Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Piszę do Was w imieniu mojego wujka, którego miałem ostatnio przyjemność holować. A więc sprawa wygląda następująco:

 

Samochód - Citroen Xsara Picasso 2004 r silnik 2,0 HDI. Problem polega na tym, że podczas 2 letniej eksploatacji samochodu (niezbyt intensywnej) zatarła się już 3 pompa wody. Z tego co wiadomo, poprzedni właściciel też miał z tym problem, gdyż widać było ślady wymieniania. Aczkolwiek nikt nie przypuszczał, że problem może się systematycznie pojawiać.

 

Generalnie trochę mało szczegółów - aczkolwiek wszystko to co wiem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/812-citroen-xsara-picasso-zacieraj%C4%85ca-si%C4%99-pompa-paliwa/
Udostępnij na innych stronach

Holcu, pompy wody nie można spieprzyć przy instalacji, może starczy kupić jakąś markową pompę, przecież ona są tak skonstruowane, że nie powinny się zacierać między wymianami paska rozrządu. jest możliwość zatarcia pompy jak pasek rozrządu jest zbyt napięty ale to raczej nie możliwe gdyż jest tam napinacz paska i oznaczenia na nim w jakiej mocno powinien pasek być napięty, no chyba że mechanik który to robił naciągnął pasek na maksa, ale żeby aż tyle razy :-|

 

Małe sprostowanie, które teraz udało mi się dowiedzieć i za które najmocniej przepraszam. Chodzi o pompę paliwa.

 

Z diesla jestem cienki jak dupa węża, ale jeśli to jest zatarcie też może być spowodowane zbyt napiętym paskiem który niszczy łożyska czy tez tuleje w pompie innego wytłumaczenia nie mam i zostawiam temat dla specjalistów od diesli

 

Gość szymon 1587cm3
Chodzi o pompę paliwa.

 

No to jeszcze napisz o która pompe chodzi, zasilajaca (w zbiorniku) czy wysokiego cisnienia (na silniku)

 

PS Temat bardziej sie nadaje do działu Diesel :P

 

Gość szymon 1587cm3

Pierwsze co to podłaczyc pod komputer, sprawdzic błedy i wartosci rzeczywiste.

 

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/forum/104922_4adb645bce72b.jpg

 

Na przekroju widac;

2 - zawór obiegu smarowania - moze z nim cos nie tak.

 

szymon 1587cm3 mi podsunął pewien pomysł:

 

czy to nie jest wina paliwa?

 

może na jakichś kiepawych stacjach jest tankowane, ewentualnie "z drugiej ręki" o pół ceny?

 

A ja mam inną teorię, skoro ten samochód ma dwie pompy paliwa jedna w baku dla podawania paliwa do pompy wysokiego ciśnienia i patrząc na rysunek wnioskuję że zaworek o którym wspomniał Szymon jest zwykłym zaworkiem sprężyna kulka nie wiem dokładnie i jest integralną częścią pompy wysokiego ciśnienia, pompy były wymieniane wraz z tym zaworkiem więc wykluczam jego usterkę a stawiał bym na zbyt słabe ciśnienie w pompie w zbiorniku paliwa, ciśnienie może jest wystarczające żeby zasilić silnik ale nie wystarczające żeby przebić się przez ten zaworek i przejść układ smarowania pompy.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania