Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nasz czytelnik posiada Honde CRV z 2000 roku. Auto wyposażone w zagazowany silnik benzynowy. Problem naszego czytelnika, polega na tym, iż przy dynamicznej jeździ, woda zostaje wyrzucona do zbiorniczka wyrównawczego a następnie na zewnątrz pojazdu przez co bardzo szybko rośnie temperatura

Chcąc usunąć usterkę Użytkownik wymienił

 

- termostat

- przestawił mieszalnik gazu poniżej poziomu korka chłodnicy

- ciśnienie w cylindrach równe jest 12.5, dzięki czemu wnioskuje, że uszczelka spod głowicy jest w dobrym stanie

 

Proszę o radę oraz ewentualne wskazówki co jeszcze mógłby sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/751-honda-crv-00-r-woda-z-silnika-do-zbiornika-wyr%C3%B3wnawczego/
Udostępnij na innych stronach

- ciśnienie w cylindrach równe jest 12.5, dzięki czemu wnioskuje, że uszczelka spod głowicy jest w dobrym stanie

 

nie wiem jak honda, ale na przykładzie forda scorpio:

kanały chłodzące głowicy posiadały "korki", których nieszczelność powodowała wywalanie płynu

sytuacja miała miejsce tylko na zagrzanym silniku, pomiar kompresji był ok, na niskich obrotach też zjawisko nie występowało

dopiero przy mocno zagrzanym silniku i na wyższych obrotach powstawało ciśnienie w układzie chłodzenia

lekarstwem było wykręcenie "korków" i wkręcenie ich na klej do metalu

wczesniej pół silnika wymieniono - głowica była prześwietlana i przechodziła próby szczelności w zakładzie regeneracji głowic, 2 nowe uszczelki głowicy, planowanie bloku...

konkretnie był to silnik 2,0 DOHC EFI

 

Ja bym stawiał jednak na tę uszczelkę pod głowicą, mimo równego ciśnienia w cylindrach które mierzy się na kręcącym rozruszniku, jak Kolega napisał rzecz dzieje się podczas dynamicznej jazdy co skutkuje wzrostem temperatury i w tej sytuacji może powiększać się jakieś mikro pęknięcie na uszczelce, głowicy lub nawet bloku silnika, moja propozycja zdjąć głowice sprawdzić uszczelkę a głowicę dać do planowania, poskładać wypróbować.

 

Gość prezesik25

też stawiam na uszczelkę pod głowicą. Przerabiałem to u siebie już 2x. Wywalało płyn przez zbiorniczek, wymieniałem termostaty, korki zbiorniczka itp. Uszczelka pod głowicą skorodowała między płaszczem wodnym a cylindrem, spaliny z komory spalania przedostawały się do układu chłodzenia, ciśnienie w układzie rosło i wywalało przez zbiorniczek.

Słyszałem przypadki, że nawet węże od płynu mogą pękać takie ciśnienie potrafi sie wytworzyć.

 

Radzę wymienić uszczelkę pod głowicą + planowanie, no i ori uszczelka pod głowicę.

 

U mnie uszczelka (zamiennik) za 15 zł wytrzymała 3 lata (90 tys.km) i skorodowała w w/w miejscu. Kupiłem ori uszczelkę za 60 zł i narazie 20 tys.km jest spokój.

 

Gość rafi195

najpierw bym sprawdził podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego..jak nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temp. rośnie wtedy szybko.

 

najpierw bym sprawdził podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego..jak nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temp. rośnie wtedy szybko.

 

w oplu zdecydowanie tak

 

tyle że nie wiadomo, czy honda ma takie samo rozwiązanie

 

w oplu korek robi właśnie takie jaja - konkretnie zaworek zwrotny pod korkiem który odpowiada za odpowietrzenie układu chłodzenia i utrzymanie właściwego ciśnienia na poziomie 1,5 bara, ale czy honda to ma? :roll:

 

Dokładnie ArKos rozpisujemy się a właściciel Hondy milczy, druga niepokojąca mnie sprawa to jest

Nasz czytelnik posiada Honde CRV z 2000 roku.

 

Czy nasi czytelnicy nie mają klawiatury, z całym szacunkiem dla Admina „holcu” dziś to już trzeci taki temat

TU MOŻNA POCZYTAĆ , I TU

 

fakt, nieco dziwne podejście ludzi do własnych problemów

 

czasem nawet z pozoru mało istotna informacja na temat problemu może okazać się rozwiązaniem

 

poczekamy co napisze holcu...

domyślam się, że dostał maila numer pierdylion czterysta siedemdziesiąt, a treśc zaczyna się od:

 

"witam... czytam wasze forum i mam problem z samochodem..."

 

najprostsza rada dla czytających:

 

załóż konto i opisz problem - na pewno znajdzie się grupa ludzi chcąca pomóc w jego rozwiązaniu :-P

 

Gość rafi195

 

w oplu zdecydowanie tak

 

tyle że nie wiadomo, czy honda ma takie samo rozwiązanie

 

chociaż nie miałem z tym modelem odczynienia ale na pewno ma.każdy mobil ma podobne rozwiązanie układu chłodzenia..

 

Honda CRV ma podobny układ chłodzenia jak nasze stare Polonezy, zbiorniczek jest bez ciśnieniowy a zaworek zwrotny jest w korku na chłodnicy i tam może tkwić problem, może starczy odkręcić wyczyścić i po kłopocie.

0b767306afcc731emed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania