Gość grom546 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Witam, Mam problem i zachodzę w głowę co może odpowiadać za taki dziwny objaw. Błędów nie ma. Minimalne wahania obrotów o 50 jednostek na VAG, ale to pomijam. Jak odpalam na zimnym silniku to czasem przy tej samej temperaturze odpala na 1tyś obrotów a czasem na 1,2 tyś i przez chwile tak trzyma, wiem że jest coś takiego jak ssanie ale to co się dzieje nie ma reguły. Druga sprawa to że jak jest nagrzany silnik, a jeszcze samochód stoi w słońcu. To po odpaleniu na sekundę obroty spadają do ok. 300, wydaje się że zgaśnie, ale potem idą na swoje miejsce. Na zimnym nie opadają. Jaki element może odpowiadać za zmienną dawkę paliwa na ciepłym i zimnym, komputer bezpośrednio ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Teoretycznie z tego co mi teraz przychodzi do głowy to : - sonda lambda - bada skład spalin i na podstawie tego koryguje dawkę paliwa - przepływomierz (jeżeli występuje) - mierzy ilość zasysanego powietrza i na podstawie tych danych dobiera również dobiera dawkę wtrysku - i tu by mogła mieć wpływ temperatura zewnętrzna powietrza.... gdyż gorące powietrze jest rzadsze i jeśli przepływka jest walnięta może wywalać jakieś głupoty...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Za ten stan odpowiada tylko i wyłącznie czujnik temperatury cieczy chłodzącej, sprawdź na Vagu jakie ma parametry   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 wiem że jest coś takiego jak ssanie No jest. W silnikach gaźnikowych. Jaki element może odpowiadać za zmienną dawkę paliwa na ciepłym i zimnym 4-pinowy czujnik temperatury. Najczęściej w głowicy jest umieszczony.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 A no tak... jeszcze czujnik temperatury ma ecu... jak jest, walniety to ecu może myśleć że silnik jest nonstop zimny, przez co wali mu paliwa ile wlezie... aczkolwiek niewspomniałeś nic o spalaniu... czy jest w normie czy może jest ciut wyższe? Pytam ponieważ jak siądzie czujnik albo przepływka albo sonda to zwykle może więcej palić.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Czujnik G62 i G2 sprawdziłem, oto wyniki. Rano : Po jeździe : Rano to chyba ze duża rozbierzność? Dodam że spalanie - 8,5l (chyba normalne) , a po odpięciu przepływomierza odpala i pracuje tak jak z podpiętym ... Na zimnym czasem odpala normalnie a czasem na ok. 1200 obr które utrzymują się ok. 20s a na ciepłym tak: (czasami obroty bardziej - nie ma reguły): http://www.youtube.com/watch?v=iXA-NnTwCoY   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 a po odpięciu przepływomierza odpala i pracuje tak jak z podpiętym Odpala normalnie, gdyż ecu wchodzi w trym awaryjny, i uzupełnia brakujący sygnał, dlatego silnik chodzi normalnie... Dziwne jest to "bujnięcie" na obrotach w dół... aczkolwiek myślałem że niżej schodzi... można by się pokusić o najprostsze czyszczenie przepustnicy i odpięcie aku na noc, oraz zrobienie ponownych nastawień przepustnicy.... na początek   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Czy po czyszczeniu przepustnicy robiłeś VAG-iem jej adaptację? Jest to obowiązkowy zabieg.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grom546 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Przepustnica czyszczona, adaptację robiłem. Co do obrotów to schodzą i do 300, raz nawet zgasł . Czyli czujniki temperatury mają dobre wskazania, skoro nic nie mówicie o nich : :-> ? A jako ciekawostkę dodam że u mnie w A2 (nie wiem jak w innych modelach) przepustnica adaptuje się sama. Po długim odpięciu akumulatora słychać tak sobie po przekręceniu kluczyka "chodzi". Jak ustawiłem vagiem zrobienie adaptacji (mimo że było adaptacja OK to zrobiłem) to tak samo chodziła   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się