Skocz do zawartości

Samochód szarpie, przerywa


Gość Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Audi B4 combi, 2.0l, 1995r. Niestety dwa lata temu auto zaczęło się psuć, a mianowicie co jakiś czas szarpnęło podczas jazdy. Początkowo nikomu to nie przeszkadzało, ale z biegiem czasu działo się to coraz częściej, aż w końcu stało się to bardzo uciążliwe.

Samochód był już u czterech mechaników, niestety od żadnego z nich nie odjechał naprawiony. Komputer nie wykazał żadnej usterki. Zostały wymienione przewody, świece, pompa paliwa i jakieś wężyki.Każdy z mechaników podejrzewał, że samochód bierze fałszywe powietrze, ale to także nie była przyczyna. Wiem, że sprawdzano także wtryski i podejrzewam, że podstawowe rzeczy zostały sprawdzone i nie wiadomo gdzie szukać usterki. A największym utrudnieniem w diagnozowaniu jest samowolka tegoż samochodu, to znaczy przerywa tudzież szarpie, kiedy chce, gdzie chce i jak długo chce. Najbardziej jest to odczuwalne podczas ruszania i wtedy, gdy samochód się rozpędza.

Bardzo proszę o zainteresowanie się moim problemem bo samochód jest naprawdę super i chciałbym nim jeszcze trochę pojeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie robić kosztów sprawdź sondę lambda multimetrem i jeszcze sprawdź czujnik położenia przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach dosyć często psuje się przepływomierz objawy takie jak opisujesz a uszkodzenie polega na blokowaniu się klapy, możesz zdemontować przepływomierz i ręką sprawdzić czy klapa chodzi równo i płynnie i czy nigdzie nie obciera jeśli odczujesz tarcie klapy można rozebrać przepływomierz wszystko dobrze wyczyścić, można tez pokusić się o kontrolę potencjometru przepływomierza a jest on pod tą czarną osłonką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Zapomniałem dodać, że szarpaniu i przerywaniu samochodu towarzyszy nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach.

Jak tylko uda mi się znaleźć te rzeczy pod maską i sprawdzić czy nie są uszkodzone to od razu pochwale się tutaj moimi osiągnięciami.

Gdyby ktoś posiadał literaturę na temat tego samochodu to jestem zainteresowany.

 

[ Dodano: 2011-07-27, 23:19 ]

Dzisiaj zdemontowałem przepływomierz. Z klapą wszystko ok, nigdzie nie obciera. Sprawdziłem także potencjometr. Przy zamkniętej klapie jego rezystancja wynosi ok. 560 Ω, przy otwartej ok 115 Ω a maksymalna wartość to 1050 Ω. Niestety w miarę przesuwania klapy rezystancja potencjometru nie zmieniała się płynnie, poza tym czasem rosła, czasem malała a pod koniec szybka spadła do tych 115 Ω. Moim zdaniem coś jest nie tak z tą płytką ale proszę o rade fachowca i od razu pytam czy da się kupić taką płytkę albo trzeba ją jakoś zregenerować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

kolego samej płytki to możesz nie dostać raczej cały przepływomierz, sprawdź jeszcze instalacje która dochodzi z nadwozia do silnika , miałem takie przypadki że przy rozpędzaniu auta silnik się napręża i naciąga przewody elektryczne i rozłącza odbiorniki przy silniku np. cewkę aparat itp. zależy jaki silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania