Skocz do zawartości

Astra g hamując auto hamuje z brzękiem i ślizgnięciem?


Gość Paskudny

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż napisze jak było od początku jeździłem 2 latka autem i nic się nie działo do momentu kiedy musiałem wymienić klocki i tarcze zostały wymienione i po jakimś czasie hmm około 4 miesięcy zauważyłem, że się grzeje dosyć mocno prawe koło. Nie wiedziałem co to i chwilowo z braku funduszy olałem sprawe. Po jakimś czasie, gdy już czułem smród spalenizny i gdy sie zatrzymałem a z koła leciał dym pojechałem do mechanika stwierdził że klocki i tarcze do wymiany bo są już fioletowe i pofalowane z prawej strony ( przednie koło) i żeby się koło nie grzało to wymienił mi przewód hamulcowy , bo już podobno miał taki przypadek i to pomoglo. Po tej wymianie przejechałem sie i spoko nic tam nie tarło koło sie nie grzało ale po 2 tyg przy lekkim hamowaniu np dojeżdżaniu do świateł przy samej końcówce hamowania gdy auto powinno się już zatrzymać słyszę taki brzęk metaliczny jakby abs zadziałał i czuje drganie pod podałem jak przy hamowaniu w zime absem i tak z pół metra jeszcze przejedzie auto zanim sie zatrzyma jest taki ajkby poślizg na tarczy? Co to może być? Aha i po jakimś czasie znowu to koło sie grzało i znowu klocki i tarcze miałem wymienić ale tym razem pojechałem do innego mechanika ale powiedział że jeszcze mogę na nich jeździć, a żeby sie nie grzało to wymieniony został tłoczek i rzeczywiście koło sie nie grzeje i po tej wymianie brzęk i poślizg i brzęk zniknął na jakiś czas ale po kilku tyg powrócił? miał ktos coś takiego? Bo wcześniej nie było tego brzęku i poślizgu.. chyba zę to jakaś nowa wersja tarcz czy klocków żeby nie było nagłego lekkiego hamowania z szarpnięciem to lekko doprowadzaja auto do zatrzymania :D Aha przy ostrym hamowaniu nie ma tego brzęku i poślizgu albo go nie czuć bo za krótkie hamowanie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ci za mechanik wymienia przewód hamulcowy jak jest zapieczony zacisk :-x przede wszystkim trzeba sprawdzić czy tłoczek swobodnie jest wypychany przez płyn hamulcowy i czy jest możliwość wepchnięcia go do środka, jeśli jest taka możliwość to przyczepił bym się do samych samo-regulatorów które też są bardzo ważne w układzie hamulcowym.

W poradnikach masz to dokładnie opisane na podstawie Twojego modelu samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To stukanie (metaliczne, cykliczne podczas hamowania) czasami sie zdarza na nowym komplecie. Po jakims czasie jak sie wszystko ulozy powinno zniknac.

 

Tłoczek musi chodzic lekko, bez zaciec bo przez to sie grzalo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania