Gość grigorji Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 No i stało się to co może się stać najgorszego,zerwał się pasek rozrządu w mojej astrze f 1996 r silnik 1.4 16v 90KM x14xe .Wiem że silnik ten jest kolizyjny i że właściwie do czasu zdjęcia głowicy się nie dowiem co się uszkodziło ale:czy jest szansa że nic się nie stało? może ktoś miał taki przypadek i drugie pytanie jeśli już coś się uszkodziło to mniej więcej co się mogło uszkodzić aby oszacować koszty i siły przed robocizną?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diablo2 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Witam jak wcisnąłeś momentalnie sprzęgło to być może nic się nie stało , ale jeżeli nie to prawdopodobnie masz zawory w tłokach   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbigniew007 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 kolego wciśniecie sprzegła tu nic nie da jak jest silnik kolizyjny kolego musisz zdjąć głowice i wtedy bedzie wszystko jasne   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31351 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Ściągaj głowice jak tłoki są całe szukaj używanej głowicy montuj i jazda dalej jeśli w tłokach są dziury szukaj używanego silnika, naprawa jest nieopłacalna w każdym przypadku.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 jak wcisnąłeś momentalnie sprzęgło to być może nic się nie stało Nigdy w życiu. Silnik siłą inercji wykona kilkaset obrotów. Nie ma szans żeby nic się nie stało. Ściągaj głowice jak tłoki są całe szukaj używanej głowicy montuj i jazda dalej Dokładnie. Zawsze ze zgiętym zaworem jest pęknięta lub złamana prowadnica. Nie opłaca się remontować takiej głowicy - koszt zaworów, prowadnic, uszczelniaczy i robocizny powoduje, że 4-6 pogiętych zaworów robi wyższą cenę naprawy niż zakup sprawnej głowicy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Głowę ściągaj - załatwiaj drugą - oczywiście przed montażem planowanie i uszczelniacze do wymiany i heya Niestety - cuda przy głowicy 16V zdarzają się baaaaardzo rzadko... jeśli zdzielone będzie 4-6 zaworów to można powiedzieć że lekko dostała... zazwyczaj dostaje 8-12 Jeśli korby i tłoki przeżyły (trza sprawdzić) - wtedy zakładaj głowę i heya   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 zazwyczaj dostaje 8-12 U mnie dostało 16... u kolegi też 16...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31361 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grigorji Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 48 tyś temu był wymieniany 4-lata.Zerwał się jak wyjeżdżałem z małego ronda w czasie przełączenia na gaz .Na liczniku było z 40km /h Dzisiaj rozebrałem rozrząd pokręciłem kołami od wałków rozrządu kręcą się bez oporu i nic nie słychać to samo z wałem na dole .Jutro założę jeszcze pasek i na sucho sprawdzę jak będzie ok to odpalę.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Ja uważam, że szkoda czasu na zakładanie paska i próby. No ale jeśli lubisz... pokręciłem kołami od wałków rozrządu kręcą się bez oporu A powinny stawiać opór i to niemały.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grigorji Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udało mi się kupić używaną głowicę po regeneracji szlif,wymienione zawory itd.Głowicę wymieniłem .Silnik bardzo ładnie chodzi ale jest jeden problem,cieknie olej chyba z pod uszczelki głowicy od strony kolektora dolotowego i to dość intensywnie .Może powinienem bardziej ją dokręcić? A może się mylę i leci mi z tego łącznika między kolektorem dolotowym a głowicą ,jest tam taka papierowa uszczelka ale tam chyba tylko płyn chłodzący do wtryskiwaczy dochodzi. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5552-zerwany-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-31460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się