Skocz do zawartości

Stukanie w silniku i brak mocy


Gość Trybiczek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Trybiczek

Samochód mam od 4 dni.

Poprzedni właściciel miał go 5 lat i twierdzi, że mechanik mu powiedział, że może tak jeździć i nic nie będzie, więc jeździł tak pięć lat :shock:

 

Ogólnie samochód zapuszczony i zaniedbany ma na liczniku 2009 km.Mam nadzieje, że jak się nim trochę zajmę uda mi się go doprowadzić do porządku.

 

Nie wiem kiedy był wymieniany:

- rozrząd

- filtr paliwa

 

 

Sam odważyłem się na zdjęcie pokrywy silnika i obejrzenie wałka, nie znam się, ale ma jakieś nierówności, pewnie od tego stukania, a olej czysty i nie zauważyłem jakiegość czarnego osadu starego oleju.

 

Silnik wydaje dźwięki jakby to był diesel a nie benzyna.

Stukot jest częstotliwość jest wprost proporcjonalna do obrotów silnika, na wolnych obrotach dźwięk jest niższy i "wolniejszy" po dodaniu gazy dźwięk jest wyższy i "szybszy".

 

- wiem że to może być kilka rzeczy dlatego zamieściłem filmik na youtube:

[url= http://youtu.be/ke52xIW5eTg]

 

Dodam, że nie jestem mechanikiem, a ten opel to mój pierwszy samochód.

 

Jutro podjadę do sprzedawcy i go przemagluję.

 

P.S.

Wesołych Świąt

Szerokości, przyczepności i bezawaryjności ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość szymon 1587cm3

Link nie działa.

 

Jesli to faktycznie 16lz2 co rozrzad jest bezkolizyjny.

 

Skoro wałek jest wytarty to pewnie popychacze klepią. Zeby byl spokój bedzie trzeba wymienic popychacze i wałek rozrządu. Kwestia 200-400zl, w zaleznosci kto to bedzie robil. Przy okazji kontrola cisnienia oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

długi kij i osłuchaj silnik

 

Przykładaj najpierw do glowicy potem do bloku. Oczywiscie druga strona przyłozona do ucha otwartą dłonią. Bedziesz wiedzial dokladnie gdzie stuka, który cylinder, góra czy dół