Skocz do zawartości

corsa b krzywa kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam po wymianie drążka kierowniczego (po kolizji) w mojej corsie mam krzywo kierownice. Podczas jazdy na wprost jest w takiej pozycji:

 

 

9e759a10bb197402m.jpg

 

mechanik i powiedział że tak będzie i że jak chce to mogę sobie ja ściągnąć i obrócić na wieloklinie. Dodam że corse podczas hamowania i jazdy na wprost powyżej 50 km/h ściąga lekko w lewo. żeby jechać prosto muszę ją trzymać i czuje lekki opór. Czy obracanie kierownicy na wieloklinie to dobry pomysł? może to wina źle ustawionej geometrii kół?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/
Udostępnij na innych stronach

witam po wymianie drążka kierowniczego (po kolizji) w mojej corsie mam krzywo kierownice. Podczas jazdy na wprost jest w takiej pozycji:

 

 

Obrazek

 

mechanik i powiedział że tak będzie i że jak chce to mogę sobie ja ściągnąć i obrócić na wieloklinie.

lektura w tym temacie

http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-demontaz-kierownicy-z-airbagiem-opel-vt1074.htm

 

Dodam że corse podczas hamowania i jazdy na wprost powyżej 50 km/h ściąga lekko w lewo. żeby jechać prosto muszę ją trzymać i czuje lekki opór.

może to być pozostałość po wcześniejszych przygodach blacharskich auta (kolizje)

 

Czy obracanie kierownicy na wieloklinie to dobry pomysł?

a czemu nie? to żaden problem

 

może to wina źle ustawionej geometrii kół?

owszem, może tak być

ale też może to być wina luzów w zawieszeniu, skrzywionego wahacza, zapowietrzonych hamulców, zapieczonych przednich zacisków lub kolizyjnej/wypadkowej przeszłości auta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/#findComment-7553
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
może to wina źle ustawionej geometrii kół

 

Geometrii i tak nie zmienisz bo nie ma mozliwosci regulacji. Jedyne co mozesz zrobic to ustawic zbierznosc na stacji diagnostycznej - odpowiednio ustawia przednie koła i kierownice.

 

Jesli nie masz sciagacza do kierownic to nie radze nawet próbowac przestawiac na wieloklinie i co gorsza stozku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/#findComment-7577
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, moim zdaniem akurat w corsie da sie geometrię ustawiać

zobacz sobie przedni zawias:

IMG_0349.JPG

śruby zwrotnicy mają nieco mniejszą średnicę niż otwory w kolumnie

konstrukcja zawieszenia VB jest podobna i nie dociągnięte śruby pozwalają na swobodny ruch zwrotnicy względem kolumny jakieś 0,5mm każda czyli razem 1mm a to już sporo jeśli chodzi o regulację - na moje oko ok. 1-2* można uzyskać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/#findComment-7588
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Na to sa pewnie tolerancje, inaczej zrobiliby to bardziej pasowne.

 

Wydaje mi sie ze to bedzie tak samo jak z przykrecanymi sworzniami na wahacz - tez mozesz tym manewrowac we wszystkie strony i obojetnie jak przykrecisz bedzie dobrze (brak sciagania, zdzierania opon).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/#findComment-7595
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za odpowiedzi, a czy jak podjadę na ustawianie zbieżności i mi ją ustawią to są szanse, że powiedzą mi czemu auto mi znosi na z drogi? Ile kosztuje ustawianie zbieżności?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/#findComment-7669
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie masz sciagacza do kierownic to nie radze nawet próbowac przestawiac na wieloklinie i co gorsza stozku

każdą kierownice w samochodzie osobowym wyjmuje gołymi rękami po wcześniejszym odkręceniu śruby.

 

Geometrii i tak nie zmienisz bo nie ma mozliwosci regulacji

 

w każdym samochodzie jest możliwość regulacji konta pochylenia koła, odbywa się to jak Arek pisał na mocowaniu piasty do amortyzatora lub jak np ma Skoda na sworzniu który ma owalne dziury i praktycznie po każdej wymianie takiego sworznia trzeba poddać samochód regulacji pełnej zbieżności w przypadku wymiany tylko końcówki starczy zrobić zbieżność kół ale zalecał bym pełną regulację zrobić jak samochód jest po kolizji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1529-corsa-b-krzywa-kierownica/#findComment-7684
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania