Skocz do zawartości

Ściąga auto w prawą stronę


Gość KubaK

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem nic pasującego do mojego problemu ;)

Kilka dni temu zmieniłem koła na letnie - opony są w bdb stanie bo przejechane mają 3 sezony zaledwie - od nowości u mnie. Po ich założeniu czuję jak by mi delikatnie ciągnęło auto w prawą stronę. Zdaje mi się że te opony sa lekko szersze jak zimówki ale to chyba nie ma jakiegoś większego znaczenia. Zbieżność ustawiana chyba niecały rok temu i od tego czasu nie było nic wymieniane w zawieszeniu co mogło by rozregulować tą zbieżność. Same koła tez zdają się być dobrze wyważone bo rozpędzając się tak do około 130 km/h nie czuć za bardzo żadnych wibracji...

 

Sam nie wiem czy jechać wydawać te 60zł na zbieżność czy może zamienić najpierw koła np tylne lewe z przednim prawym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś pomylić koła, tzn dać tył na przód lub lewe na prawo itp. Jeśli one przelatały np 2 sezony na tym samym miejscu, to "ułożyły się" i teraz może być taki skutek.

Jeśli masz je opisane i na pewno nie ma mowy o pomyłce, to albo ciśnienie w oponach nie tak, albo może trzymać hamulec po prawej stronie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz je opisane i na pewno nie ma mowy o pomyłce, to albo ciśnienie w oponach nie tak, albo może trzymać hamulec po prawej stronie.

Nie miałem niestety opisanych - koła dopompowane zaraz po założeniu kół. Hamulec raczej bym wykluczył bo na zimówkach nie było takiego efektu co raczej bym wyczuł.

Może też być wybita końcówka kierownicza, luzów jako takich nie czuć a ściągać będzie, warto by sprawdzić te luzy czy są.

W zeszły wtorek byłem na przeglądzie to niby wszystko ok było, a koleś dosyć dokładnie tam zaglądał wszędzie...

 

Tak sobie przypominam, że jedna felga była minimalnie podbita chyba od wewnętrznej strony ale powiedzieli mi jak wyważali że koło się wyważyło normalnie, no i nic nie bije, nie wibruje przy różnych prędkościach...

 

Teraz pytanie czy najpierw pozamieniać na krzyż dwa koła np lewy tył z prawym przodem czy pojechać od razu na stację i niech sprawdzą wyważenie kół, tuleje, końcówki i zbieżność ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróć uwagę, czy nie są wyząbkowane oraz czy nie są kierunkowe te opony

To nie są kierunkowe opony - zwykłe obojętnokierunkowe ;) Co to znaczy, że wyząbkowane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem myłem całe koła razem z oponami i przyglądałem im się i "klocki" opon wyglądały ok, nie były jakoś widocznie wyząbkowane ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem z autem w garażu, zamieniłem koła z prawej strony z tyłu na przód i wciąż to samo.

Udało się nawet naprostować te delikatne podbicie, o którym pisałem wyżej ale zero efektu. Może uda mi się w weekend pojechać jednak na tą zbieżność

 

PS. i macałem te opony i nie czuć żeby były wyząbkowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania