Skocz do zawartości

Krhid

Members
  • Liczba zawartości

    535
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Krhid

  • Tytuł
    Auto-expert

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  1. Pojeździj trochę, skontroluj stan oleju w układzie potem za jakiś czas znów sprawdź... może się "ułoży"... -> aczkolwiek osobiście nigdy się nie spotkałem żeby po regeneracji przekładnia ciężko chodziła... Także jeśli nie zacznie chodzić lżej zostanie pojechać na poprawkę...
  2. To akurat jest baaadzo śliski temat... źle wyregulowany, zaniedbane okresowy wymiany filtrów, świec itp... powodujące np. zapłon mieszanki w kolektorze dolotowym -> tzw. strzał - to owszem może uszkodzić silnik... zwłaszcza w przypadku instalacji II generacji w IV generacji lub jak kto wolu sekwencji problem ten występuje rzadko.. I owszem wiele osób skarżyło się na np. wypalanie gniazd zaworowych czy też uszczelki pod głowicą, spowodowanych np. dużo wyższą temp. spalania... winą była instalacja gazowa - zaniedbana, źle wyregulowana. Dzieje się tak ponieważ ludzie niestety myślą -> założyłem gaz, wiem gdzie i jak zatankować i na tym się wiedza kończy.... a żeby podjechać np. raz w roku na kontrolę, regulację i wymianę filtrów... eee że co? -> Pojęcie totalnie obce. Takie podejście i LPG owszem działa na szkodę silnika, ALE jak się robi coś z głową... to nie sądzę że będą jakieś problemu z silnikiem przez całą kadencję jednego użytkownika, prawdopodobnie nawet kolejny właściciel nie powinien mieć problemu... pomijam oczywiście zużycie eksploatacyjne W przypadku Qashqai`a - w grę wchodzi IV generacja lub lepsza - montaż II generacji w takim aucie to proszenie się o problemy... aczkolwiek i tak pewnie znalazł by się niejeden Mietek gaziasz który by się tego podjął. Ewentualnie jeśli ktoś "żeni" się z autem i planuje duuużo jeździć to może zainwestować trochę więcej w instalację LiquidSI - od niedawna montowana również w Polsce instalacja nie posiada takich elementów jak parownik, a gaz do wtryskwiaczy podawany jest w formie ciekłej Wyniki pokazały spalania LPG na poziomie nie przekraczającym 0,5L w stosunku do PB - przy tym samym stylu jazdy, a sam silnik był w stanie rozwinąć większy moment obrotowy niż na PB Z innych zalet to: - jest bezobsługowa (brak filtrów, reduktora, itp), a co za tym idzie nie generuje kosztów serwisu podczas eksploatacji, - nie ingeruje w układ chłodzenia auta, - bo nie ma parownika - nie jest wrażliwa na czynniki zewnętrzne tj.: wilgotność, temperatura, ciśnienie. Z wad - wciąż pozostaje Cena na poziomie ok 6000zł A wracając do tematu - warto dopłacić parę złotych za sprawdzone instalacje np. STAG w sprawdzonym dużym warsztacie który istnieje na rynku kilka lat i ma dobre opinie... Niż w blaszanym garażu istniejącym od wczoraj ponieważ kucharz stracił pracę i postanowił zakładać lpg... Tak jak powiedział kolega wyżej: Ile razy natknęliście się na ogłoszenie "nowy gaz" lub "gaz założony 2 miesiące temu" ... Ktoś założył tani gaz byle jak, zaczęły się problemy i stąd decyzja o sprzedaży auta... stąd też biorą się błędne przekonania o problemach z LPG ...
  3. W przypadku sprzęgła nie ma co wydziwiać że "że drogo" ... jeśli chcesz jeździć i mieć święty spokój to nie uciekniesz od tego... jedyna słuszna opcja to komplet LUK albo Valeo ... czyli tarcza, docisk, łożysko ... sachsa pomijam bo bywa drogi, tańsze to proszenie się o kłopoty... no chyba że masz za dużo czasu i pieniędzy to weź kup docisk z tarczą ze szrotu - to może do końca tego roku pojeździsz... Reasumując jeśli chcesz jeździć to obawiam się że będziesz musiał odżałować i trochę wyskrobać... wiadomo teraz przed świętami to trochę słaba pora na zepsute auto
  4. To możesz sprawdzić w łatwy sposób - wystarczy że zdejmiesz "czapkę" z monowtrysku (czarna pucha przykręcona na 2 krzyżowe śruby)... będziesz widział czy wtryski rozpyla paliwo w miarę normalnie czy kapie z niego...
  5. Jeśli grzania nie miałeś przed wymianą płynu to polecam Ci zrobić prosty test ... sam się na to złapałem w mojej byłej Vectrze... zawsze nabijałem się z ludzi którzy wsadzają tekturę przed chłodnicę bo wtedy lepiej się grzeje... jest to bzdura totalna... ALE do pewnego momentu Jak masz wpięty parownik od gazu? ... Szeregowo z nagrzewnicą czy równolegle z nagrzewnicą? ... Gdzie znajduje się parownik? W przedniej części auta? ... Ja miałem zamontowany w okolicach przedniej części auta... parownik jak wiadomo jest ogrzewany płynem chłodniczym inaczej zamarznie... u mnie pomimo nowego termostatu, nowej nagrzewnicy i nowej chłodnicy problem braku grzania również występował... ponieważ parownik skutecznie wychładzał płyn przed dotarciem do nagrzewnicy. Jeśli parownik jest narażony na przepływ zimnego powietrza tym bardziej teraz gdy temperatury są bliskie zeru i poniżej to jeszcze bardziej płyn zostaje wychłodzony. Weź na próbę go zasłoń ALE SAM PAROWNIK a nie całą chłodnicę czy wloty w zderzaku jak to robi spora część naszego społeczeństwa... i zobacz czy nie poprawi Ci się ogrzewanie... Co do odpowietrzenia układu ręcznie jest to również banalne... grzejesz auto aż się włączy wiatrak czyli tak jak robiłeś TYLKO że jak włączy się wiatrak, gdy płyn jest bardzo gorący, gasisz auto, i powolutku odkręcasz korek od płynu chłodniczego... zacznie mocno syczeć z niego ponieważ będzie uchodziło z niego powietrze wraz z ciśnieniem... tylko rób to bardzo powoli żeby ciśnienie nie wywaliło Ci gorącego płynu na zewnątrz. Układ powinien się sam odpowietrzać ale po latach zaworki w korku zazwyczaj są nie sprawne... a nawet jak są ok, to i tak nie są wstanie "gwałtownie" upuścić ciśnienia a tym samym "przepchnąć" siedzącego gdzieś w układzie bąbla
  6. Tak jak wspomniał Grzes997.... gdyby walnęła uszczelka to powinno być ciśnienie na jakimkolwiek cylindrze... trzeba by mieć kosmicznego pecha żeby w tym samym czasie wydmuchało na wszystkich garkach... łańcuch nie musiał wcale spaść... wystarczy że przeskoczył. Przebieg też wcale nie musi mieć nic wspólnego z Twoją usterką... przykładem tego może być VW z swoim silniczkiem 1,4 na łańcuchu - rekordzista miał 19 tyś. km gdy walnął rozrząd z powodu wadliwego napinacza łańcucha... Po zdjęciu głowicy będzie widać co jest do roboty
  7. Nie wiem czy dobrze pamiętam... ale jeśli nic sie nie zmieniło to: Nasze PB95, tam opisane jest jako -> Super lub Super Bleifrei ... kiedyś było jeszcze opisane jako Super unverbleit ROZ95 ... Potem PB98 - to powinno być Super+ .... Aczkolwiek jeśli byś trafił na stację SHELL to powinno być tak jak u nas czyli: FuelSave 95 i V-Power itd. http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/shell-fuel-card-for-businesses-tpkg/network-and-fuels/shell-network/card-acceptance-europe.html Shell ma w niemczech ok 2200 stacji... pod tym linkiem, jak klikniesz w niemcy dostaniesz listę z adresami wszystkich stacji SHELL... także może to Ci coś pomoże
  8. A wtryskiwacz nie leje czasem zamiast dawać "mgiełki" ? ... Kable w jakim są stanie? Są miękkie i elastyczne czy już sztywne? ...
  9. Przerabiałem ten sam problem jak uszczelniałem miskę olejową w moim x20xev - wizualnie to samo co x18xe. U mnie trzeba było wywalić półoś z przegubem wewnętrznym a potem odkręcić uszczelniacz przy skrzyni. Po demontażu micha wyjdzie bez problemu.
  10. Jak otworzysz maskę zobaczysz wężyk od spryskiwaczy idący do maski... powinien być rozpinany w okolicy zawiasu maski/podszybia... jak go rozepniesz i psikniesz to powinien polecieć płyn - tylko najpierw przymknij maskę bo ramion wycieraczek mogą machnąć po rancie ...
  11. A nie mówiłem ... także jeśli pomogłem kliknij "pomógł" [ Dodano: 2014-05-30, 20:19 ] Słuszny wybór na pewno długo posłuży
  12. Krhid

    Dopasowanie felg

    Sorry za głupie pytanie... ale czy Twoje zapytanie nie jest czasem kolejną formą reklamy jakiegoś serwisu? ... Jeśli się mylę to sorry ... tak tylko pytam... Z tego co widzę to pole ABE samo uzupełnia się po wyborze modelu itp... dlatego pomyślałem o "reklamie" ...
  13. Ano jak jest płyn i parują szyby - to cieknie nagrzewnica bądź jej łączenie
  14. Jak żona obiecała to może masz coś jeszcze do wymiany? ... A tak na serio u siebie też miałem zgrane, może minimalnie się rozchodzily. To że wygląda ładnie nie znaczy ze np. między palcem a stykiem nie ma przerwy jak stąd do kosmosu. Z tego co pamiętam to palec który wymienia się razem z kopulka kosztuje ok 5zl a kopulka taka lepsza jakieś 40zl. Świece polecam ngk ale zwróć uwagę przy zakupie czy są.made in japan Czy made in france. Te francuskie kosztują tyle samo co japońskie ale żyją.1/3 tego co japońskie. Swoją drogą jak chodzi na benzynie, to weź zobacz czy jak zdejmiesz czapkę z monowtrysku to wtryskiwaczy daje mgielke czy leje/kapie. Pytam bo od jazdy na gazie mogły rozjechac się mapy wtrysku i jeśli na benie nie domaga może nie móc złapać nastawow
  15. Podejrzewam że same diody skoro wspomniałeś że najpierw zgasła część... tam w sumie nie ma skomplikowanego układu... zazwyczaj zwykłe rezystory z 12V na bodajże 3V... oraz przekaźnik załączający i rozłączający światła Zdjęcie środka by coś pomogło
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z forum akceptujesz Warunki użytkowania forum Warunki użytkowania.