Skocz do zawartości

kody błędu opel astra F X16SZR


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Ja teraz nie pamiętam czy Ty masz koło foniczne na wierzchu czy w środku silnika jeśli jest na wierzchu czyli przykręcone do do wału pod kołem pasowym to sprawa jest prosta widać gołym okiem czy nie jest uszkodzone i zanieczyszczone, jeśli jest w środku silnika to trzeba odkręcić czujnik i śrubokrętem z nawiniętą szmatka czyścić każdy ząb z osobna, na tych czujnikach oraz kołach często osadza się brut i to nawet jakiś magnetyczny który sam od siebie nie chce odpaść.

 

Nie pomyślałeś o zmianie mechanika, może ten Ci kasę wyciąga z portfela, to jest raczej nie możliwe że praktycznie wszystko wymieniłeś i ciągle jest ta sama usterka no chyba że coś jest w instalacji a dokładnie w przewodach od czujników, warto by to tez posprawdzać mierząc omomierzem jakie są wartości między czujnikami a ECU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy Ty masz koło foniczne na wierzchu czy w środku silnika

Zewnętrzne, na kole pasowym.

 

A do założyciela tematu kilka rzeczy, na któe trzeba zwrócić uwagę:

1. czujnik spalania detonacyjnego - nie można go dorypać "na pałę" bo nie będzie pełnił swojej funkcji. Ma być przykręcony momentem 14Nm i ani mniej ani więcej.

2. czujnik wału - wymieniony, ale na jaki? Znam zamienniki, które pracują 2 dni i padają - sam tak miałem. Skuteczną metodą wyeliminowania wady czujnika jest wsadzenie 100% sprawnego z innego, jeżdżącego bez zarzutu auta.

3. błąd pojawia się na gazie. Potem też na benzynie. Tak więc reset sterownika silnika, czyli klema na noc won, a rano TYLKO NA BENZYNIE i non stop na benzynie. Jeśli nie będzie błędu stukowca, to coś nie halo z LPG. Jeśli będzie, to trzeba szukać w osprzęcie i sterowaniu silnikiem.

4. elektrozawór par paliwa ma taki wpływ na pracę silnika, jak przypływy i odpływy Bałtyku na rozmnażanie pingwinów na Grenlandii. Nim nie ma się co przejmować - byle podciśnienie które od niego leci do przepustnicy było ślepe, czyli żeby nie ciągnął nim lewego powietrza silnik.

5. jest też ewentualność pomylenia wtyczek. W wiązce silnika kilka wtyczek jest identycznych i pasują. Może ktoś przypadkowo pomieniał wtyczki i teraz jest jajo.

6. Jesli pojedzie się miernikiem po wiązce silnika, i stwierdzi, że każda wtyczka elektrycznie dociera do kostki sterownika silnika, to pozostaje jedynie sterownik silnika. Pamiętać należy, że od 1996 roku były immobilisery, czyli należałoby kupić zestaw sterownik+pętla immo na stacyjkę+pastylka z kluczyka, lub upolować sam sterownik z początków produkcji x16szr czyli 1993-1994 rok, bo one nie miały immobiliserów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wału - wymieniony, ale na jaki? Znam zamienniki, które pracują 2 dni i padają - sam tak miałem. Skuteczną metodą wyeliminowania wady czujnika jest wsadzenie 100% sprawnego z innego, jeżdżącego bez zarzutu auta.

Tu akurat ArKos ma 100% racji... sam latałem za czujnikiem wału... Najlepiej wziąć omomierz ze sobą do sklepu... Sam osobiście trafiłem 4 nówki sztuki z półki sklepowej, fabrycznie w pudełku uwalone... :( dlatego przy takich rzeczach jak czujnik wału... trzeba albo zacisnąć zęby i odżałować te 200-250 za nówkę lub poszukać sprawnej używki.

 

1. czujnik spalania detonacyjnego - nie można go dorypać "na pałę" bo nie będzie pełnił swojej funkcji. Ma być przykręcony momentem 14Nm i ani mniej ani więcej.

Dokładnie tak... jak zostanie przykręcony za mocno następuje jego natychmiastowe uszkodzenie...

 

jest też ewentualność pomylenia wtyczek. W wiązce silnika kilka wtyczek jest identycznych i pasują. Może ktoś przypadkowo pomieniał wtyczki i teraz jest jajo.

 

Lub celowo zamienił abyś na pewno do niego wrócił... takie przypadki też były :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Drzodzy koledzy czujnik założyłem oryginalny od vectry z tego silnika co go kupiłem X16SZR i był i jest sprawny w 100 procentach, metody kasowania klemą i jazdy na benzynie i cuda na kiju juz mam za sobą nic to nie daje.

Dodam że błąd juz pojawiał sie dużo wcześniej na starym silniku. dodam że podmieniłem ecu czytaj wcześniej mam pastylke immo i ecu od innego oryginał delco i tez ten błąd jest dlatego zakładam ten post.

Jak ktoś to przeczytał uważnie co nawypisywałem to wie że co jak co ale kasy nie żałuje na to gówno i nie wkładam yle czego i zamienników.

A co do koła fonicznego to ja nie wiem gdzie ono sie znajduje, ale jest szansa że na raz żle pracowało w dwóch niezależnych silnikach z różnym przebiegiem. Czek z błędem czujnika spalania stukowego wywaliło mi w pazdzierniku i tak sie z tym pierniczę.

 

Kolego który pisałeś o zaworze przewietrzającym zbiornik to mówisz że który kanał tego elektro zaworu zaślepić???? ten z góry od kolektora czy ten dolny co idzie do zbiorniczka podciśnieniowego do tej gruchy do nadkola, bo może tendy gdzieś zaciąga lewe powietrze i tu jest przeyczyna.

 

 

bo ja ten zawór podmieniłem od kuzyna który ma identyczna astre z 2000 roku i on ma ten zawór zarypany że hej a jego auto śmiga jak szalone, jak jego zawór podmieniłem to zaciągneło mi zbiornik do środka ( zassało go ) z puknięciem i pompa paliwa zaczeła wyc jak bura suka. To może jakoś go zaślepic i tyle i będzie grało??????????

 

Proszę o pomoc w sprawie tego koła fonicznego więcej szczególów.

 

[ Dodano: 2012-07-05, 06:41 ]

czunik spalania stukowego juz dokęcaliśmy momentem 13Nm 14 Nm 20 Nm bo tak podają źródła OpCOm podaje 13Nm wy 14Nm a poradniki do astry X16SZR 20Nm i też nic z tego więc juz nie wiem co robic z tym czujnikiem.

 

a po drugie to mechanik by się bawił cały tydzień i dochodził do tego a na koniec pozamieniał wtyczki??? nonsens.

kurcze które wtyczki można pozamieniac w tym aucie???? napiszcie jak macie wiedze to sobie przełoże jak to taka prosta sprawa i po temacie.

 

chłopaki ja sam to auto testuje i diagnozuje od pazdziernika a od kwietnia na drugim dużo lepszym technicznie i sprawnym silniku bo ten co teraz mam to sie zbiera i pięknie cichutko pracuje. A błąd jaki był taki jest.!!!!!!!!!

Czy istnieje szansa że pompa paliwa coś takiego robi????? nie wiem podaje błędny sygnał robi spinke albo ma zbyt małe ciśnienie na pewnym progu czy tez zakresie obrotów i wywala czeka????

 

co to może być?????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciągneło mi zbiornik do środka ( zassało go ) z puknięciem i pompa paliwa zaczeła wyc jak bura suka.

Sugeruje to problem odpowietrzenia zbiornika paliwa. Na próbę nie wkręcaj korka wlewu tylko zamknij klapkę i się przejedź. Stukowe powstaje też w związku ze zbyt ubogą mieszanką, więc problem z zassaniem go z baku może być przyczyną zubożania.

 

Czy istnieje szansa że pompa paliwa coś takiego robi????? nie wiem podaje błędny sygnał robi spinke albo ma zbyt małe ciśnienie na pewnym progu czy tez zakresie obrotów i wywala czeka????

Teoretycznie tak. Ale zobacz odpowietrzenie zbiornika paliwa czyli myk z odkręconym korkiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam mój elrktrozawór jest sprawny to na podmienionym działy sie te cuda z zasysaniem zbiornika. Ale na wszelki wypadek odkręciłem korek wlewu paliwa i nic to nie dało, dalej to samo, następnie zaslepiłem srubką dolny króciec elektrozaworu to co idzie na gruche do nadkola i nic to samo, wywala czeka. ale czuć taką dziurę miedzy 2,5 tys obr a 3 tys. na drugim trzecim i czwartynm biegu, pózniej jest lepiej. Taki brak wkręcania się na obroty czy na Pb czy na Lpg jeden czort.

ruszam i na jedynce daje w gaz i się wkręca pięknie natomiast włączam dwójkę i daje w gaz i ma takiego muła wkrecając sie na obroty jak by coś go trzymało i wtedy zapala się czek i dalej w tym zakresie obrotów się muli aż nie osiągnie jakiejś tam prędkości żeby włączyć piątke mówie tu o dynamicznej jezdzie i wtedy juz w miare stopniowo bez emocji przyspiesza po mału ale tez czuc to zmulenie tyle że mniej. czy na benzynie czy na gazie. to co opisuje dzieje się bez względu na to czy korek od zbiornika jest zakręcony czy odkecony czy coś pokombinuje czy nie. więc to raczej nie problem odpowietrzenia. Może pompa paliwa??? ale był robiony test na krótko - paliwo w bańke przewpdy z bańki podpięte inna pompka paliwa do bańki i heja i to samo. więc gdzie jest myk????????

Ktoś ma jakiś pomysł???? :-x

 

[ Dodano: 2012-07-13, 00:04 ]

czy ktoś ma jakiś pomysł???? dlaczego wywala mi ciągle czujnik spalania stukowego????

tak jak pisałem wczesniej ciagle nic sie nie zmienia.

kupiłem teraz nowa pompe paliwa i dalej zapala się czek

odłączyłem gazownie i dalej zapala się czek

kupiłem oryginalny łącznik gumowy od filtra powietrza do silnika ten niby przepływomierz tylko że ten silnik nie ma przepływomierza tylko taki łącznik gumowy i kupiłem to i wymieniłem.

Juz nie wiem co mam robić>>>>>

co może byc nie tak???\

chcę wywalic katalizator i wspawac strumiennice w obudowie katalizatora może to cos pomoże. juz nie wiem czemu i co może siać

znowu setny raz podmieniłem czujnik spalania stukowego i dokręciłem go momentem 13Nm

już zbaraniałem i nie wiem co mam zrobić żeby to działało - mam jeszcze ochotę kupic nową wiązkę i podmienic okablowanie i jak to nic nie da to chyba wypierniczę żarówke bo mnie to irytuje że wywalam kasę jeżdze po warsztatach pytam gdybam piszę robie podmieniam sprawdzam i nic kompletnie. walvczył elektronik, mechanik i co ???? jest ok ale na pół gwizdka. a ja bym chciał dojść co za czort tam siedzi. jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o sugestie tylko przeczytajcie wszystko i nie piszcie mi o stukowcu że go nie można dorypać na pałe albo innych gupt typu podmień to czy tamto. Przeczytajcie post

Dzięki :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania