pyly Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam. W książce serwisowej czy tam gwarancyjnej do opla stra G, nie jest nic wspomniane o koniecnzości wymiany płynu chłodniczego. Z netu dowiedziałem się, ze nie ma korka spustowego w samochodzie i zę podobno maja wystarczyc dolewki jezeli uklad jest zalany oplowskim plynem. Czy to normalne?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 nie powinno sie go wymieniać co 2 lata lub 120.000km z tego co pamiętam korek spustowy jest niepotrzebny - gruby wąż chłodnicy, ten dolny starczy zrzucić   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 A orientujesz się laczego książka serwisowa milczy na ten temat?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7554 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 ponieważ płyn jest wymieniany podczas wymiany pompy wodnej wraz z rozrządem co 120.000km z pompą a bez pompy co 60.000km sam pasek + rolki + napinacz czyli krótko: co druga wymiana rozrządu to wymiana pompy wodnej i płynu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Nie wiem jaki rocznik masz tę Astrę G ale z tego co wiem wszystkie Astry model G mają korki i jest on widoczny od dołu samochodu a patrząc na przód samochodu jest on po lewej stronie na samym dole chłodnicy można go palcami odkręcić i jest w nim miejsce na śrubokręt, reszta patrz co ArKos   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opieram sie tylko na tym co w necie wyczytałem więc mogę się mylić. Astre mam z 2009 roku z silnikiem z14xep na łańcuchu rozrządu. Czyli co dwa lata lub 120000 km, tylko, ze książka tego nie podaje. No nic dzięki, dopytam jeszcze w ASO i dam znać bo muszę dziada na przegląd gwarancyjny oddać, a jak się coś stanie to gwarancji i tak pewnie nie uznają   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 w wypadku łańcucha jest on PODOBNO niewymienny według producenta w praktyce łańcuch też się zużywa, a na 100% pompa wody napędzana łańcuchem nie ma prawa wytrzymać całego życia silnika więc siłą rzeczy wymieniona być musi pompa wodna jest w stanie wytrzymać 200-250 tys km zależnie od warunków pracy i stosowanego czynnika chłodzącego   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Znalazłem w ksiązce "Sam naprawiam opel astra2i zafira" takie coś z czego mi wynika, ze do momentu jakiegoś remontu nie musze wymieniać. Wymiana cieczy chlodzcej jest konieczna,jeli w trakcie naprawy zostala wymieniona glowica cylindrów, uszczelka glowicy, chlod- nica, wymiennik ciepla lub silnik. Jest to po- trzebne, poniewa w pocztkowej fazie eks- ploatacji nowych czci ze stopów lekkich odkladaj si na nich rodki antykorozyjne i tworz trwal warstewk ochronn. W zuytej cieczy chlodzcej zawarto skladników chro- nicych przed korozj jest na ogól zbyt mala, aby zapewnila wystarczajc ochron nowych czci. Nie jest konieczna wymiana cieczy chlodz- cej podczas okresowych przegldów samochodu Trochę enigmatycznie to brzmi, fabrycznie nowym aucie warstewka jest już wytworzona z zalanego od nowosci plynu wiec plyn stracil na wartosci, no ale pokryl warstewką co mial pokryć i teraz juz tylko chłodzi mimo, ze ma mniejsza zawartość srodkow antykorozyjnych. Niestety wycieło przy kopiowaniu wszystkie polskie znaki.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Znalazłeś potwierdzenie tego co Ci ArKos napisała, wymiana płynu podczas naprawy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Czyli przez wiele lat mogę tylko dolewać bez szkody dla układu pod warunkiem, że wszystko jest sprawne i nie był wymieniany żaden element układu. Dzięki. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1530-niewymienny-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy/#findComment-7573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się