Skocz do zawartości

Doświetlanie zakrętów w samochodzie


holcu

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zauważyłem, że po Szczecinie coraz więcej osób ma opcję doświetlania zakrętów (światłem halogenowym przeciwmgielnym) chciałbym się dowiedzieć, czy jest to zgodne z przepisami, czy trzeba mieć na to jakąś homologację.

 

Jeśli tak, to czy ktoś już z Was to robił i ile to roboty. Chętnie bym taki zestaw założył w Kia Sorento a że majsterkować lubię, więc sam sobie bym założył - zawszę to taniej i robione dla siebie. Nie chciałbym się tylko narobić, by drogówka mi dowód zabrała. Co o tym myślicie ?

 

Na allegro wyszukałem takie zestawy już od 159 zł (moduł komfortu)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

Jeżeli chcesz założyć doświetlanie to wg mojej logiki nie ma w tym nic trudnego.

 

1 opcja) Znajdujesz (+) po kierunkowskazie, który idzie do przekaźnika i przed przekaźnikiem (aby (+) nie był pulsujący) poprzez diodę prostowniczą podłączasz dodatkowy kabelek (+) od mgielnego i masz doświetlanie zakrętów :)

 

2 opcja) Znajdujesz (+) po kierunkowskazie, który idzie do przekaźnika (muszą być dwa - prawy/lewy), podłączasz do przekaźnika jako sterowanie mgielnym, mgielne dodatkowym kabelkiem (+) podłączasz do przekaźnika.

 

Obecnie jestem w pracy (zablokowany upload), ale jak będę w domu to popołudniu wrzucę próbny schemacik jak to podłączyć).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz założyć doświetlanie to wg mojej logiki nie ma w tym nic trudnego.

 

W sumie proste i logiczne po włączeniu kierunkowskazu włącza się halogen gdy prostujemy kierownice kierunek się wyłącza wraz z halogenem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Wszystko ładnie piekne, szkice tez :-) ale doswietlanie raczej nie przydaje sie podczas skretów (bo przeciez wtedy uzywamy kierunkowskazów), bo z reguły wykonuje sie je z niska predkoscia. Powinno to działac na zwykłym zakrecie kiedy kierownica zrobi np pół obrotu w któras ze stron.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A schemat Prezesika jest o kant rozbić, choć można by go troskę podrasować, a błędy jakie w nim widzę to jest jeden podstawowy halogeny w samochodach są zasilane jedną linią i jak włączysz kierunkowskaz na 100% włączą się obydwa halogeny, dwa diody w tych układach są nie potrzebne, przede wszystkim trzeba by rozdzielić zasilanie halogenów przepuścić je przez przekaźniki i starczy potem z wyłącznika kierunkowskazów podać plus na kolejny przekaźnik który włączy odpowiedni halogen, troszkę skomplikowane ale do zrobienia :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania