Skocz do zawartości

kostka stacyjki Vectra B


Gość automux

Rekomendowane odpowiedzi

Gość automux

Wiem, że macie wielkie majstry doświadczenie w OPLACH i nie tylko ale podpowiedzcie bo brat dzwonił i zgłupiałem. czy w X20XE 1997r. jak nie odbija stacyjka z położenia rozruchu do sprężynka jest w stacyjce czy w kostce stacyjki. Nie chcę go wprowadzić w błąd mi się wydaje że w stacyjce a on w necie naczytał się że w kostce i już zamówił na aledrogo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automux

Dzięki, też tak myślałem. Zobaczę po niedzieli kostkę jak przyjdzie nowa, co on to wymyślił :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stacyjce jest taki bolec. po jego wydłubaniu można wyjąć wkład stacyjki razem z kluczem i zobaczyć środek. W razie czego na szrocie jakąkolwiek inną oplowską stacyjkę wziąć, rozebrać i wsadzić sprężynę. Ew. kupić stacyjkę do VB ale tu sie pojawi problem zamka drzwi, bagażnika i wlewu paliwa - dwa kluczyki będą, lub wybuli się słoniej za komplet z jednego dawcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej miszcze, może z poradników by się korzystało co ?

 

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-stacyjki-oraz-kostki-stacyjki-astra-g-vt1954.htm#9653

 

 

jak nie odbija stacyjka z położenia rozruchu do sprężynka jest w stacyjce czy w kostce stacyjki

Te stacyjki z biegiem czasu się zacierają z doświadczenia wiem że trzeba je wymienić na nowe smarowanie i regeneracja na niewiele się przyda po prostu części trące są ze stopu aluminium i się ścierają i jak ich już brakuje to się zaciera.

To co Arek napisał można zastosować przy wymianie wkładki stacyjki czyli nowa stacyjka ze starą wkładką po tej operacji mamy nowy mechanizm ze starym kluczem ale sama wymiana wkładki czy rozbiórka wkładki nie wpływa na odbijanie kluczyka po rozruchu. Sumując Robert najpierw rozebrać i zweryfikować uszkodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przytargał brat kostkę i okazało się że po zamontowaniu jest w kostce sprężyna i odbija już stacyjka ale piny ma jakieś pomieszane rozruch ma tam gdzie wyjście na stacyjkę i odwrotnie. Problem większy jest taki, że w oryginale wychodzi plus na rozruch po przekręceniu a w tej chińskiej plus jest od razu a rozłącza go jak dam na rozruch. Można by kable pomieszać i dać przekaźnik odwrotnego działania ale dumam co to za badziewie mu z alledrogo (30zl) przysłali a miało być do VB X20XE. Zobaczymy czy kupi się coś drugiego czy poprzerabia piny.

EDIT:

Więc tak pojechałem do sklepu kupiłem kostkę za 20 zł i co działa jak ma być, dodam jeszcze że odbijanie rozruchu jest w VB X20XE w kostce stacyjka to tylko kluczyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość seweryn20081

Witam a co morze być przyczyną że po przekręceniu stacyjki na zero i tak światełka się świecą a silnik działa,a gdy odłączyłem akumulator i wyjąłem ze stacyjki kluczyk on nadal chodził i światełka nie zgasły,po odłączeniu plusa i minusa od akumulatora działał dopiero zgasiłem go dusząc biegiem,zapalić go mogę ze stacyjki a zgasić tylko biegiem,a kluczyki podczas jazdy mogę wyjąć i jechać dalej pozdro i czekam na szybką odp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania