Skocz do zawartości

Niewymienny płyn chłodniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W książce serwisowej czy tam gwarancyjnej do opla stra G, nie jest nic wspomniane o koniecnzości wymiany płynu chłodniczego. Z netu dowiedziałem się, ze nie ma korka spustowego w samochodzie i zę podobno maja wystarczyc dolewki jezeli uklad jest zalany oplowskim plynem. Czy to normalne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ płyn jest wymieniany podczas wymiany pompy wodnej wraz z rozrządem co 120.000km z pompą a bez pompy co 60.000km sam pasek + rolki + napinacz

czyli krótko: co druga wymiana rozrządu to wymiana pompy wodnej i płynu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki rocznik masz tę Astrę G ale z tego co wiem wszystkie Astry model G mają korki i jest on widoczny od dołu samochodu a patrząc na przód samochodu jest on po lewej stronie na samym dole chłodnicy można go palcami odkręcić i jest w nim miejsce na śrubokręt, reszta patrz co ArKos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieram sie tylko na tym co w necie wyczytałem więc mogę się mylić.

Astre mam z 2009 roku z silnikiem z14xep na łańcuchu rozrządu. Czyli co dwa lata lub 120000 km, tylko, ze książka tego nie podaje. No nic dzięki, dopytam jeszcze w ASO i dam znać bo muszę dziada na przegląd gwarancyjny oddać, a jak się coś stanie to gwarancji i tak pewnie nie uznają :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wypadku łańcucha jest on PODOBNO niewymienny według producenta

w praktyce łańcuch też się zużywa, a na 100% pompa wody napędzana łańcuchem nie ma prawa wytrzymać całego życia silnika więc siłą rzeczy wymieniona być musi

pompa wodna jest w stanie wytrzymać 200-250 tys km zależnie od warunków pracy i stosowanego czynnika chłodzącego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w ksiązce "Sam naprawiam opel astra2i zafira" takie coś z czego mi wynika, ze do momentu jakiegoś remontu nie musze wymieniać.

 

Wymiana cieczy chlodzcej jest konieczna,

jeli w trakcie naprawy zostala wymieniona

glowica cylindrów, uszczelka glowicy, chlod-

nica, wymiennik ciepla lub silnik. Jest to po-

trzebne, poniewa w pocztkowej fazie eks-

ploatacji nowych czci ze stopów lekkich

odkladaj si na nich rodki antykorozyjne i

tworz trwal warstewk ochronn. W zuytej

cieczy chlodzcej zawarto skladników chro-

nicych przed korozj jest na ogól zbyt mala,

aby zapewnila wystarczajc ochron nowych

czci.

Nie jest konieczna wymiana cieczy chlodz-

cej podczas okresowych przegldów samochodu

 

Trochę enigmatycznie to brzmi, fabrycznie nowym aucie warstewka jest już wytworzona z zalanego od nowosci plynu wiec plyn stracil na wartosci, no ale pokryl warstewką co mial pokryć i teraz juz tylko chłodzi mimo, ze ma mniejsza zawartość srodkow antykorozyjnych. Niestety wycieło przy kopiowaniu wszystkie polskie znaki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania