Skocz do zawartości

Remont generalny(mały) opel astra f 1.6 16v


Gość asterka_gsi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość fraglesiak

vitara, Jezeli wymieni na to samo co ma to raczej tak... Jak na cosik innego to już może się urodzić kilka komplikacji jak to przy swapie... Sam robiłem kilka i wiem co mówię...A kombinacje silników 2,0 też już mam za sobą bo na takiej małej hybrydzie latałem w Kadecie :roll: Ogólnie chodzi o to że wywalając sporo kasy za majdan i robociznę nie mamy gwarancji że machnior zrobi to dobrze. Kupując w motor z rozbitka lub po prostu zdanego na rozbiórkę do stacji demontażu np. auta mamy za przysłowiowe grosze coś co wkręcamy i jedziemy dalej co wyjdzie na bank taniej. Mówimy tu o zwykłej eksploatacji bo jak ktoś chce robić ful kuniuf to trza wsio od zera składać i sporo umoczyc ale moim zdaniem to nie zabawa z takim małym motorkiem :-|;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość somebody777
parametrów wałków, głowic ogolnie wszystko co sie wiaze z silnikami

 

NIE wiem moze by tez wziażć komputer od tej corsy kurcze tylko wszystko wiąże sie z tym ze nie mam mozliwosci nieczego zobaczyc przymierzyc(kupuje przez znajomego znajdujacego sie w niemcowni) :-|

 

 

komputer z wiązką i połową osprzętu bo c16 i x16 się różnią

 

co do wałków

 

lanos wznios ma taki sam jak xel tylko czy kąty też?

 

Co do śrub to jak się samemu robi cały czas to można spokojnie 2 raz dać te same, ale po "majstrach" co mają dynamometr w ręku to bym się bał bo widziałem już gm-owskie śruby wyciągnięte o 2-3 dł. gwintu :) bo pan zdzisiu rurką dociągał bo uszczelka trochę puszczała to może dociągnie...

 

 

A teraz pytanie jaki powinien być luz na zamkach w x16xel? mój strasznie żłopie olej co mnie strasznie denerwuje (x14xe od wymiany do wymiany nie zaglądałem nawet a ten do 1L na 1000) głowica przeszczepiona ze starego(nowe uszczelniacze, prowadnice były ok, dotarte zawory) dól X16XEL jak przyjechał tak założony (wizualnie był ok a czasu już nie było na dalsze zabawy).

No i jeszcze jaki jest dopuszczalny luz tłok cylinder w tym silniku bo coś zaczął mi stukać na wolnych obrotach (przestaje od 1,5 tyś w górę) nie stuka przez jakieś 30s po odpaleniu po nocy (szklanki wszystkie nowe i stuka tak samo), ciśnienie oleju ok 1,7 po rozgrzaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania