Skocz do zawartości

Przekaźnik czy wyłącznik.


pyly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem móc odcinać sobie pompę paliwa własnoręcznie, bo coś u mnie auta ostatnio giną :/ Liczę na to, że jak złodziej będzie musiał poprowadzić kable bezpośrednio z pompy paliwa to odpuści. Lawetę wykluczam, bo szkoda zachodu na kompakt, ale oczywiście wszystko się może zdarzyć. Czy na przewodach biegnących do pompy powinienem zainstalować wyłącznik czy czy raczej przekaźnik. Nie znam się na tym za bardzo, chodzi zapewne o jakies iskrzenia przy dużym prądzie podczas włączania, ale chyba "+" podawany jest dopiero w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję "zapłon" a więc chyba mógłby być wyłącznik, bo używałbym go przed przekręceniem kluczyka. Wyczytałem że są nawet włączniki uruchamiane przez magnes to dopiero bajer, ale wtedy jadąc neodymem po kabinie można go na chybił trafił włączyć :)

Reasumując wyłącznik czy przekaźnik. Choć szkoda mi oryginalnych kabli :]

Jakby ktoś miał jakiś pomysł na domowy autoalarm z dźwiękiem syreny karetki, policji albo puzon jak w statku i jakiś prosty czujnik uaktywniający go, gdy jakaś menda wejdzie do środka to bardzo bym prosił o info najlepiej na PW aby menda, cham i złodziej tego nie przeczytał.

 

Dodam, że giną auta z alarmem, pewnie jakimś fabrycznym, a więc standardowemu mówię stanowcze nie, ale swoją drogą to jak go unieszkodliwiają, że nie zaczyna wyć bez przechwycenia sygnału z pilota, no chyba ze wyje ale krótko. Syrena domyślam się ze ma zabezpieczone dojście alarmem, a wiec rozwalenie nie wchodzi w grę pewnie

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

Raczej odcięcie poprzez przekaźnik. Stacyjka też załącza mały prąd, który idzie na przekaźnik, dopiero przekaźnik przepuszcza duży prąd zasilający pompę paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach