Skocz do zawartości

naprawa silnika w Oplu


Gość Bieniekzbych
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bieniekzbych

Kupiłem wałek rozrządu mechanik założył i okazało się , że silnik przcuje nie równo (zchodzące obroty ponizej 1000) po właczenie klimatyzacji gdy zwiększą obciążenie przca silnika jest równa . Kto może mi powiedzieć co jest tego Przydczyną . Mechanik zqasugerował że hydropopychacze nadmieniam że silnik przejechał 38000 km 4 letni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie nie może być przyczyną ani wałek ani tym bardziej hydropopychacze

popychacze klepią jak są wykończone i na pewno nie wykończą się po takim przebiegu, jaki napisałeś

 

kwestia klimy:

w moim silniku (x18xe1) po włączeniu klimy ciutek zwiększają się obroty biegu jałowego a jeśli w czasie jazdy włączam, to czuję minimalne "podciągnięcie" gazu, czyli pedał leciutko ucieka w dół

 

twój silnik i mój silnik są bardzo podobne

jest tylko jedna kwestia:

jaki dokładnie u ciebie jest

czy x16xe czy z16xe?

silniki z rodzin "Z" mają elektryczną przepustnicę, w której silnik krokowy i potencjometr przepustnicy są zintegrowane

najprędzej to bym obstawiał jako przyczynę

 

poza tym:

zchodzące obroty ponizej 1000

książkowo obroty biegu jałowego to 800-950/min w wypadku większości oplowskich silników więc będąc poniżej 1000 są prawidłowe

 

mechanik jakiś lipny jest, skoro obwinia popychacze albo wałek, a z klima silnik równo pracuje - gdyby to była kwestia rozrządu, to kupa byłaby po całości czyli i z klimą i bez klimy

 

moim zdaniem to sprawa elektryczna lub krokowy/potencjometr przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bieniekzbych

Proszę o radę co może być przyczyną Wspomnę że wałek się ukręcił i przez pewien czas jechałaem z tym stukiem gdy nie przcował czwarty tłok . po przyjeździe wałek dany do ekspertyzy , stwierdzono wadę fabryczną materiału Opel nie chciał o tym słyszeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę co może być przyczyną

 

może pasek rozrządu jest przestawiony ??

 

jaki dokładnie u ciebie jest

czy x16xe czy z16xe?

silniki z rodzin "Z" mają elektryczną przepustnicę, w której silnik krokowy i potencjometr przepustnicy są zintegrowane

najprędzej to bym obstawiał jako przyczynę

 

czegóż koledze jeszcze potrzeba?

 

bo ja chyba czegoś nie rozumiem, albo kolega nie czyta, co się do niego pisze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Wspomnę że wałek się ukręcił i przez pewien czas jechałaem z tym stukiem gdy nie przcował czwarty tłok

 

Ukrecił sie na ostatnim garze? Jesli tak to którys zawór mógł zostac otwarty i troszke go tłok sklepał... stad nierówna praca po wymianie wałka na inny - krzywy niedomykajacy sie zawór?

 

Kompresje bym pomierzył jesli ukrecona koncówka wałka stała w miejscu na 4 cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bieniekzbych

oddałem samochód do serwisu Opla zmierzyli ciśnienie oleju 6barów powiino byc prawdopodobnie 1,5 co może być uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.