Skocz do zawartości

Problem z ABS'em


Gość AzbestT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kłopot z ABS'em, wygląda to tak, że kiedy odpalam auto wszystko jest ok(nie pali się kontrolka od ABS'u), ale kiedy ruszę i zahamuję zapala się kontrolka i tak już zostaje. Mieliście podobne problemy? I jak z tym walczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dzięki za przeniesienie ;-) mój błąd...

 

Grzes997 miał podobny problem:

http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-naprawa-sterownika-abs-vt779.htm

 

Czytałem już ten temat, ze sterownikiem wszystko jest w porządku i dlatego zastanawiam się co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja :lol: przede wszystkim sprawdź wszystkie połączenia przy kołach najlepiej wyjąć wtyczką wyczyścić trysnąć jakimś środkiem np WD40 jeśli masz jakiś miernik omomierz możesz sprawdzić czy czujnik jest dobry, sprawny czujnik powinien wskazywać miedzy 700 a 2200 omów, jeśli jest ok możesz jeszcze sprawdzić działanie czujników w tym celu musisz odłączyć wtyczkę przy kole do styków podpiąć miernik prądu zmiennego i kręcąc kołem około jeden obrót na sekundę napięcie powinno być w granicach 0,5 do 1,5 V kolejna sprawa czy czujniki są w odpowiedniej odległości od koła zębatego, odległość winna być w okolicach 0,2 - 1,2 mm i tak każde koło przy okazji jak już będziesz sprawdzał, sprawdź w jakim stanie są koła zębaty z tyłu przy tylnym moście często koła zębate lubią się zapychać jakimś syfem to należy to wyczyścić, co do sterownika ABS to są troszkę inne objawy uszkodzenia a mianowicie w moim przypadku kontrolka nie gasła a powodem była przepalona ścieżka głównego zasilania ABS.

Sprawdzaj mierz i pisz co stwierdziłęś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od razu mówię, że trwało to tak długo bo miałem pobitą przednią szybę i priorytety trochę się zmieniły ;-)

Ale wracając do tematu...zrobiłem wszystko (no prawie wszystko) tak jak mówiłeś, zapomniałem tylko sprawdzić jakie jest napięcie na czujniku kiedy kręci się kołem...na każdym czujniku był opór około 1700 omów, więc mieści się w granicy...odległość od zębatek jest w porządku...jedyne co mogłem zrobić to wyczyścić koła zębate przy tylnych czujnikach, ale niestety nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam dziwną rzecz, mianowicie mój ABS chyba się nawrócił(ale pod komputer auta nie podpiąłem)...Pojechałem dziś w dłuższą podróż i w pewnym momencie kontrolka od ABS'u zgasła...byłem święcie przekonany, że najzwyczajniej przepaliła się żarówka, ale nie ! Cały układ zaczął działać !

Fakt, że po ostrym hamowaniu na ułamek sekundy zapala się kontrolka, ale gaśnie i wszystko działa. :-)

Nie wiem dlaczego tak jest, ale mnie to pasuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.