Skocz do zawartości

Stukanie w silniku i brak mocy


Gość Trybiczek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Trybiczek

Samochód mam od 4 dni.

Poprzedni właściciel miał go 5 lat i twierdzi, że mechanik mu powiedział, że może tak jeździć i nic nie będzie, więc jeździł tak pięć lat :shock:

 

Ogólnie samochód zapuszczony i zaniedbany ma na liczniku 2009 km.Mam nadzieje, że jak się nim trochę zajmę uda mi się go doprowadzić do porządku.

 

Nie wiem kiedy był wymieniany:

- rozrząd

- filtr paliwa

 

 

Sam odważyłem się na zdjęcie pokrywy silnika i obejrzenie wałka, nie znam się, ale ma jakieś nierówności, pewnie od tego stukania, a olej czysty i nie zauważyłem jakiegość czarnego osadu starego oleju.

 

Silnik wydaje dźwięki jakby to był diesel a nie benzyna.

Stukot jest częstotliwość jest wprost proporcjonalna do obrotów silnika, na wolnych obrotach dźwięk jest niższy i "wolniejszy" po dodaniu gazy dźwięk jest wyższy i "szybszy".

 

- wiem że to może być kilka rzeczy dlatego zamieściłem filmik na youtube:

[url= http://youtu.be/ke52xIW5eTg]

 

Dodam, że nie jestem mechanikiem, a ten opel to mój pierwszy samochód.

 

Jutro podjadę do sprzedawcy i go przemagluję.

 

P.S.

Wesołych Świąt

Szerokości, przyczepności i bezawaryjności ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość szymon 1587cm3

Link nie działa.

 

Jesli to faktycznie 16lz2 co rozrzad jest bezkolizyjny.

 

Skoro wałek jest wytarty to pewnie popychacze klepią. Zeby byl spokój bedzie trzeba wymienic popychacze i wałek rozrządu. Kwestia 200-400zl, w zaleznosci kto to bedzie robil. Przy okazji kontrola cisnienia oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

długi kij i osłuchaj silnik

 

Przykładaj najpierw do glowicy potem do bloku. Oczywiscie druga strona przyłozona do ucha otwartą dłonią. Bedziesz wiedzial dokladnie gdzie stuka, który cylinder, góra czy dół

 

I to nie jest 16lz2 tylko x16szr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trybiczek

Szymon nie będę się kłócił co do silnika, ale w dowodzie mam 55KW i dlatego wpisałem ten silnik w ustawienia konta.

 

Zmienić opis czy to nie ma znaczenia?

 

Powiem tak nie mam zielonego pojęcia lub nawet jeszcze mniej gdzie puka i jak przykładać ten kij.

 

Ja przykładałem od góry i pod świecami efekt ten sam nie usłyszałem nic co by się wyróżniało być może miałem za krótki kij i wszystko zlewało mi się w całość.

 

Spróbuję potem jeszcze z kijem od miotły "rzecz jasna drewnianym"

 

Nakręciłem jeszcze jeden filmik:

 

 

Zauważyłem że temperatura nie była pokazywana, ale po poruszeniu stykiem przy czujniku jest okey.

Czy na postoju na wolnych obrotach silnik powinien się tak grzać 95-100 wentyl i tak co 10 minut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stukają popychaczy to starczy na pracującym silniku odkręcić korek wlewu oleju to dzwięk będzie głośniejszy jeśli nic się nie zmieni to klepie duł silnika albo sworzeń lub panewki, zdejmując poszczególne kable ze świec możesz wysłuchać który cylinder tak klepie bo słychać wyraźnie jak tylko jeden cylinder.

Nie wiem kiedy to kupiłeś ale jak możesz atakuj sprzedawcy że to mogła być wada ukryta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Zmienić opis czy to nie ma znaczenia?

 

Nie chodzi o kłótnie tylko te 2 silniki znacząco sie rożnią od siebie. Jesli nastepnym razem napiszesz ze masz klopot z silnikiem to my patrzac na oznaczenie bedziemy szukac winy np w aparacie zaplonowym ktorego Ty nie posiadasz.

 

Co do stukania i kija, jak sobie nie radzisz to umów sie do mechanika na osluchanie. Mozesz zarżnąć silnik jesli to faktycznie panewka. Mechanik odprawi czary i po 10minutach bedzie wiadomo co wali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trybiczek

Szymonie nie chcę się kłócić tylko jestem facetem który woli wiedzieć co ma i tak jak napisałeś przy diagnostyce jest różnica pomiędzy tymi dwoma silnikami i wolałbym jej nie utrudniać podając oznaczenia innej jednostki niż w rzeczywistości posiadam.

Szacunek, że jesteś w stanie rozróżnić te dwa silniki, dla mnie to na razie czarna magia.

Mam nadzieje, że podczas eksploatacji nabiorę trochę obycia ze słownictwem, nazewnictwem i uda mi się opanować choć podstawy zakresu budowy i działania mojego samochodu.

 

 

No to do dzieła:

 

 

Jakieś przebicia na pierwszej świecy skutecznie zniechęciły mnie do jej trzymania w dłoni :-x

 

 

Przy kolejnych nie było tego przykrego objawu.

 

Z tego co uchwyciła kamerka i sam zapamiętałem mimo szoku pourazowego to nic w dźwiękach silnika się nie zmieniło :oops: czyli dóóóół

 

Jest taka jednostka za 850 zł do kupienia, ale cena mnie odstraszyła, przynajmniej na razie wolę upewnić się co dokładnie dolega tej jednostce napędowej.

 

A popołudniu będę widział się ze sprzedawcą :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania