Gość CooSik Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Witam. Niedawno napotkał mnie problem z silnikiem w mojej Vectrze B. Problem był następujący: Wybierałem się w krótką trasę i po przejechaniu jakichś 60 km jadąc pod górkę moja Vectra nagle straciła moc i przestała się rozpędzać, zredukowałem bieg i usłyszałem stukanie spod maski i zapalił się "Check-engine". Zjechałem od razu na pobocze i zgasiłem auto, po ponownym odpaleniu autem strasznie trzepało ale kontrolka się nie świeciła. Zadzwoniłem po tatę i odholowaliśmy auto do garażu. Pierwszą myślą był rozrząd bo wkrótce był do wymiany, rozkręciliśmy obudowę, ustawiliśmy cechy górnych wałków w poziomej linii i wszystko się zgadzało tak samo jak cechy dolnego koła rozrządu z zaznaczeniem na obudowie. Sprawdziłem błąd metodą "na zworkę" i wymigało 0607 - błąd czujnika spalania stukowego(tato stwierdził, że od tych stuków pokazuje błąd, bo drgania się przenoszą i dlatego mogło wykryć błąd od tego i że to raczej nie to bo nie stukałoby napewno tak głośno jak na załączonym filmiku). Odkręciliśmy moduł i wykręciliśmy świece(w kolejności od rozrządu): 1 - była w dobrym stanie(tato stwierdził, że jest tak jak ma być(trochę "starszych" aut zrobił i ma pojęcie o tym co robi)) 2 - była w trochę bardziej zabrudzona 3 - była strasznie ubrudzona czymś czarnym 4 - tak samo jak trzecia Zmierzyliśmy ciśnienie w prawidłowy sposób i wyniki były następujące(w kolejności od rozrządu) 1 Cylinder - 10.5 2 Cylinder - 3-4 3 Cylinder - 0 4 Cylinder - 0 Co się mogło stać silnikowi?(dodam, że po zdarzeniu nie ubyło oleju oraz, że wymieniłem olej na ten sam ale świeży i wymieniłem filtr oleju. Świece były suche. Odkręciliśmy z tatem pokrywę wałków rozrządu i przekręciłem kilka razy dolnym kołem rozrządu a tato patrząc od góry stwierdził, że wygląda ok(Nie wiem czy to ma znaczenie ale gdy przekręcałem rozrząd to połowa obrotu szła gładko a połowa ciężko - tato powiedział, że to normalne bo to przez ciśnienie). Autko posiadam 7 miesięcy od 170 tyś km przebiegu ma włożoną instalacje STAG(nie jestem pewien czy 300,400 czy jaką bo nie ma tego wpisanego w książeczkę z gazu ) Vectra ma teraz 238 tyś. Auto do tej pory chodziło cichutko i bez zarzutów(tato mówił, że silnik igiełka), oleju praktycznie nie musiałem dolewać, przez te 7 miesięcy zrobiłem może 4-5 tyś km. Spalanie gazu wynosiło 8-8.5l/100km. Co może być przyczyną usterki i co może być usterką(jutro będziemy patrzeć i rozkręcać dalej). Chyba dziwne, że silnik bez zarzutów tak nagle padł prawie całkowicie... Ile może kosztować naprawa i co należy koniecznie wymienić na nowe? Jeśli zdecydujemy się na remont to składać będziemy w dwójkę żeby pominąć koszty związane z robocizną. Jeśli będzie to coś poważnego to chyba pożegnam się ze swoim autkiem... P.S: Z góry przepraszam, za mało fachowe określenia, ta Viki to moje pierwsze autko i jestem kompletnym laikiem. Opisuje problem żeby tacie było łatwiej znaleźć i naprawić usterkę. Liczę na sprawną i szybką pomoc. Pozdrawiam Daniel   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Zdejmij pasek rozrzadu i odkręć kółka, wyglada na to ze cos z rozrządem (klin na wale, ewentualnie na wałku). Zdrowy x16xel ma cisnienie 15-17barów.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CooSik Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Które kółka? Wszystkie koła jakie znajdują się na rozrządzie? Jestem laikiem Pytanie co mogło spowodować takie ciśnienie na cylindrach? i Czy to stukanie jest z tym problemem związane i czy brak ciśnienia sobie a stukanie sobie? EDIT: Proszę o wielką wyrozumiałość i dużo cierpliwości dla mnie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Które kółka? Wszystkie koła jakie znajdują się na rozrządzie? Jestem laikiem Ale jako laik potrafisz czytać, bo z nami piszesz. Tak więc pewnie widziałeś magiczny przycisk "SZUKAJ" i jestem przekonany, że przeglądałeś dział poradników zanim zadałeś pytanie. Dzwi mnie tylko, że leń nie pozwolił znaleźć tego tematu: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-i-ustawianie-rozrzadu-opel-vt293.htm Mam nadzieję przegonisz swojego lenia i nie będę musiał sam tego zrobić.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CooSik Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 ArKos no tak, to było głupie pytanie w sumie i przepraszam za nie O rozrządzie czytałem z "Sam naprawiam Vectra B" i wiem co i jak zrobić + doświadczenie mojego taty, który trochę rozrządów też wymieniał "kumplom z pracy". Co do mojego rozrządu to mam nowy kompletny rozrząd wraz z pompą wody w garażu ale póki nie wykluczę wszystkich możliwych usterek nie chcę zakładać nowego rozrządu, żeby później go ściągać jeśli będzie potrzeba. A no i właśnie przypomniała mi się jedna rzecz jeszcze odnośnie rozrządu, czy to prawda że w tym silniku śruba napinacza jest jednorazowa? Gość od którego kupiłem auto mówił, żeby sobie przy następnej wymianie rozrządu założyć tylko nową rolkę napinacza ( ) i że muszę gdzieś dorwać śrubę osobno bo podobno jest jednorazowa... ArKos mógłbyś odpowiedzieć na drugą część mojego poprzedniego posta? Pytanie co mogło spowodować takie ciśnienie na cylindrach? i Czy to stukanie jest z tym problemem związane i czy brak ciśnienia sobie a stukanie sobie? Ciśnienie na cylindrach w kolejności od rozrządu, 1 cyl - 10.5; 2 cyl - 3; 3 cyl - 0, 4 cyl - 0. Autko brzmi dokładnie jak na filmiku który znajduje się O TUTAJ Teraz nie mam możliwości odpalenia silnika bo mam odkręconą pokrywę zaworów. Aha i jeszcze jedno. Bo przez przypadek połamałem osłonę rozrządu między kołami a silnikiem. Czy jak zdejmę stary rozrząd to będę mógł normalnie wymienić obudowę czy trzeba jeszcze coś dodatkowo odkręcić poza rozrządem?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Pytanie co mogło spowodować takie ciśnienie na cylindrach? Przestrzelona uszczelka głowicy na cylindrach 3-4 i najprawdopodobniej 2 się kończy. Opcja druga to zawory - wypalone na skutek jazdy na ubogiej mieszance LPG. podobno jest jednorazowa Uważam, że nie jest. Wielokrotnie składałem rozrząd dając istniejące śruby. Mało tego, rolki na przykład nie mają śrub w zestawie. Mam nowy napinacz i nowe rolki do tego silnika - oryginały GM, mogę tanio sprzedać, w cenie zamienników. Jakby co to służę częściami. Czy jak zdejmę stary rozrząd to będę mógł normalnie wymienić obudowę czy trzeba jeszcze coś dodatkowo odkręcić poza rozrządem? Bez problemu. Pokrywa rozrządu jest odrębna. Znowu nie przeglądasz działu poradników? Przecież jest: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-rozrzadu-silniki-16v-ecotec-vt1062.htm   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Ja mogę potwierdzić to co Arek napisał brak ciśnienia na 3 i 4 cylindrze świadczy uszkodzonej uszczelce pod głowicą, miałem dokładnie taką samą usterkę w Omedze zresztą naprawa była przeprowadzona wspólnymi siłami z Arkiem, co do innych uszkodzeń to wykluczam przeskoczenie paska zerwanie klina etc ten typ silnika jest kolizyjny i każde takie usterki kończą się tragicznie w większym lub mniejszym stopniu, wypalenie zaworów może wchodzić w grę ale nie z takim skutkiem by nie było całkowicie ciśnienia, zdejmuj głowice i weryfikuj to co zobaczysz a na pewno będziesz miał małą przerwę w uszczelce.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CooSik Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Arkos, czytałem ten artykuł, chodziło mi o obudowę ale tą co jest między kółkami a silnikiem tzw. wewnętrzną   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30641 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 musisz zdjac wszystkie kółka i rolki, wtedy obudowa zejdzie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Chciałem napisać uszczelka pod głowicą już po samym początku I posta ale już koledzy mnie ubiegli ... nie ma się co zastanawiać, głowa do zwalenia... zawory też mogą być poupalane... ale wynik kompresji jest jednak dość oczywisty ... i tak jak Grzes997 - też to miałem - uszczelka to prysz ... 60zł + planowanie głowicy (koniecznie po każdym ściągnięciu) - ok 60zł - do tego od razu uszczelniacze zaworów do wymiany profilaktycznie ( będziesz później sobie dziękował że to zrobiłeś - gdyż później ciężko je wymienić bez zwalania głowy) - Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5430-problemy-z-silnikiem/#findComment-30644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się