Skocz do zawartości

przerywana praca pompy wspomagania trw


Gość grzeladz

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję informacji ( schematu podłączenia, sposobu zdiagnozowania usterki pompa TRW)

Po przekręceniu stacyjki pompa czasem pracuje a czasem nie, podobnie w czasie jazdy.

napięcie ładowania na biegu jałowym 14,2V. Przy podłączeniu na wprost kostki sterującej 3-pinowej- (przewód czarny i niebiesko - biały na " +". trzeci kabelek nie podłączony.) pompa zaczyna pracować , zwiększa obroty a po chwili , 10 sek czasem więcej wyłącza się po czym po chwili znów zaczyna pracować i tak jest cyklicznie z tym że czas pracy i przerw jest różny. czy praca pompy w zafirze jest jakoś sterowana?

Bezpiecznik w komorze silnika B7 - 80A sprawny- napięcie stałe dochodzi do pompy.

Nie znam pozycji bezpiecznika pod kierownicą ale wszystkie sprawdzone i sprawne.

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej trzy pianowej wtyczce jest sterowanie z ECU ale nie wiem dokładnie który to kabel musiał byś to sprawdzić a jest tam napięcie o ile pamiętam 6 lub 9 V, miałem podobny przypadek w Astrze G z tym że pompa nie pracowała wcale a brak był właśnie sterowania z ECU i do wyboru miałem oddać sterownik do naprawy lub iść na skróty więc poszedłem krótszą drogą i podałem mu sterowanie z napięcia po stacyjce prze stabilizator napięcia 6 lub 9 V (trzeba to sprawdzić) i teraz jest tak przekręcę kluczyk w pozycję zapłon to uruchamia się pompa wspomagania i wszystko działa jak z fabryki :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzeladz

Grzes997 dzięki za informację, spróbuję to jakoś ustalić .

ArKos – rozumiem że zaczyna pracować po zapaleniu silnika – pytanie który pin wysterowuje start pracy i jakim napięciem?

Czy może posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej ,skan albo link do jakiejś stronki z takim schematem do takiej Zosi (2.0 DTI 16V 101 KM rok 2003)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematu nie mam ale z tej trzypinowej kostki jeden kabel biegnie bezpośrednio do ECU i tam właśnie musi się pokazać napięcie po uruchomieniu silnika, ja sprawdzałem kable wtyczki i było wszystko ok tylko z samego ECU był brak impulsu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony gruby prąd z F7 (80A) i brąz masa. Sterowanie: czarny -plus z F23 (10A), niebiesko biały- z alternatora pin61, brązowo biały- pin diagnostyczny ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania