Skocz do zawartości

Coś niespotykanego w Astrze G podczas hamowania


Gość Paskudny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paskudny

Otóż w grudniu wymieniłem tarcze i klocki tył i przód na bosch i ferodo jak sie nie mylę, bosch na tył poszedł.

I od miesiąca pojawiło się coś takiego że podczas hamowania tylko przy prędkości pomiędzy 70km/h - 100km/h zaznaczam tylko przy tych prędkościach zaczyna drgać kierownica pedał i pół auta jest to wyczuwalne ale nie jakoś specjalnie super mocne.

Z początku myślałem, że to się tarcze pofałdowały bo w kałużę wjechałem z nagrzanymi tarczami ale są dosyć nowe a to po około 1tyś km sie stało więc no nie wiem jak kręcę tarczami to równe są niby. Potem mi przyszło do głowy że może coś z piasta ?

Ale dzisiaj mój kolega jechał za mną i po moim hamowaniu zadzwonił od razu do mnie że mi tylne koła latają jakby były niedokręcone (są dokręcone bo sprawdzałem) ciągnąłem za tylne koło szarpałem stojącym autem na parkingu niby luzów nie ma czy ktoś ma pomysł z czym jest problem albo miał taki przypadek??

 

 

Czy to może coś z oponami, felgami?? (mam założone stalowe felgi) co zrobić do mechanika? na stacje diagnostyczną czy najpierw zmienić sobie koła na inne felgi i sprawdzić czy ustąpiło??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tylne hamulce do przejrzenia. Tarcze mogły się zwichrować, a "na oko" to w szpitalu się leczy. Jest przyrząd do pomiaru bicia tarcz i z praktyki podpowiem, że bicie rzędu 0,2-0,3 mm jest już dość odczuwane przy hamowaniu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Paskudny

Byłem na diagnostyce ale powiedzieli, że mi tego nie sprawdzą bo rolki osiągają za małą prędkość i odesłali do mechanika, ale pojechałem na wulkanizację zmienić kółka na letnie. Przy okazji opowiadałem sytuacje z tym hamowaniem gościowi który zmieniał koła to mówi że raczej tarcze ale jak zmieniał przednie koło to powiedział mi, że duży luz jest z przodu i żeby wymienić końcówki i drążek bo może być przyczyną. I że czasem przez to występuje coś zwanego migotaniem koła.

Po wymianie kół i felg odczuwanie podczas tego hamownia sporo mniejsze ale nadal występuje.

Na czwartek jestem umówiony na wymianę to jak wymienią to dam znać czy to jest to, może komuś się to przyda.

 

Pozdro

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Okazało się że nie tylko felgi i opony były do wymiany ale też skrzynia biegów... nie mówiąc już o tym że mechanik wcisną mi bardzo ciche tłumiki na terenie Poznania tak już jest za każdym razem gdy idę do mechanika dostaje coś 'ekstra' zostawiam samochód z jakąś usterką idę go odebrać i okazało się że połowa części jest wymieniona. Tak że musisz uważać gdzie oddajesz auto do naprawy bo możesz być niemile zaskoczony rachunkiem!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No wymieniłem końcówki drążków bo luzy były i wymienił mi tarcze z przodu i gitara :D po problemie. dzięki za pomoc chopy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.