Gość jedrek124 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Witam od jakiegoś czasu w moim aucie wystepują stuki w zawieszeniu przedniego prawego koła. Dziś tam zajrzałem ale szczerze powiedziawszy nic nie znalazłem. łącznik stabilizatora wygląda na cały. Zaniepokoiły mnie jednak luzy na kole góra dół. Czy to może być przyczyną tych stuków. Jak to zniwelować. Dodam że byłem na stacji diagnostycznej i mechanik powiedział że do wymiany łącznik i gumy stabilizatora. Prosze o szybką pomoc   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Wejdź pod samochód i niech ktoś Ci buja samochodem na boki a ty w tym czasie ręką trzymaj łączniki poczujesz luzy to do wymiany najlepiej z gumami stabilizatora czyli cały komplet, jeśli Ci koło chodzi góra/dół to tez z kanału można to zaobserwować czy to łożysko koła czy sworzeń dolny wahacza a może tuleje wahacza.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedrek124 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 sworzeń dolny napewno nie, poniewż nie wyczuwam żadnych luzów. Jeżeli chodzi o tą tuleje to chodzi o te 2 na których trzyma sie wahacz tak ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Jeżeli chodzi o tą tuleje to chodzi o te 2 na których trzyma sie wahacz tak ? Dokładnie tak ... Ewentualnie możesz też podnieść samochód na lewarku i pobujać kołem... jeśli będzie luz a zawias jest sztywny to do wymiany łożysko koła... jeśli jest razem z piastą to nawet lepiej... jeśli jest osobno, to lepiej odżałować kasę i wymienić komplet (łożysko + piasta)... gdyż stara piasta pewnie i tak będzie wybita i nie będzie siedzieć wystarczająco ciasno w nowym łożysku...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Dokładnie tak Dokładnie NIE. Stabilizator to stabilizator a wahacz to wahacz. Stabilizator jest przykręcony do sanek - tam są gumy pod kotwami w kształcie U. Koszt 1 gumy 10-15zł. Łączniki + gumy może wyjdzie z 50zł.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Dokładnie NIE. Stabilizator to stabilizator a wahacz to wahacz. ... mi chodziło o tuleje wahacza o których wspomniał wcześniej Grześ997 Poniżej cytat: jeśli Ci koło chodzi góra/dół to tez z kanału można to zaobserwować czy to łożysko koła czy sworzeń dolny wahacza a może tuleje wahacza. Pytanie kolegi było: jeżeli chodzi o tą tuleje to chodzi o te 2 na których trzyma sie wahacz tak ? I moja odpowiedź na to była - dokładnie tak sugerując sprawdzenie luzu wahacza... skoro kolega stwierdził że stabilizatory ma w porządku   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 A to najmocniej przepraszam. Mowa była o stabilizatorze i się widać zbyt mocno zasugerowałem. Co do tulei wahacza - koło będzie chodzić przód-tył przy naciśniętym hamulcu więc diagnoza prosta   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 koło będzie chodzić przód-tył przy naciśniętym hamulcu więc diagnoza prosta Też mi się tak wydaje... dlatego podtrzymuję opcję o wybitej piaście/łożysku   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Słaba strona Opli to łączniki i ja najpierw to bym widział. Grześ wymieniał co chwilę, ja wymieniałem co chcwilę... Zarówno w Omedze jak i Vectrze. Te stare typy łączników jak w VA i Calibrze, to były niezniszczalne w porównaniu z tymi z Corsy C, VB, Omegi, Astry G...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Słaba strona Opli to łączniki i ja najpierw to bym widział. Grześ wymieniał co chwilę, ja wymieniałem co chcwilę... Zarówno w Omedze jak i Vectrze. Te stare typy łączników jak w VA i Calibrze, to były niezniszczalne w porównaniu z tymi z Corsy C, VB, Omegi, Astry G... Potwierdzam choć można wydłuzyć czas życia łączników poprzez wymiane całego kompletu czyli dwa łączniki plus dwie gumy stabilizatora, zauwarzyłem że łączniki szybciej sie zużywają jak jest lekki luz na gumach lub na wachaczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się