Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dobre buty które izolują nas od podłoża; ubranko oraz tarcie dupskiem po fotelach i to sa efekty.

 

Pasek antystatyczny owszem pomoże odprowadzić ładunki z auta.

Jednak jeśli jesteśmy dobrze wyizolowani do podłoża nie ma to znaczenia i tak pierdyknie.

 

Jedyna rada przynajmniej na razie aż warunki się zmienią trzymać się metalowej części samochodu podczas wysiadania np: drzwi czy przedni słupek.

 

Spróbuj zmienić obuwie i ciekawe czy efekt dalej będzie występować

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ładunki zbierają sie na lakierze-wszystko zależy od niego

 

Lakier nie ma nic do ładunków elektrostatycznych, moja Omega też od czasu do czasu kopnie i to głównie na wiosnę a lakieru nie zmieniałem, zmiana obuwia czy tez ubrania nic nie zmieni samochód kopie nie tylko kierowcę ale i pasażera, a teraz moja informacja dla zainteresowanych, ładunki zbierają się głownie od pasków klinowych i jest to zależne od wilgotności powietrza, zrobiłem nie dawno doświadczenie i zdjąłem pasek klinowy i nie kopało, praktycznie rzecz biorąc niema na to rady jedynie jak kolega Bisu napisał wysiadając przytrzymaj się drzwi czy jakieś innej części metalowej karoserii.

 

Buty i owszem mają bardzo duże znaczenie

Używam w lecie i zimie butów antystatycznych roboczych (nie takie kumysy jak dziadkowie mieli ale eleganckie mocne i dobre buty) i odkąd je noszę nigdy nie przyjąłem wyładowania poprzednio do zamiast kawy na dzień dobry.

 

praktycznie rzecz biorąc niema na to rady jedynie jak kolega Bisu napisał wysiadając przytrzymaj się drzwi czy jakieś innej części metalowej karoserii.

Grzes997 To nie ja napisałem ;-) ,ale to prawda i też stosuję tą metodę.

Napisał to Baranek

Jedyna rada przynajmniej na razie aż warunki się zmienią trzymać się metalowej części samochodu podczas wysiadania np: drzwi czy przedni słupek.

 

Pewnie po trosze każdy ma rację , u mnie kopało aż czasem włosy dęba stawały,kupiłem pasek i przestało,nie miało znaczenia czy z anteną cb czy bez .

Oczywiście po pewnym czasie znowu zaczęło kopać , kupiłem inny pasek -ten był droższy bo wybuliłem aż 10zł.i zauważyłem że w pierwszym drut ,który jest w pasku był tak miękki że wycierał się wraz z gumą i praktycznie nie dotykał jezdni,popryskałem WD-40 zamontowałem drugi pasek i problem zniknął.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość krzychu-u

mam taki sam problem z "kopaniem" ale mój sposób jest następujący, wysiadając z auta pukam pięścią (tą częscią którą zazwyczaj sie wali w stół) w rant tylnych drzwi i nawet jak ładunek przeskoczy to nie odczuwam tego tak boleśnie tylko raczej słyszę.

Paski antystatyczne są dobre, ale jak ktoś dużo jeździ to się szybko wycierają...

 

Gość dr.puniszman

tez mnie moja astra kopie, miałem pasek ale raz przejechałem w 4 osoby do tucholi i spowrotem ( ok800km) i juz brakuje z 3 cm paska:/

 

a teraz zamykam auto trzaskając za szybe, albo pasazera wypuszczam piewrszego :twisted:

 

dr.puniszman - To samo miałem. Przejechałem 1000 km i paska już nie ma 3 cm - no cóż nic lepszego za 5-6 zł kupić nie mogłem.

 

Chociaż wydaje mi się, ze taki krótszy pasek również ma swoje zalety, gdyż przy jakiś nierównościach czy chcesz czy nie dotnie on ziemi, a więc skumulowany ładunek zostanie odprowadzony. Chyba, że źle myślę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania