Skocz do zawartości

Peugeot 307/407 ABS fault, ESP Off


holcu

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu wczorajszym w Peugeot 407 (auto rodziców) pojawiła się niespodziewanie przy ruszaniu kontrolka ABS fault, ESP Off. Nie pozostało nic innego jak diagnostyka komputerowa, gdyż na diagnostyka wizualna nie wskazała jakichkolwiek usterek w postaci przetartych przewód do czujników etc.

 

Komputer wskazał : Uszkodzony czujnik prędkości tylnego, lewego koła. Taki sam objaw daje również uszkodzona pompa ABS, jednakże komputer wskazał na czujnik.

 

Wyczytałem również, że nie zawsze pomimo takiego błędu pomaga wymiana czujnika. Czas pokaże. Te usterki występują również w modelach 307, 407.

 

Koszt czujnika 200 zł (Siemens bądź AT), koszt naprawy zamknie się w kwocie 350 zł (wymiana + diagnostyka komputerowa) jeśli okaże się, że to tylko czujnik. Bardzo często po wymianie czujnika jeśli okazuje się, że dalej kontrolka wyskakuje (przy ruszaniu) okazuje się, że czujnik był sprawny (problem stanowiła zasnieżały styk, bądź uszkodzony przewód do czujnika)

 

Niektóre 307 nadają się do ASO na kampanie weryfikacyjny związane z ABSem.

 

Post informacyjny. Mający na celu uprzedzić, potencjalnych właścicieli kierowców przed naciąganiem na wymianę komputera pokładowego, jeśli wymiana czujnika nie pomogła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku okazało się, że nowy czujnik prędkości miał taką samą rezystancję co rzekomo wskazany przez komputer czujnik uszkodzony. Ponieważ są one dość nisko umieszczone prawdopodobnie winą jest śniedź.

 

Oczyszczono przewód i zobaczymy czy pomoże. Nie dajcie się wyciąć na czujnik. Zanim zakupicie nowy sprawdźcie dokładnie czy winą nie jest sam styk !

 

Koszt operacji w moim przypadku 30 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest Grześ - wczoraj nie miałem czasu podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu szybko na diagnostykę, komputer pokazał czujnik i ok. Nie było czasu dokładnie rozbierać i dostawać się by sprawdzić śniedź na stykach więc zamówiliśmy (wiedząc, że w razie co można oddać) tak też zrobiliśmy.

 

Teraz mam obronę na karku i tak wiesz :) po łebkach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam taki problem iż w czasie jazdy zaświeca się kontrolka abs i czasem gaśnie ale do tego podczas hamowania skacze pedał hamulca.Co może być przyczyną,proszę o rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do tego podczas hamowania skacze pedał hamulca.

Jak skacze to dobrze ABS działa, to że raz świeci raz nie może być skutkiem jakiegoś luźnego kabelka lub wadliwie działającego połączenia kabelków musisz wszystko posprawdzać dokładnie i wyczyścić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes997 dzięki. czy jeśji znajde wadliwe poł. to skaczący pedał ustapi?

Dodam że pedał skacze nawet na suchej nawierzchni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał powinien skakać podczas zablokowania kół, a jak on cały czas skacze wygląda na to że jeden z czujników masz uszkodzony a raczej zabrudzony i nie odbiera impulsów z koła co skutkuje włączeniem się ABS sprawdź wszystkie czujniki czy nie sa zabrudzone czy te koła koronowe też są czyste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie bedzie to problem zwichrowanej tarczy hamulcowej?

pedał hamulca pulsuje bo zwichrowana tarcza powoduje skoki cisnienia w cylinderku hamulcowym, co skutkuje drżeniem pedału

abs zaświeca się, ponieważ sterownik pompy wychwytuje zmiany cisnienia, których byc nie powinno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawości napiszę, że po 4 latach idą czujnik prędkości koła. Jak już jeden pójdzie to kwestią tygodni są już kolejne czujniki. By zaoszczędzić na odczycie błędów przez kompa za każdym razem, czasem warto od razu wszystkie 4 wymienić.

 

Koszt tego to ok. 200 zł za przednie koło i około 350 za koło tylne. Czujniki są z gotową wiązką elektryczną najlepiej siemensa (byś przy wymianie nie kupował bez wiązki i by mechanikowi nie przyszło lutować, bo gówno oszczędzisz a masz pewność, że przy lutowaniu nic nie uszkodzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania