Skocz do zawartości

Duże naciągnięcie dźwigni w bębnie hamulca ręcznego po wymianie pękniętej linki


pyly

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Pękła mi linka ręcznego w oplu astra G.

Jest tam taka krótka linka idącą od bębna, a więc nie trzeba było wymieniać całej, tylko tą od łącznika w kierunku bębna.

Po założeniu nowej o długości 182mm, dźwignia hamulca ręcznego zamocowana do jednej ze szczęk jest bardzo naciągnięta w pozycji spoczynkowej. Poniżej zdjęcie. Skręciłem samoregulator do minimum bo miałem problemy z ponownym założeniem bębna i tak naprawdę założyłem go tylko jakimś cudem, ustawiając odpowiednio szczęki po omacku ? Odkręciłem też śrubę regulacyjna we wnętrzu samochodu aby poluzować linkę główna jak najbardziej (jeszcze zostało zapasu trochę).

Czy ktoś może coś poradzić co poszło nie tak. Ogólnie ręczny łapie ładnie, a koło przy wyłączonym hamulcu kręci się swobodnie.

Screenshot_2022-01-03-12-05-51-919_com_miui.gallery.thumb.jpg.516cf4b0dd5cd781417ad23b144a2b8c.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, długość pękniętej linki i są takie same. Będę musiał otworzyć chyba tak jak mówisz drugi bęben i zobaczyć jak to wygląda. Choć wolałbym już nie robić tego z duszą na ramieniu ? że mi się nie uda bębna założyć hehe.

Co do uchwytu, to dobrze siedzi. Od wewnątrz bębna jest taka specjalna cieniutka blaszka blokująca uchwyt, zardzewiała jak pieron - dziwne, że nie dodają jej obowiązkowo do tej linki bo w każdej chwili może to strzelić.

Orientujesz się może, czy przy zwolnionym ręcznym powinien być całkowity luz tej linki/dźwigienki w bębnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka powinna się na tyle zluzować by bęben kręcił się swobodnie, może główna linka jest przytarta i dlatego cały czas hamulec trzyma, warto przejrzeć cały układ. Domyślam się że samo-regulator jest ok i dobrze poskładany.

Proponuję zapoznać się z tematem który opracowałem parę lat temu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka.

Bęben kręci się swobodnie ma obu kołach. Dopiero na trzecim zębie ręcznego łapie porządnie oba koła. Faktycznie, wygląda to na za krótką linkę główną idącą pod podwoziem. Może podczas pęknięcia coś tam się pokiełbasiło. Samoregulator jest ok, skręciłem go maksymalnie w związku z takim dużym naciągnięciem. Czy możesz potwierdzić, że przy spuszczonym ręcznym ta linka nie powinna być napięta? W serwisie mi pęknęli tą linkę, nie przyznając się do tego. Może ratowali sytuację, aby drugą linka dobrze zaciągała i coś zmajstrowali - nie wiem. Dodam, że na drugim kole samoregulator chyba nie działa dobrze bo siła homwania ręcznego od kilku lat na drugim kole jest słaba, ale jeszcze się do niego nie dobrałem, aby to zbadać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka powinna by na tyle napięta że przy spuszczonym hamulcu nie powinna hamować, pod osłoną tłumika jest łączenie linki z mechanizmem może tam coś przeskoczyło i linka się skróciła a jest to możliwe jak pancerz linki wyskoczy ze swojego gniazda.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania