromne obciążenia, a jak wiemy, układ jest tak silny, jak jego najsłabszy element - czyli śruby

przy prędkości obrotowej silnika na poziomie 6,7 czy więcej tys obr/min, śruby te przejmują obciążenie liczone już w tonach

temu często domowi tunerzy mają korbę z boku, bo uturbili a nie przewidzieli, że śruba nie wytrzyma... ze śrubami głowicy jest podobnie

 

wiele elementów silnika zalecają wymienić każdorazowo przy demontażu: są to np paski rozrządu, uszczelki głowic

to są materiały, które nie dość że pełnią bardzo odpowiedzialną rolę w pracy silnika, to jeszcze są na tyle delikatne, że jednorazowy montaż jest teoretycznym życiem tego elementu trwającym do momentu wymiany przewidzianej przez producenta lub ponownego demontażu nawet, jeśli nastąpił krótko po montażu nowego

 

moje prywatne zdanie:

silnik 1,6 16v opla nie jest ani wysilony ani konstrukcyjnie jakiś dziwny

to solidna i sprawdzona konstrukcja, która jest zrobiona naprawdę z bardzo solidnych elementów - osobiście znam taki silnik z przebiegiem 450 tys km (czterysta pięćdziesiąt tysięcy km) który nie miał jeszcze remontu i nie żre nie wiadomo ile oleju

jeśli więc autem jeździ się normalnie, a nie używa do sportu, jeśli auto ma dobry olej, jeśli silnik jest w należytym stanie, to takie śruby korbowodowe można dać te co były

 

zgodnie z zaleceniami, każdorazowo należałoby wymieniać śruby:

- koła zamachowego silnika

- zacisków hamulcowych przy wymianie klocków

- nakrętek przegubów i piast kół

- nakrętek wkładów amortyzatorów w przednich kolumnach

- dolnych śrub amortyzatorów tylnych

- nakrętek gałek, sworzni, koncówek drążków, wahaczy itp

i pierdyliona siedmiuset innych

 

jeśli masz finanse to wymieniaj

jesli znasz się na tyle, aby realnie ocenić, czy mozna je ponownie wykorzystać, czy też nie, to jeśli są ok to stosuj te co są

 

nie ma o co kruszyc kopii - zalecają, ale nie wymagają

zalecają przecież wymiane katalizatora po iluś tam tys km - wymieniacie zawsze? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę jesteś mechanikiem, czy to co jest w profilu to żarty ??

 

Nie, ja tu tylko gram 8-)

 

Powiem Ci tak, z samochodami bawię się jak jeszcze nie było pomysłu na Ciebie, głowic się na odkręcałem tyle że sam nie pamiętam ile tego było i w żadnym przypadku nie dawałem nowych śrub no chyba że były uszkodzone, myślisz że jak oddasz samochód do ASO to dostaniesz nowe śruby to się mylisz, napewno wiesz że te śruby czyli z głowicy i z korbowodu nie są normalnymi śrubami są one utwardzane jak wspomniał Arek, zresztą sam nasz admin w mojej obecności wymieniał uszczelkę pod głowicą w Omedze i wkręcił wykręcone wcześniej śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała sentencja co do śrub:

jeśli są pierwszy raz użyte, czyli zamontowali to podczas składania auta w fabryce, to na pewni nic się nie stanie przy drugim montażu - i za to jestem pewien na 100%

 

moje wątpliwości pojawiłyby się przy 3-cim, no powiedzmy 4-tym montażu i wtedy już zdecydowałbym się chyba kupić nowe

 

ot co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...