Skocz do zawartości

Zerwany pasek rozrządu.


Gość grigorji

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grigorji

No i stało się to co może się stać najgorszego,zerwał się pasek rozrządu w mojej astrze f 1996 r silnik 1.4 16v 90KM x14xe .Wiem że silnik ten jest kolizyjny i że właściwie do czasu zdjęcia głowicy się nie dowiem co się uszkodziło ale:czy jest szansa że nic się nie stało? może ktoś miał taki przypadek i drugie pytanie jeśli już coś się uszkodziło to mniej więcej co się mogło uszkodzić aby oszacować koszty i siły przed robocizną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :twisted: jak wcisnąłeś momentalnie sprzęgło to być może nic się nie stało , ale jeżeli nie to prawdopodobnie masz zawory w tłokach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew007

kolego wciśniecie sprzegła tu nic nie da jak jest silnik kolizyjny kolego musisz zdjąć głowice i wtedy bedzie wszystko jasne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wcisnąłeś momentalnie sprzęgło to być może nic się nie stało

Nigdy w życiu. Silnik siłą inercji wykona kilkaset obrotów. Nie ma szans żeby nic się nie stało.

 

Ściągaj głowice jak tłoki są całe szukaj używanej głowicy montuj i jazda dalej

 

Dokładnie. Zawsze ze zgiętym zaworem jest pęknięta lub złamana prowadnica. Nie opłaca się remontować takiej głowicy - koszt zaworów, prowadnic, uszczelniaczy i robocizny powoduje, że 4-6 pogiętych zaworów robi wyższą cenę naprawy niż zakup sprawnej głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowę ściągaj - załatwiaj drugą - oczywiście przed montażem planowanie i uszczelniacze do wymiany i heya

 

Niestety - cuda przy głowicy 16V zdarzają się baaaaardzo rzadko... jeśli zdzielone będzie 4-6 zaworów to można powiedzieć że lekko dostała... zazwyczaj dostaje 8-12 ;)

 

Jeśli korby i tłoki przeżyły (trza sprawdzić) - wtedy zakładaj głowę i heya ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grigorji

48 tyś temu był wymieniany 4-lata.Zerwał się jak wyjeżdżałem z małego ronda w czasie przełączenia na gaz .Na liczniku było z 40km /h Dzisiaj rozebrałem rozrząd pokręciłem kołami od wałków rozrządu kręcą się bez oporu i nic nie słychać to samo z wałem na dole .Jutro założę jeszcze pasek i na sucho sprawdzę jak będzie ok to odpalę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się kupić używaną głowicę po regeneracji szlif,wymienione zawory itd.Głowicę wymieniłem .Silnik bardzo ładnie chodzi ale jest jeden problem,cieknie olej chyba z pod uszczelki głowicy od strony kolektora dolotowego i to dość intensywnie .Może powinienem bardziej ją dokręcić? A może się mylę i leci mi z tego łącznika między kolektorem dolotowym a głowicą ,jest tam taka papierowa uszczelka ale tam chyba tylko płyn chłodzący do wtryskiwaczy dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania