Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu


Gość luciusz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj ruszając w trasę pocisnąłem trochę po gazie i po paru min zaczęło mi szarpać autem (jakby brakowało mu mocy). Zapaliła się kontrolka "Check Engine", silnik zaczął nierówno pracować, warczeć. Zrobiłem test: hamulec +gaz + kluczyk w poz 2 i wyskoczył mi błąd 0303. Podpiąłem pod kompa i wskazał: 0303 wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Rzecz działa się na LPG (strzela poza tym w tłumik na gazie, benzyna OK) i teraz nie wiem co robić. Co może być przyczyną? Czy za wypadanie zawsze odpowiada układ zapłonowy, czy są także inne przyczyny? Moduł DIS firmy Delphi kosztuje 370 zł. W sklepie mówią, że te moduły w Astrach to plaga cały czas się sypią. I tu mam pytanie czy w ogóle można taki moduł sprawdzić, bo jutro mam jechać do elektryka. Jest sens płacić za diagnostykę, czy od razu kupić nowy moduł. I czy na pewno jego wymiana pomoże?

Przejechałem właśnie 550 km na obrotach < 3000 i jakoś dało radę. Błąd wywaliło mi przy katowaniu silnika jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje tylko w tłumik strzela na LPG. Zdarza się, że po postoju słabo wkręca się w obroty i dławi przez kilka-kilkanaście sekund.

Co radzicie robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień świece i przewody zapłonowe. Powinno pomóc.

W verce tak miałem że po ostrzejszej jeździe wywalało czeka, po czym niedługo potem gasł.

Wymieniłem świece i po kłopotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz listwę zapłonową, jakoś tak z marszu mi się napisało.

U mnie świece też ładnie wyglądały ale się skończyły.

Przypadek ten sam, czek wywalało przy jeździe powyżej 3000 obr. po czym gasł po zwolnieniu.

Aż w końcu szarpanie było i moja diagnoza że wymiana świec.

Jak ręką odjął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja jak ze snów: DEEAM XXI N :-x A świece wożę w samochodzie nowe BOSH PLUS. Sprzedał mi jej jeden gazownik bo uważał, że są dobre a wszyscy inni mówią aby nie zakładać. Miałem w poprzednim aucie AUTHRONIC AL 700 II gen. i nic takiego nie miało miejsca aby strzelało w tłumik, jakieś błędy wyświetlało (ewentualnie nie wiedziałem o tym). Dziś się przejechałem na LPG tak z 4500 obr/min i jakoś szło. Przy takich obrotach i prędkości 140 km/h czuję jakby silnikowi "brakowało pokarmu" chciałby jechać a nie mógł, dusi się i ma lekką "czkawkę". Na benzynce śmiga dobrze w takich warunkach, płynnie bez czkawki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził, czy przypadkiem wtrysk gazu nie umiera, czyli na skutek zatarcia nie otwiera się całkowicie. U mnie Valtek odstawił taki numer - przytarł się na tłoczku i silnik na jałowym chodził lux, a przy przyspieszaniu szarpanina.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania