Skocz do zawartości

alternator opel astra


Gość gizmo82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc,mam problem z ładowaniem,po sprawdzniu miernikiem na klemach akumulatora na zapalonym siniku skacze z 13v do 4v,jest to dość dziwne i może ktoś mi coś doradzi mądrego bo brak mi już sił,regulator napięcia był niedawno wymieniany więc to raczej nie jego wina.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy regulator nie oznacza, że jest dobry

 

Jak wyżej - jakiej firmy jest ten regulator? ... Bo jeśli Hans Pries - Topran... to może być bardzo prawdopodobne że będzie do wyrzucenia :/ ...

 

Chyba że faktycznie będzie dobry, to zostaje sprawdzić i wyczyścić wszystkie styki altka, a potem zobaczyć w jakim stanie są szczotki ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczotki wymieniłem dzisiaj,przy okazji wyczyściłem wszystkie styki,kontrolka ładowania na stacyjce gaśnie więc ladowanie jest ale tak jak pisałem wcześniej 13v przez 6 sekund poczym skok na 3v na sekunde i znów 13v czasami 12v,elektromechanik u którego kupowałem szczotki w sumie to się dziwił i stwierdził że to nie realne żeby tak napięcie skakało,za podłączenie miernika kasuje 40zeta :-? więc mu udowodnić nie chciałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zbroić tak zewrzeć na zapłonie styki od regulatora ( o ile sa dwa ) i jak bd on sprawny to powinna zgasnąć kontrolka ale ten sposób był dobry w starych autach polonez, Tavria - wiem bo sam tak robiłem czy u Cb jest to dobra metoda nie wiem. Na gust to jest regulator walnięty, ewentualnie miernik może wariować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no lajt dzisiaj miernik dostałem z alegro fakt za 20 zeta ale miernik,przynajmniej tak wygląda,ostatnio jak padł mi regulator to kontrolka ładowania na początku migała po czym zaswiciła pięknym czerwonym blaskiem i finito mam go pcham go :lol: a teraz to takie troche inne objawy aczkolwiek nie twierdze że nie masz racji,zakupie jutro ten regulator i zobaczymy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13v przez 6 sekund poczym skok na 3v na sekunde i znów 13v czasami 12v,

 

dzisiaj miernik dostałem z alegro fakt za 20 zeta ale miernik

 

zmień sprzęt diagnostyczny, jest rzeczą nie możliwa by miernik na akumulatorze pokazywał Ci 3 volty jak on ma 12V, miernik przy sprawnym akumulatorze nie może pokazać ładowania w zakresie 3 a nawet 6 V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie miernik walnięty mam juz nowy i sprawa wygląda tak,odpiołem dwa kable od alternatora jeden idzie na kontrolke ładowania drugi na akumulator i odpaliłem auto,zmierzyłem prąd na alternatorze,ładowania na akumulator wogule nie ma a na kontrolke jest,co może być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu... genialne rozwiązanie...

Nikt ci nie mówił, że można udupić alternator pracujący bez obciążenia?

To raz...

A dwa - żarówka ładowania wchodzi w skład obwodu wzbudzenia alternatora, czyli jej odpięcie/odłączenie/przepalenie spowoduje brak ładowania.

Naucz się sprawdzać alternator. Jest w poradnikach. Ma być PODŁĄCZONY i powłączane odbiorniki.

Poszukaj sobie bardzo obszernego tematu o akumulatorze, jakie skrywa tajemnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania