Gość Bieniekzbych Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Kupiłem wałek rozrządu mechanik założył i okazało się , że silnik przcuje nie równo (zchodzące obroty ponizej 1000) po właczenie klimatyzacji gdy zwiększą obciążenie przca silnika jest równa . Kto może mi powiedzieć co jest tego Przydczyną . Mechanik zqasugerował że hydropopychacze nadmieniam że silnik przejechał 38000 km 4 letni   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 według mnie nie może być przyczyną ani wałek ani tym bardziej hydropopychacze popychacze klepią jak są wykończone i na pewno nie wykończą się po takim przebiegu, jaki napisałeś kwestia klimy: w moim silniku (x18xe1) po włączeniu klimy ciutek zwiększają się obroty biegu jałowego a jeśli w czasie jazdy włączam, to czuję minimalne "podciągnięcie" gazu, czyli pedał leciutko ucieka w dół twój silnik i mój silnik są bardzo podobne jest tylko jedna kwestia: jaki dokładnie u ciebie jest czy x16xe czy z16xe? silniki z rodzin "Z" mają elektryczną przepustnicę, w której silnik krokowy i potencjometr przepustnicy są zintegrowane najprędzej to bym obstawiał jako przyczynę poza tym: zchodzące obroty ponizej 1000 książkowo obroty biegu jałowego to 800-950/min w wypadku większości oplowskich silników więc będąc poniżej 1000 są prawidłowe mechanik jakiś lipny jest, skoro obwinia popychacze albo wałek, a z klima silnik równo pracuje - gdyby to była kwestia rozrządu, to kupa byłaby po całości czyli i z klimą i bez klimy moim zdaniem to sprawa elektryczna lub krokowy/potencjometr przepustnicy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 A może pasek rozrządu jest przestawiony ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bieniekzbych Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Proszę o radę co może być przyczyną Wspomnę że wałek się ukręcił i przez pewien czas jechałaem z tym stukiem gdy nie przcował czwarty tłok . po przyjeździe wałek dany do ekspertyzy , stwierdzono wadę fabryczną materiału Opel nie chciał o tym słyszeć   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3641 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Proszę o radę co może być przyczyną może pasek rozrządu jest przestawiony ?? jaki dokładnie u ciebie jestczy x16xe czy z16xe? silniki z rodzin "Z" mają elektryczną przepustnicę, w której silnik krokowy i potencjometr przepustnicy są zintegrowane najprędzej to bym obstawiał jako przyczynę czegóż koledze jeszcze potrzeba? bo ja chyba czegoś nie rozumiem, albo kolega nie czyta, co się do niego pisze   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Wspomnę że wałek się ukręcił i przez pewien czas jechałaem z tym stukiem gdy nie przcował czwarty tłok Ukrecił sie na ostatnim garze? Jesli tak to którys zawór mógł zostac otwarty i troszke go tłok sklepał... stad nierówna praca po wymianie wałka na inny - krzywy niedomykajacy sie zawór? Kompresje bym pomierzył jesli ukrecona koncówka wałka stała w miejscu na 4 cylindrze.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 racja szymon, tak też mogło się stać EDIT po namyśle nie pasuje mi to gdyby nie trzymał kompresji na jednym garze, to po włączeniu klimy wcale by sie nie poprawiło jednak chyba odpada   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bieniekzbych Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 oddałem samochód do serwisu Opla zmierzyli ciśnienie oleju 6barów powiino byc prawdopodobnie 1,5 co może być uszkodzone   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 co może być uszkodzone zacięty zaworek ciśnieniowy w pompie oleju - sprężynka z takim tłoczkiem musiał sie przyciąć i nie otwiera sie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bieniekzbych Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 mechanik sprawdzał prawdopodobnie działa prawidłowo czy to może być uszkodzona pompa oleju bo zatkane kanały to niemożliwe Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/891-naprawa-silnika-w-oplu/#findComment-3820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się