holcu Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Nasz czytelnik posiada Honde CRV z 2000 roku. Auto wyposażone w zagazowany silnik benzynowy. Problem naszego czytelnika, polega na tym, iż przy dynamicznej jeździ, woda zostaje wyrzucona do zbiorniczka wyrównawczego a następnie na zewnątrz pojazdu przez co bardzo szybko rośnie temperatura Chcąc usunąć usterkę Użytkownik wymienił - termostat - przestawił mieszalnik gazu poniżej poziomu korka chłodnicy - ciśnienie w cylindrach równe jest 12.5, dzięki czemu wnioskuje, że uszczelka spod głowicy jest w dobrym stanie Proszę o radę oraz ewentualne wskazówki co jeszcze mógłby sprawdzić.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 - ciśnienie w cylindrach równe jest 12.5, dzięki czemu wnioskuje, że uszczelka spod głowicy jest w dobrym stanie nie wiem jak honda, ale na przykładzie forda scorpio: kanały chłodzące głowicy posiadały "korki", których nieszczelność powodowała wywalanie płynu sytuacja miała miejsce tylko na zagrzanym silniku, pomiar kompresji był ok, na niskich obrotach też zjawisko nie występowało dopiero przy mocno zagrzanym silniku i na wyższych obrotach powstawało ciśnienie w układzie chłodzenia lekarstwem było wykręcenie "korków" i wkręcenie ich na klej do metalu wczesniej pół silnika wymieniono - głowica była prześwietlana i przechodziła próby szczelności w zakładzie regeneracji głowic, 2 nowe uszczelki głowicy, planowanie bloku... konkretnie był to silnik 2,0 DOHC EFI   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Ja bym stawiał jednak na tę uszczelkę pod głowicą, mimo równego ciśnienia w cylindrach które mierzy się na kręcącym rozruszniku, jak Kolega napisał rzecz dzieje się podczas dynamicznej jazdy co skutkuje wzrostem temperatury i w tej sytuacji może powiększać się jakieś mikro pęknięcie na uszczelce, głowicy lub nawet bloku silnika, moja propozycja zdjąć głowice sprawdzić uszczelkę a głowicę dać do planowania, poskładać wypróbować.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2411 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przerabiałem to u siebie już 2x. Wywalało płyn przez zbiorniczek, wymieniałem termostaty, korki zbiorniczka itp. Uszczelka pod głowicą skorodowała między płaszczem wodnym a cylindrem, spaliny z komory spalania przedostawały się do układu chłodzenia, ciśnienie w układzie rosło i wywalało przez zbiorniczek. Słyszałem przypadki, że nawet węże od płynu mogą pękać takie ciśnienie potrafi sie wytworzyć. Radzę wymienić uszczelkę pod głowicą + planowanie, no i ori uszczelka pod głowicę. U mnie uszczelka (zamiennik) za 15 zł wytrzymała 3 lata (90 tys.km) i skorodowała w w/w miejscu. Kupiłem ori uszczelkę za 60 zł i narazie 20 tys.km jest spokój.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2412 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi195 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 najpierw bym sprawdził podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego..jak nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temp. rośnie wtedy szybko.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 najpierw bym sprawdził podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego..jak nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temp. rośnie wtedy szybko. w oplu zdecydowanie tak tyle że nie wiadomo, czy honda ma takie samo rozwiązanie w oplu korek robi właśnie takie jaja - konkretnie zaworek zwrotny pod korkiem który odpowiada za odpowietrzenie układu chłodzenia i utrzymanie właściwego ciśnienia na poziomie 1,5 bara, ale czy honda to ma?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Dokładnie ArKos rozpisujemy się a właściciel Hondy milczy, druga niepokojąca mnie sprawa to jest Nasz czytelnik posiada Honde CRV z 2000 roku. Czy nasi czytelnicy nie mają klawiatury, z całym szacunkiem dla Admina „holcu” dziś to już trzeci taki temat TU MOŻNA POCZYTAĆ , I TU   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 fakt, nieco dziwne podejście ludzi do własnych problemów czasem nawet z pozoru mało istotna informacja na temat problemu może okazać się rozwiązaniem poczekamy co napisze holcu... domyślam się, że dostał maila numer pierdylion czterysta siedemdziesiąt, a treśc zaczyna się od: "witam... czytam wasze forum i mam problem z samochodem..." najprostsza rada dla czytających: załóż konto i opisz problem - na pewno znajdzie się grupa ludzi chcąca pomóc w jego rozwiązaniu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafi195 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 w oplu zdecydowanie tak tyle że nie wiadomo, czy honda ma takie samo rozwiązanie chociaż nie miałem z tym modelem odczynienia ale na pewno ma.każdy mobil ma podobne rozwiązanie układu chłodzenia..   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Honda CRV ma podobny układ chłodzenia jak nasze stare Polonezy, zbiorniczek jest bez ciśnieniowy a zaworek zwrotny jest w korku na chłodnicy i tam może tkwić problem, może starczy odkręcić wyczyścić i po kłopocie. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-2418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się