Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem móc odcinać sobie pompę paliwa własnoręcznie, bo coś u mnie auta ostatnio giną :/ Liczę na to, że jak złodziej będzie musiał poprowadzić kable bezpośrednio z pompy paliwa to odpuści. Lawetę wykluczam, bo szkoda zachodu na kompakt, ale oczywiście wszystko się może zdarzyć. Czy na przewodach biegnących do pompy powinienem zainstalować wyłącznik czy czy raczej przekaźnik. Nie znam się na tym za bardzo, chodzi zapewne o jakies iskrzenia przy dużym prądzie podczas włączania, ale chyba "+" podawany jest dopiero w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję "zapłon" a więc chyba mógłby być wyłącznik, bo używałbym go przed przekręceniem kluczyka. Wyczytałem że są nawet włączniki uruchamiane przez magnes to dopiero bajer, ale wtedy jadąc neodymem po kabinie można go na chybił trafił włączyć :)

Reasumując wyłącznik czy przekaźnik. Choć szkoda mi oryginalnych kabli :]

Jakby ktoś miał jakiś pomysł na domowy autoalarm z dźwiękiem syreny karetki, policji albo puzon jak w statku i jakiś prosty czujnik uaktywniający go, gdy jakaś menda wejdzie do środka to bardzo bym prosił o info najlepiej na PW aby menda, cham i złodziej tego nie przeczytał.

 

Dodam, że giną auta z alarmem, pewnie jakimś fabrycznym, a więc standardowemu mówię stanowcze nie, ale swoją drogą to jak go unieszkodliwiają, że nie zaczyna wyć bez przechwycenia sygnału z pilota, no chyba ze wyje ale krótko. Syrena domyślam się ze ma zabezpieczone dojście alarmem, a wiec rozwalenie nie wchodzi w grę pewnie

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poszukać na forum

http://forum.samnaprawiam.com/zabezpieczamy-samochod-alarm-odciecie-zaplonu-itp-vt2218.htm

 

temat dobrze opisuje metody zabezpieczeń

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10677
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście czytałem to zanim napisałem. Tam tez przeczytałem coś o dużych prądach. Nie wiem jednak nadal, czy przy pompie paliwa jest wymagany przekaźnik czy wystarczy wyłącznik?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10681
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

Raczej odcięcie poprzez przekaźnik. Stacyjka też załącza mały prąd, który idzie na przekaźnik, dopiero przekaźnik przepuszcza duży prąd zasilający pompę paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10682
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa najczęściej jest zabezpieczona bezpiecznikiem 10A. Tak więc albo wyłącznik o obciążalności styków 10A albo malutki + przekaźnik.

Najlepiej przeciąć gruby przewód niebieski z czerwonym paskiem - to jest zasilanie pompy paliwa w Oplach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10683
Udostępnij na innych stronach

No to rozumiem, że to i to wchodzi grę. zbadam jeszcze jaki bezpiecznik u mnie odpowiada za pompę.

Ohhh jak mi się nie chce nad tym myśleć jak to rozwiązać, zeby to jakoś w kabinie ukryć:/ No i jak ja z lutownicą do auta dosięgnę :-?

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10684
Udostępnij na innych stronach

Główny przekaźnik pompy masz w komorze silnika ale tam nie proponuje nic robić złodziej prosto z akumulatora poda napięcie na gniazdo przekaźnika i tyle go widzieli, kabel biegnie wzdłuż lewego progu potem wchodzi pod samochód i do pompy do której masz dostęp po zdjęciu kanapy z tyłu, najlepsze cięcie to zrobić w trudno dostępnym miejscu i najlepiej zastosować odpowiedniej mocy wyłącznik dobrze go ukryć w samochodzie np pod mieszkiem zmiany biegów, choć są różne metody ukrywania wyłączników lub urządzeni do nich podobnych, mój kolega kiedyś miał malutką dziurkę w panelu regulacji ogrzewania a do dziurki wkładał gwoździa który zamykał obwód pompy, no ale metody oraz czy to będzie wyłącznik czy przekaźnik zostawiam Tobie i nie chwal się na forum co i gdzie zrobiłeś 8-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10687
Udostępnij na innych stronach

Hehe prosta sprawa, ze się nie pochwalę :] Dzięki za wskazówki

Mógłbyś mi jeszcze napisać, czy te przewody lecą pod ta plastikową osłona progu? Mam zdjecia podwozia i nie mogę sie tego dopatrzeć w tym miejscu.

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10688
Udostępnij na innych stronach

One są prowadzone wewnątrz i wychodzą pod auto na wysokości siedziska tylnego. O ile pamietam to lecą przy tunelu środkowym, ale pewien nie jestem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2041-przeka%C5%BAnik-czy-wy%C5%82%C4%85cznik/#findComment-10691
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania