Skocz do zawartości

Kontrolki TC i ABS martwa wskazówka prędkościomierza


Gość senfi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W swojej astrze mam abs i tc, na początku zdarzało się że na postoju zapalała mi się na chwilę kontrolka od TC na desce i w tym samym czasie wskazówka prędkościomierza wariowała ( podnosiła się i opadała )

Podociskałem wtyczki w piastach i około pół roku było ok.

 

Jakiś miesiąc temu po przejechaniu około 20 - 30 km na trasie zapalała mi się na desce kontrolka abs i TC i już nie gasły. ( gasły dopiero po zgaszeniu i odpaleniu auta )

 

Od 2 dni powyższe kontrolki zapalają się tuż po odpaleniu auta i doszła do tego wskazówka prędkościomierza która opadała i się podnośiła a dziś umarła już całkowicie nie działa też licznik kilometrów.

 

Z tego co się orientuję wychodziło by że to piasta lewy przód bo to ona odpowiada za te rzeczy. W jaki sposób mogę się upewnić, że do wymiany jest piasta najlepiej bez kompa.

 

Piasta nie sprawia żadnego problemu nie ma luzów nic też nie huczy.

 

Czy powyższe rzeczy wskazują na piastę - czytaj czujnik - (wymiana) czy problem jest bardziej / mniej złożony niż się wydaje?

 

Przy zakupie nowej piasty na co zwrócić uwagę? ( Czy posiadanie ABS i TC wymusza zakup innej pisaty niż te które są opisane z ABS? )

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli należy zakupić piastę więc czy wystarczy że dobiorę zamiennik na podstawie ilości śrub ( w moim przypadku 5 ) oraz informacji o systemie abs w aucie, czy przy zakupie powinienem zwrócić uwagę na coś więcej?

 

Kolejna sprawa to rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę przy wymianie... Na forum znalazłem manual jak to zrobić na tyle łopatologicznie wyjaśnione, że pownienem dać sobie z tym radę, ale czy są jakieś dodatkowe kwestie na jakie trzeba zwrócić uwagę?

 

Czy jest jakać reguła na wymianę pisaty np. wymiana obu piast na osi itp czy mogę wymienić tą która obecnie "się skończyła"?

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reguł żadnych nie ma, rób jak w poradniku

 

piasta jest nierozbieralna i zawiera wewnątrz czujnik

podajesz rok, silnik, model auta i ilość śrub

 

i faktycznie lewa przednia piasta do wymiany

to wszystko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Odgrzeje temat żeby nie zakłądać nowego.

 

U mnie jest tak, że nie świecą się wcale kontrolki ABS i TC i nie działa prędkościomierz.

 

Sprawdzałem wizualnie przewody przy lewej przedniej piaście i są ok.

 

Zastanawia mnie fakt, że wogóle nie świecą się kontrolki ABS i TC.

 

Auto już kupiłem taką przyp[adłością.

 

Model Astra g kombi 1999rok silnik X20XEV.

 

opel tech pokazuje mi blad ABS 44.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałbym się sterownikiem ABS. Czy ma zasilanie i masę, a jeśli ma, to czy jest sprawny.

Sygnał prędkościomierza jest pobierany ze sterownika ABS, który w tym konkretnym wypadku korzysta właśnie z czujnika LP koła. Zdechnięty lub nie zasilony sterownik = brak wskazań prędkości...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania