Skocz do zawartości

naprawa silnika w Oplu


Gość Bieniekzbych

Rekomendowane odpowiedzi

mechanik sprawdzał prawdopodobnie działa prawidłowo

Co to za mechanik który mówi "prawdopodobnie" pompa może być uszkodzona lub zapchane kanały, tylko i wyłącznie jak by ciśnienia było mało może być pompa uszkodzona ale jak jest za dużo to tak jak ArKos pisał

zacięty zaworek ciśnieniowy w pompie oleju

nic innego nie odpowiada za ciśnienie oleju, zapchane kanały przy sprawnym zaworku dadzą prawidłowe ciśnienie no chyba że jest zapchany kanał biegnący do zaworka co raczej jest nie możliwe, ciekawi mnie kto Ci sprawdzał ciśnienie oleju nawet 6 bar wydaje mi się stanowczo za dużo, sam sprawdź stan zaworka i po kłopocie, bo myślę że to ten sam mechanik który chce Ci wyciągnąć kasę z portfela za udrożnienie zaworka regulacji ciśnienia a policzeniu za pompę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bieniekzbych

przy takim przebiego może zapchać się kanał olejowy i czym prawdopodobnie było przyczyną ukręcenie wałka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takim przebiego może zapchać się kanał olejowy i czym prawdopodobnie było przyczyną ukręcenie wałka

Masz rację ale zapchanie kanału olejowego w okolicach wałka rozrządu nie wpływa na ciśnienie oleju w całym układzie, w Twoim przypadku proponował bym udrożnić i sprawdzić kanały olejowe czy są drożne, ewentualnie posiłkując się jakimś środkiem chemicznym przeznaczonym do czyszczenia układów olejowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedną sugestię:

silnik przejechał 38000 km 4 letni

 

moim zdaniem zaszlamienie/zatkanie kanału przy takim przebiegu to kosmos - nierealne po prostu

widząc wnętrze silnika po 300 tyś km owszem, jest sporo szlamu, ale kanały nie zatykają sie na tyle, żeby na skutek braku smarowania wałek sie ukręcał

 

poza tym brak smarowania to specyficzny dźwięk wałka, gwiżdżenie/piszczenie pod deklem, którego raczej nie da się nie zauważyć

co więcej, powinny być ślady braku smarowania - zajechane panewki wałka i sam wałek skatowany do nieprzytomności

 

mi tu nie pasuje to zapchanie kanałów

bardziej bym obstawił ten zaworek w pompie - wystarczy odkręcić JEDNĄ śrubę od czoła i wyjdzie sprężynka, a tłoczek wydłubać jakimś twardym, stalowym drutem zakrzywionym w haczyk

tłoczek na obwodzie ma takie dziurki i drut ma sie czego złapać żeby go wywlec

przejechać tłoczek papierem ściernym jakimś drobnym (1000-1500) dokładnie obejrzeć i zamontować

wymiana pompy moim zdaniem wchodziłaby w grę w momencie, gdyby ciśnienie oleju pomimo sprawnego zaworu zwrotnego było za niskie

zapchanie tego kanału od zaworka osobiście uznaję za niemożliwe, bo to średnica ok. 8-10mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bieniekzbych

Wszystko jasne żadne zapchanie kanałów były czyste natomiast nikt się nie spodziewał że wałek wydechowy ma jakieś przesunięcie nie wiem czy to prawdłowość ponieważ sprzedająca firma z Poznania bardzo mnie zapewniała że wałek jest wykonany z orginału ,. Byłem przkonany że kupuje dobry techcznie wałek wszyscy mechanicy ustwiali rozrząd w/g przymiaru a należało przesunąć o jeden ząbek bo nacięcia blokowanie była przsunięte . Teraz silnik prracuje prawidłowo i naciągnięto mnie na koszty Dziękuje za pomoc i podpowiedzi Mogę korzystać z samochodu nie życze nikomu aby natrafiali na takich mechaników .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania