Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

maja odpowiedni sprzęt pomiarowy i są w stanie Ci powiedzieć który element szwankuje

 

Ok. 200zł diagnostyka TECH-2... Żeby nie było niespodzianki :-P

 

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wiedza kosztuje. Urządzenie też.

Mechanik jedzie na jazdę próbną - to jest czas. Oględziny i przegląd to też czas.

W warsztacie "u Heńka w stodole" skasują na dzień dobry 6 dych za podłączenie do kompa, a spróbuj im powiedzieć, żeby jazdę próbną zrobili to Cię śmiechem zabiją.

Ja nie jestem do końca pewien, czy to aż tak bardzo dużo jak na 100% diagnozę co jest zyebane.

U nas na serwis przyjechał gość, co Astrę chyba u 10 mechaników zostawiał. Każdy z nich coś wymienił, bo twierdził że to jest zwalone. Usterka jak była tak była. Facet wydał kilka stów i dalej miał problem. U nas w ASO zapłacił 330zł, z czego robocizna 240zł i po problemie - jedna dupina za 9 dych wymieniona. W zamienniku to coś miałby pewnie za 3 dychy, ale u nas ma gwarancję usługi. Pomimo, że

Ozesz w mordę Ceny to oni maja

chłop wyjechał od nas BARDZO zadowolony.

 

Czujnik położenia przepustnicy (TPS)

 

1.Kontrola napięcia zasilania

 

Ustawić włącznik zapłonu w położenie OFF

Rozłączyć wtyczkę czujnika

Ustawić włącznik zapłonu w położenie ON

Zmierzyć napięcie pomiędzy stykami wtyczki

 

 

Dane techniczne

mierzony parametr styki we wtyczce wartość żądana wartość zmierzona wnioski

Napięcie A i B ≈ 5 V

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

2. Kontrola napięcia sygnału wyjściowego

 

Nie rozłączać wtyczki czujnika

Podłączyć końcówki pomiarowe multimetru do styków czujnika

Ustawić włącznik zapłonu w położenie ON

Zmierzyć napięcie pomiędzy stykami wtyczki

 

 

Dane techniczne

mierzony parametr styki we wtyczce wartość zmierzona wnioski

Napięcie przy zadanym położeniu przepustnicy B i C

wartość żądana

 

Całkowicie zamknięta

0.3 V ÷ 1.1 V

 

Całkowicie otwarta

4.2 V ÷ 4.5 V

 

Gość wojtas91

Grzes, a czy wskazanie MAP Sensora na wolnych obrotach w granicach 1,5-1,65V to dobre wskazanie? Odpalilem zimny silnik i było 1,5V i powoli rosło, mierzyłem około minuty i wzrosło do 1,65V. Stałe napięcie 5,06V.

 

Wydaje mi się że za dużo pokazuje ma być od 0,8V do 1,7V

 

Tu masz fajny poradnik

http://forum.samnaprawiam.com/oscyloskop-w-elektronice-samochodowej-cz2-vt3360.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania