Skocz do zawartości

Zanikające wspomaganie kierownicy


Gość elmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od około dwóch tygodni pojawił się problem.

W Astrze żony w czasie jazdy zanika wspomaganie kierownicy. Sytuacja powtarza się ostatnio coraz częściej. Zgaszenie silnika i powtórne odpalenie powoduję, że wspomaganie wraca.

Alternator był regenerowany w czerwcu. Ładowanie sprawdzałem jest na załączonych światłach mijania, dmuchawa na drugim biegu, ogrzewanie szyby tylnej i lusterek, włączone radio, załączona klimatyzacja na poziomie 14,4 [V].

Lampka ładowania nie świeci się na odpalonym silniku.

 

Sprawdzałem stan płynu w pompie, jest OK.

 

Czy to objaw kończącej się pompy ?

 

Zauważyłem jeszcze jeden objaw wczoraj wieczorem. W momencie kręcenia kierownicą na postoju nagle spada ładowanie do napięcia akumulatora (wskazanie miernika), widać to nawet po przygasających światłach mijania. I nie mówie tu o skrajnych położeniach kierownicy. Wydaję mi się, że wcześneij nie było takiego objawu, żeby ładowanie aku zanikało podczas kręcenie kierownicą na postoju na zapalonym silniku.

 

Sprawa dotyczy Opel Astra G kombi 1999rok, silnik X16XEL 1.6 16V

 

Pozdrawiam

Rafał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba ją rozebrać i wymienić łożyska ?

W innym temacie:

http://forum.samnaprawiam.com/naprawa-pompy-wspomagania-trw-2-vt536.htm#46235

wyczytałem, że są tam dwa łożyska 6000 2RS. tak zgadza się ?

Pytam, bo już bym jutro się za to zabrał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi to być uszkodzona pompa, miałem przypadek z uszkodzeniem sterownika silnika bo z niego wychodzi impuls do startu pompy, czyli tak podpalamy silnik napięcie w instalacji wzrasta do około 14V po tym impulsie sterownik silnika podaje około 6V na pompę wspomagania, która się uruchamia. W okolicach akumulatora jest złączka kabli o ile pamiętam są tam cztery kable i na jednym z nich właśnie ma się pokazać to 6V, kurde jestem na urlopie to bym dokładnie sprawdził w tj Astrze bo jeszcze jest w naszej flocie ale w przyszłym tygodniu nie ma problemu mogę to sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozwiązanie: uszkodzony alternator.

 

Pompa wspomagania wyłącza się nie tylko w momencie, gdy następuję brak ładowania, ale także gdy ładowanie to jest za wysokie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania