Skocz do zawartości

opel vectra c18nz brak ssania


Gość darekx

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie moje autko to VA c18nz mam z nim taki problem odpala w miarę dobrze ale jak odpali to ma zbyt wolne obroty tzn ok 600 do 700 rpm i to zarówno jak jest ciepły czy zimny trzyma obroty dość równo lecz są zbyt niskie martwi mnie to przed zima ponieważ brak ssania właśnie zima to porażka dodam ze czyszczona była przepustnica mikser krokowy nowe uszczelki usunięty EGR zresztą i przed tym był ten sam problem ale to już wyeliminowane po demontażu EGRa zyskał troszkę na żwawości chociaż ja sadze ze i tak to słabe auto jak na taki silnik czujnik temperatury do ECU tez nowy z BOSCHa układ wydechowy nie ma dziur nie wiem co jeszcze opisać proszę o pomoc pozdrawiam wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

dziękuję za zainteresowanie, przewody podciśnienia są nowe lewe powietrze tez raczej odpada bo uszczelki są nowe i założone na silikonie tak sobie myślę czy otwór w mikserze który zamiast prostokątny jest okrągły i mniejszy niż górnej części z wtryskiem może dawać taki objaw braku ssania to jest otwór którym dochodzi powietrze regulowane krokowym na biegu jałowym czy to może być to? czy taka niewielka różnica może powodować ze krokowy nie wyrówna obrotów do tego 1100? na ssaniu dodam jeszcze w razie czego ze próbowałem wypiąć czujnik temperatury dający sygnał do ECU i wtedy obroty podniosły się do ok 1050 wiec raczej krokowy działa no i tez trzyma raczej równe obroty to tez chyba mówi o tym ze on działa tylko co z tym ssaniem może jednak ten zmniejszony otwór w mieszalniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy otwór w mikserze który zamiast prostokątny jest okrągły i mniejszy niż górnej części z wtryskiem może dawać taki objaw braku ssania

 

Ten otwór nie ma wpływu na bieg jałowy

 

krokowy nie wyrówna obrotów do tego 1100?

 

Prawidłowy bieg jałowy to około 850 obr/min więc nie odbiega zbyt dużo od Twoich, to że krokowy działa to ok ale proponował bym go przeczyścić oraz gniazdo gdzie krokowy domyka powietrze, przyczyną może też być błędne podawanie temperatury przez czujnik temperatury, może warto podłączyć się pod kompa i zobaczyć jaką temperaturę wskazuje lub go przemierzyć miernikiem tu masz poradnik jak się to robi.

 

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik był wymieniony na nowy z BOSCHa rezultat jest identyczny jak na starym czujniku co do obrotów to zgadzam się jeśli jest rozgrzany ale on ma takie również na zimnym a powinien mieć 1100 jeśli się nie mylę co do krokowego oraz jego gniazda to jak pisałem był dokładnie myty zresztą cała przepustnica również była dokładnie umyta

 

[ Dodano: 2011-09-09, 20:31 ]

gdzieś doczytałem że napięcie na czujniku temperatury powinno wynosić 5V jak u mnie mierzyłem wynosiło 6V czy tak jest prawidłowo bo jeśli nie to pytanie skąd takie napięcie rozumiałbym jakiś spadek na przewodzie lub jakimś złączu ale wyższe? i jeśli rzeczywiście za wysokie to spowodowałoby to zły odczyt na ECU czy dobrze myślę?

 

[ Dodano: 2011-09-09, 20:34 ]

ten otwór musi mieć jakiś wpływ na jałowy ponieważ tylko nim powietrze dostaje się do silnika gdy ten ma zamkniętą klapę przepustnicy na jałowym przez ten otwór a następnie przez krokowca powietrze jest dostarczane aby równać jałowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś doczytałem że napięcie na czujniku temperatury powinno wynosić 5V jak u mnie mierzyłem wynosiło 6V czy tak jest prawidłowo bo jeśli nie to pytanie skąd takie napięcie rozumiałbym jakiś spadek na przewodzie lub jakimś złączu ale wyższe? i jeśli rzeczywiście za wysokie to spowodowałoby to zły odczyt na ECU czy dobrze myślę?

 

za dużo ale w normie a to napięcie podaje ECU tam jest stabilizator napięcia.

 

ten otwór musi mieć jakiś wpływ na jałowy ponieważ tylko nim powietrze dostaje się do silnika gdy ten ma zamkniętą klapę przepustnicy na jałowym przez ten otwór a następnie przez krokowca powietrze jest dostarczane aby równać jałowy

 

Teraz nie wiem o jakim otworze piszemy jeśli chodzi Ci o otwór w mikserze to on nie może być równy otworowi przepustnicy musi być mniejszy by wytworzyć odpowiednie podciśnienie by zassał gaz. Już kiedyś opisywałem zasadę działania biegu jałowego ale opisze jeszcze raz, w ECU jest zapisane jakie obroty maja być z czujnika obrotów silnika poprzez ECU silnik krokowy tak reguluje że masz mieć takie obroty jakie są nadane jeśli obroty odbiegają od normy silnik krokowy doda lub odejmie otwarcie zaworu by je wyrównać jeśli już nie będzie w stanie ECU zasygnalizuje to błędem błąd krokowca poza zakresem, myśle że z Twoim silnikiem wszystko jest ok i spokojnie czekał bym na zimę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzedni właściciel właśnie zima miał największe problemu po odpaleniu zimnego silnika bo właśnie brak było ssania i to mnie martwi bo jeśli teraz nie osiąga 1100 obrotów ale jakoś chodzi to zimą będzie kicha a otwór o jakim mówiliśmy to otwór górnej części korpusu z wtryskiwaczem przez który dochodzi powietrze na biegu jałowym on jest mniejszy bo w mikserze jest wywiercony okrągły otwór a w korpusie jest większy prostokątny a może ktoś zmienił jakoś ustawienie obrotów na jałowym na niższe w ECU czy jest taka możliwość i cy to ma sens dziękuje za zainteresowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś zmienił jakoś ustawienie obrotów na jałowym na niższe w ECU czy jest taka możliwość

 

jest taka możliwość robi się to za pomocą Tech-2 jakim dysponują w ASO Opel

 

próbowałem wypiąć czujnik temperatury dający sygnał do ECU i wtedy obroty podniosły się do ok 1050

 

Jak odpaliłeś samochód bez czujnika i obroty się podniosły to cały układ regulacji jest dobry poczekał bym jednak na spadek temperatury otoczenia i potem się martwił albo kup sobie sprężone powietrze w sprayu i jak obrócisz go do góry dnem to z dyszy leci śnieg spryskaj tym powietrzem czujnik aż uzyskasz niską temperaturę i odpal silnik myślę że obroty będą jak najbardziej prawidłowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie wiem czy tak będzie, mam vw polo i tam zawsze jak auto jest zimne czy to lato czy zima czy nawet gdy gorący postoi jakąś chwilkę to zawsze odpala i ma w zakresie 1100 obrotów i w zależności czy całkowicie zimny czy w miarę ciepły czy jest lato czy zima zmienia sobie obroty w miarę rozgrzewania w oplu tak nie jest a jestem pewien że tak powinno być ja mam w polo w innych autach jakie miałem tez tak było że obroty były wyższe zaraz po odpaleniu potem spadały

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania