pyly Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Witam. Sprawa dość nietypowa. Mam półroczne auto, silnik był adaptowany tylko raz od razu po wyjeździe z salonu, a więc jest duże prawdopodobieństwo, ze jest on niepoprawnie zaadaptowany, gdyż nie wkręcałem silnika na duże prędkości obrotowe, można powiedzieć, że podczas adaptacji jeździłem spokojnie. Dziś jadąc dłuższy odcinek pod małą długą górkę zacząłem bawić się pedałem gazu. Jechałem ok 100 km/h na 5 biegu. Wciskałem gaz do dechy a następnie popuszczałem trochę i o dziwo podczas popuszczania w pewnym momencie poczułem większy moment obrotowy - czyli wgniatanie w fotel( oczywiście nie był to jakiś gigantyczny power tylko po prostu było to wyczuwalne). Bardziej opłaciło mi się jechać z mniej wciśniętym gazem. Teraz pytanie - czy to właśnie przez tą niepoprawną adaptacje silnika takie rzeczy się dzieją? Dodatkowe pytanie - czy adaptacje powinno się przeprowadzać też z włączoną klimą? Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fifek Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Chłopie o jakiej adaptacji ty mówisz? Co to jest ta adaptacja silnika? Pierwsze słyszę o czymś takim, rozumie docieranie silnika to tak ale adaptacja? Max moment masz dostępny przy określonych obrotach i nie sa to maxymalne obroty czy minimalne. Rzekł bym ze połowa gazu to maxymalne i wtedy mozesz poczuć to "wgniatanie"   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Zacznijmy od wgniatania, jadąc pod górkę i wciskając gaz do dechy silnik zbiera dane z czujników i podaje odpowiednią dawkę paliwa w tym akurat przypadku napewno silnik dostanie więcej paliwa niż potrafi spalić żeby mógł się wdrapać się pod górę i się przydusza jest to efekt taki że silnik dostaje więcej powietrza niż paliwa Ty odejmując gaz przymykasz przepustnice co skutkuje zmniejszeniem dopływu powietrza i bardziej spasowana mieszanka paliwowa łatwiej się spala i dlatego taki efekt występuje jest to krótko trwały efekt i nie jest związany z adoptacją silnika. Ja nie wiem kto wymyślił jakieś adoptacje silnika a w szczególności w Oplu, ECU ma wpisana na stałe pewna mapę zapłonu która jest wykorzystywana tylko i wyłącznie w czasie usterki, pozostałe dane z czujników jakie dostaje ECU są na bieżąco przeliczane na odpowiedni czas wtrysku paliwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu i jak to wytłumaczyć lub przełożyć na adoptację silnika, może ktoś to wytłumaczy jakoś racjonalnie bo z mojego punktu widzenia jest to jakiś wymysł domorosłych mechaników lub serwisów autoryzowanych żeby wyciągnąć dodatkową kasa od klienta, przecież silnik sam dostosuje się do stylu jazdy kierowcy co jak wcześniej pisałem jest to związane tylko i wyłącznie z parametrami wszystkich czujników.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 fifek, luzujemy pośladki koledze chodzi o adaptacje ECU i zapewne z tego względu że cały czas delikatnie jeżdżony to ma muła stara zasada jest taka, że auto raz na 100km powinno dostać w dupsko w sensie żeby na każdym biegu przegonić go prawie do odcinki raz - syf z paliwa wypłuka dwa - dowie sie jak ma jechać trzy - przepali nagar i przeczyści sie lekko pojeździj troche czasu dynamicznie wiem, ekonomia te sprawy, ale myślę, że litr więcej w mieście nie spowoduje twojej śmierci głodowej zobaczysz, że auto zacznie jechać na marginesie: producent zaleca jako optymalne warunki pracy silnika prędkości obrotowe zawierające się między 80% maksymalnego momentu obrotowego a maksymalną mocą orientacyjnie: 2500-5500 obr jazda w tym przedziale obrotów na pewno jest dla silnika najzdrowsza zbyt niskie to przeciążanie silnika, zbyt wysokie to niepotrzebne żyłowanie - nie ma jak ciągnąć a tylko ryczy i żre paliwo pojeździj dynamicznie a przekonasz się, że 0.5-1l zużycia na 100km w mieście nie jest warte emeryckiej jazdy a silnik odżyje Grześ właśnie to dostosowywanie sie do nogi kierowcy nazywa sie autoadaptacją oprócz czujników styl jazdy też jest brany pod uwage jeśli chodzi o więcej szczegółów, to polecam pozycję Charles White "Układy wtrysku benzyny" jest tam bardzo szczegółowo opisany oplowski motronic jeśli jeszcze mogę coś wyjaśnić (reset ecu itp) to pytajcie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 ArKos nie ma czegoś takiego jak adoptacja ECU to robi fabryka a z przeganianiem to też jakiś wymysł nie wiadomo kogo, ja może nie zapierniczam jak szalony po mieście ale jak jest potrzeba to depnę i czuję że jadę bez przeganiania co jakiś czas samochodu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaQ Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Z tym przeganianiem to jest sprawdzone na EGR w Tigrach,pare razy do odcinki na prostej i sie dziadostwo troszke oczyści z nagaru   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 nie ma czegoś takiego jak adoptacja ECU to robi fabryka dobra, tłumaczę w ECU są 2 mapy: stała, z której korzysta silnik na bieżąco i "awaryjna", z której sterownik korzysta w wypadku awarii jakiegoś czujnika - po prostu wyłącza go i przyjmuje jakieś uśrednione dane zapisane w mapie o ile ta druga jest mapą stałą, i nie da sie jej jakkolwiek zmienić, o tyle ta pierwsza podlega płynnej modyfikacji ja ci tylko przypomnę moją omegę: pamietasz, co sie działo na benzynie jak zamontowałem LPG? pamiętasz że ćwoki w oplu chcieli mi demontować gaz i szukać przyczyny? na kompie było wszystko w porządku a silnik ledwo zipał pamiętasz też jak usunąłem ten problem?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 ja ci tylko przypomnę moją omegę: co to ma do adaptacji ECU silnika wiadomo jak jeździsz na LPG to ECU głupieje, i uczy się i przyzwyczaja do takich a nie innych parametrów pracy ale jest to tylko i wyłącznie związane z parametrami pracy odbiegające od normy jaka fabryka wpisała do ECU normalnie jeżdżąc taki objaw nie występuje silnik sam dostosuje się do kierowcy i jakiego w danym dniu ubrał buta, przykład w instalacji LPG jest nastawiona mieszkanka bardzo uboga Twoja instalacja LPG pobiera dane z sondy lambda które są podzielane z ECU i ciągle dostaję że mieszanka jest za uboga i wydłuża czas wtryski paliwa co emulator wtrysków dobrze emulował i tak cały czas jeździłeś i zrobił się problem gdy trzeba było na benzynie przejechać bo ECU już miał zapisane że dostaje ubogo i lał na maxa benzynę co skutkowało nie równa praca na jałowych, czytając to co piszesz powinno wystarczyć zdjęcie akusia i nauczenie czy jak to tam zwą adoptacje ECU ale z tego co pamiętam omega jakoś nie potrafiła się sama zaadoptować tylko zgwałciłeś ją na benzynie, to gdzie tu adoptacja, wkleiłeś piękny tekst przeczytaj ostatnie zdanie kurde będą laikiem kiedy ja będę wiedział że ECU już się nauczyło   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Na dobranoc powiem tak, nigdy nie adoptowałem żadnego samochodu i wszystkie wyjechały z warsztatu z powodzeniem. Kto chce niech adoptuje kto nie chce niech jeździ jak leci.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 uczy się i przyzwyczaja do takich a nie innych parametrów pracy no i właśnie to jest autoadaptacja lub samoadaptacja emulator wtrysków dobrze emulował sekwencja nie ma emulatora ona pasożytuje na ecu silnika i z niego pobiera dane ecu widzi ubogo i wydłuza czas wtrysku benzyny sekwencja wpięta "w szereg" z wtryskiem podaje dłużej gaz jeden problem to taki, że jak są za małe dysze lub za niskie ciśnienie na parowniku, to nie jest w stanie zniwelować ubogiej mieszanki ecu zapamiętuje że trza lać bo jest biednie na benzynie leje że hej i silnik ledwo żyje to przegwałcenie na benzynie było jedynym sposobem - odpięcie ecu na godzinę i nic potem wymieniłem kompa na inny, a potem po 2 tygodniach wsadziłem znowu to stare ecu, co sienie chciało wyczyścić - silnik chodził na nim jak zegarek, notabene do niego wepchaliśmy potem chipa, pamiętasz "nadmiar mocy" Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/943-przy-mniej-wci%C5%9Bni%C4%99tym-gazie-ni%C5%BC-max-bardziej-wgniata-w-fotel/#findComment-4153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się