Skocz do zawartości

układ chlodzenia opel astra l dtl


Gość pewel1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem w moim oplu chłodnicę termostat czujnik temperatury korek zbiorniczka,przeczyściłem układ środkiem do czyszczenia chłodnic a pomimo wszystko jest tak że gdy jadę średnia prędkością tak do 100km/h wszystko jest ok. Gdy trochę przycisnę więcej od 100-do 140km/h temperatura na wskażniku zaczyna rosnąć,gdy odpuszczę noge z gazu po chwili temperatura spada do normy.

Mógłby mi ktoś pomóc o co w tym wszystkim chodzi , co można poradzić na to zja :cry: wisko?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy trochę przycisnę więcej od 100-do 140km/h temperatura na wskażniku zaczyna rosnąć,gdy odpuszczę noge z gazu po chwili temperatura spada do normy.

 

ile jest przy spokojniej jeździe czyli "norma"?

 

jak wysoko wzrasta temperatura podczas gonienia auta?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje że to jest normalne zjawisko, jak dasz silnikowi popalić to on nie zdąży się wychłodzić czasem nawet włączy wentylator. mam te same zjawisko w Omedze, tylko może być różnica w prędkościach ja jadąc 140 mam około 3000 obr/min Ty masz pewnie więcej podchodzi może nawet pod 4500 obr/min a przy takich obrotach silnik się bardzo szybko nagrzewa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalna temperatura to 90*,a grzeje się do około 97*. I załącza się wentylator.

Niby normalne zjawisko ale wcześniej tego nie miałem ,doszło do90* i tak trzymało przez cały czas. No ewentualnie przy staniu długo w korku to temperatura urosła.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewel1 - taka temperatura to nie jest jeszcze powód do niepokoju. Bardziej bym się martwił tym, że samochód nie mógł przekroczyć 90 stopni mimo dynamicznej jazdy aniżeli przekroczył.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jak złapał określoną temperaturę to trzymał ją bez żadnych wachań.

 

To jest właśnie dobry objaw, działa termostat który otwiera i zamyka duży obieg i tak jak termostat zamknie się to płyn płynie tylko w silniku i układzie ogrzewania w między czasie w chłodnicy płyn tak wystygnie że jak się otworzy termostat i dostanie zimniejszy płyn to wskaźnik na chwile spadnie. Z tego wynika że teraz masz sprawny układ chłodzenia tym się nie przejmuj martwił bym się jak by temperatura nie chciała się podnieś lub była za wysoka.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.