Skocz do zawartości

Łożyska Tył Kadett GSI


Gość Boskiwjk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam takie problem, a raczej prośbę o poradę ;-) Jestem w trakcie wymiany łożysk tylnych w kadecie gsi, wszystko ładnie poskładałem, ale nie jestem do końca pewny z jaką siłą dokręcać te łożyska... niektórzy radzili mi z wyczuciem, ale wyczucie można mieć różne :-D jak powinna się piasta dawać kręcić?? z uporem czy dosyć lekko?? bo nie chce aby to się wszystko wysypało na jakimś zakręcie :)

aktualnie w miarę dokręciłem, nie ma luzów( sprawdzałem z założonym kołem), piastą można dosyć swobodnie kręcić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze robiłem to tak:

dociągałem nakrętkę piasty do momentu, aż energicznym ruchem kręcąc kołem, zatrzymywało się po 1-1,5 obrotu

potem odkręcałem o 1/4 obrotu nakrętkę piasty i zabijałem na piaście kołnierz z nakrętki

 

jak do tej pory nie zabiłem się jeszcze więc sposób jest dobry :-D

łożyska wymieniałem w następujących autach, używając powyższej metody:

- polonez - 2 razy (w 2 autach) przód

- kadett - w 2 autach tyły

- matiz od mojej mamy - tył

- maluch przód

- służbowe 2 polonezy - bo mechanik z firmy miał "ciężkie dni" i promile go nie puszczały

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, jak wykręcałem stare łożyska to nakrętkę odkręcałem rękami :-) sam się zdziwiłem , ale cóż... obecnie dokręciłem nie za lekko, nie za mocno, coś jak zakręcę piastą zatrzymuje się po 1 obrocie ;-) nie chciałem dokręcać mocniej bo strasznie ciężko piasta wtedy chodziła :-)

 

przed chwilą rozmawiałem ze znajomym i mówił, że zawsze dokręca do oporu , a następnie odkręca od 12.15 do 12 na tarczy zegara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, a przejdzie takie coś, zakręciłem tak jak zakręciłem, pojechać na szarpaki i tam by na maszynie sprawdzili luzy na piaście?? jeżeli by nie było to chyba dobrze zakręciłem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dociągałem nakrętkę piasty do momentu, aż energicznym ruchem kręcąc kołem, zatrzymywało się po 1-1,5 obrotu

potem odkręcałem o 1/4 obrotu nakrętkę piasty i zabijałem na piaście kołnierz z nakrętki

 

Zrób jak Ci ArKos proponuje jest to stara, dobra i sprawdzona metoda, szarpaki na stacji diagnostycznej minimalnego luzy nie wykryją a łożyska wymienisz prędzej niż producent przewiduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.