Skocz do zawartości

Problem z hamulcami Opel Zafira


Gość cita35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam oto mam taki problem z moją Zafirą 2.0 DTL że od tej pory jak ją kupiłem około 3 miesiące temu zauważyłem że hamulce są słabe to znaczy że trzeba mocno pedał cisnąć jak się hamuje to pedał robi się twardy tak jakby serwo przestało działać , ale zaważyłem również że jak jadę szybciej i zacznę mocniej hamować to hamulce są owiele lepsze pedał pedał robi się bardziej elastyczny prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz to trzeba sprawdzić czy nie jest układ zapowietrzony, jeśli tak to trzeba odpowietrzyć jeśli zaś układ nie ma powietrza w sobie to można się pokosić o wyminę płynu może być już stary i nie spełniać swoich funkcji ostatnią rzeczą jaka może byc uszkodzona to zapieczone samo-regulatory na zaciskach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o układ hamulcowy to nie jest zapowietrzony i nic nie jest zapieczone nie wiem jaki jest płyn hamulcowy ale myślę że raczej to nie jest wina płynu bo czasami hamulce są lepsze bardziej też podejrzewam Vacuum pompe ale jak można prosiłbym o dokładniejszy opis problemu z Vacuum pompa, jak ją wymienić i jaki jest koszt i czy ewentualnie można ją jakoś naprawić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładniejszy opis problemu z Vacuum pompa

 

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; color: #000000

 

Na przykład:

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/144907-uszkodzona-pompa-vacum-objawy/

http://aifp.plwww.astra-g.pl/viewtopic.php?f=105&t=6714&view=previous

http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=70243&sid=17cc94f4cef11a04db165d8af11d95d1

i jeszcze pierdylion innych... wystarczy poszukać a nie czekać na gotowe jak to robią lenie.

 

jaki jest koszt

Jak wyżej, czyli:

 

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; color: #000000

 

http://sprzedajemy.pl/vacum-pompa-opel-omega-2-0-dti-16v,489928

http://allegro.pl/opel-astra-ii-2-0-dtl-pompa-vacum-i2645175935.html

i jeszcze pierdylion innych... wystarczy poszukać a nie czekać na gotowe jak to robią lenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrałam pompę vacum nie wyglądała na mocno wytartą ale spróbowałem ją trochę uszczelnić ,powiem tak pomogło w 50% hamulce są lepsze pedał bardziej elastyczny .Może zna ktoś sposób na poprawienie szczelności w pompie vakum

 

[ Dodano: 2013-04-28, 21:49 ]

problem rozwiązany problem tkwił w serwie traciło podciśnienie teraz po wymianie hamulce są brzytwa

 

[ Dodano: 2013-10-13, 00:08 ]

problem rozwiązany problem tkwił w serwie traciło podciśnienie teraz po wymianie hamulce są brzytwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Mam też problem z hamulcami w Zafirze.

Postanowiłem zregenerować zapieczone zaciski hamulcowe.

Zdemontowałem zacisk i jarzmo.

Jarzmo już zostało zregenerowane.

Napotkałem jednak problem z tłoczkiem. Udało się go wykręcić ale nie chce wyjść środek tłoczka.

Po zdjęciu zawleczki wyjąłem sprężynę spiralną i łożyskową płytkę.

Niestety nie mogę wyjąć wewnętrznego tłoczka , który ma w środku gwint do wkręcenia w zacisk.

 

Jak go wyjąć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę wyjąć wewnętrznego tłoczka , który ma w środku gwint do wkręcenia w zacisk.

 

Jeśli nie wymieniasz tłoczków to nie ma konieczności wyjmowania gwintu, w czasie regeneracji należy wszystko dobrze wyczyścić, użyć w czasie składania specjalnego smaru do tłoczków i zastosować nowe gumy uszczelniające.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem w obu tłoczkach wewnętrzny pierścień segera.

Niestety ten wewnętrzny tłoczek z gwintem w obu przypadkach nie chce wyjść :(

 

[ Dodano: 2017-09-09, 21:58 ]

Po wielu próbach, w końcu udało się wyjąć/wyciągnąć ten wewnętrzny "tłoczek" z wewnętrznym gwintem.

Niestety troszkę został z zewnątrz potraktowany szczypcami.

To chyba jednak nie będzie przeszkadzać w roli jaką spełniać będzie w zregenerowanym zacisku ?

 

[ Dodano: 2017-09-14, 09:35 ]

Jeśli nie wymieniasz tłoczków to nie ma konieczności wyjmowania gwintu, w czasie regeneracji należy wszystko dobrze wyczyścić, użyć w czasie składania specjalnego smaru do tłoczków i zastosować nowe gumy uszczelniające.

 

No właśnie wymieniam tłoczki i stąd moje pytania.

 

[ Dodano: 2017-09-21, 21:46 ]

zaciski tylne zostały zregenerowane (jarzma też), a hamulce z tyłu odpowietrzone.

Ręczny działa :)

 

Problem jest jednak nadal z twardym pedałem :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania