Skocz do zawartości

Interfejs diagnostyczny


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

WItam, chciałbym kupic interfejs diagnostyczny do opla.

Kasowanie błedów kosztuje 50-100zł a interfejs ok 200zł i moge to robic sam.

 

Mam dwie astry przed i polift i chciałbym móc kasowac błedy i przeprowadzac ogólna diagnostyke silnika i wyposazenia el (poduszki, abs itp) Jakies testy czujników itp. Słowem taki podstawowy.

 

Jakie polecacie? Najlepiej z dwiema wtyczkami (10 i 16pin) i raczej w niskiej cenie.

Na allegro widze ze jest troche tego, czy warto to kupic? Jesli tak to który?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Taka podpowiedź ode mnie - stawki za diagnostykę komputerową biorą się stąd, że generalnie płaci się za wiedzę. Błędy które pojawią się podczas diagnozy trzeba poprawnie zinterpretować. Tu pojawia się problem dla domorosłych elektromechaników ponieważ zdecydowana większość i tak odwiedzi zakład specjalizujący się elektroniką, nie radząc sobie z daną usterką. Co wtedy gdy nie ma błędów a jest jakiś problem? Mamy wgląd w różne parametry np. pracy silnika lecz wiem z doświadczenia że wyżej wymienione produkty lubią przekłamywać wartości parametrów bieżących aczkolwiek jakość tych fejsów to raczej temat nadający się do osobnego wątku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3 kolega mik38 ma rację nie wiem jak Twoja wiedza w dziedzinie diagnostyki jest głęboka, nie znając podstawowych parametrów danych podzespołów silnika będziesz w stanie tylko stwierdzić jaki błąd jest i ewentualnie go rozszyfrować i wymienić uszkodzony element ale co w przypadku gdy silnik spala ogromne ilości paliwa a błędów nie ma ?? przykład uszkodzony czujnik temperatury, jako element jest ok. ECU nie wychwyci że jest uszkodzony ale będzie zaniżał temperaturę i już masz problem wskaźnik pokazuje 90 stopni a ECU dostaje -20 i ciągła jazda na ssaniu, masz dwa samochody z różnych epok i pozostaje Ci zakup dwóch urządzeń jedne są co badają do roku 1996 i drugie po 1996 do teraz, ja w pierwszym wypadku korzystam z euroscana a w drugi mam interfejs ELM 327 z odpowiednim oprogramowaniem za pomocą którego jestem w stanie sprawdzić 95% jeżdżących obecnie samochodów w naszym kraju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrzECHO
ELM 327 z odpowiednim oprogramowaniem za pomocą którego jestem w stanie sprawdzić 95% jeżdżących obecnie samochodów w naszym kraju.

Niestety to bzdura. Układ ten jest badziewnym wynalazkiem. Diagnostyka przy użyciu tego czegoś to jak wsadzanie gwoździa do kontaktu - albo pierdyknie albo i nie. Nie czyta merca, nie czyta bmw, w reszcie jak się uda połączyć to czyta silnik i też potrafi na wywalać bzdurnych błędów. Jedyne z czym dobrze działa to amerykańskie fordy - a właściwie silniki bo o poduszkach, ABS i innych podzespołach zapomnij.

 

Do opla tylko i wyłącznie opcom - czyta również auta z lat 90-tych np c14nz choć tam nie ma co kombinować, spinacz powie ci tyle samo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jestem mechanikiem wiec spoko ;) Chciałbym zaczac zabawe z fejsami, bo czesto zwalenie klemy nie pomaga, a po co jechac do kogos jak moge to zrobic sam?

 

Upatrzyłem sobie Opel scanner (ALDL i OBD2 wiec ople z róznych epok moge badac ;)) , sporo osób go poleca. Co myslicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do opla tylko i wyłącznie opcom - czyta również auta z lat 90-tych np c14nz choć tam nie ma co kombinować, spinacz powie ci tyle samo...

 

ELM 327 jeszcze mnie nie zawiódł, nie czyta jeszcze samochodów marki KIA, a do amatorskiej zabawy w zupełności wystarczy bo chyba o takiej tu piszemy bo chcąc bawić się profesjonalnie to trzeba dosyć dużo złotówek wydać, co do op-com czyta tylko samochody powyżej roku 1996 z protokołem ODB2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrzECHO
op-com czyta tylko samochody powyżej roku 1996 z protokołem ODB2

A tu się zdziwisz, czyta nawet Corsę c14nz z 1992 roku na złączu ALDL - wiem bo podłączałem poprzez przejściówkę i działa :-D

W razie czego zapraszam na spot do Łodzi 10 czerwca 2010, będę z kompem i fejsem :-P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania