Skocz do zawartości

Auto wpada w wibracje powyżej 120 km/h


Gość KubaK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W weekend wyrwałem się z mojego miasteczka i pojechałem pod Gorzów Wlkp. Postanowiłem pojechać sobie nowo otwartą trasą S3 Szczecin -> Gorzów.

Chciałem sprawdzić ile poleci moje małe autko, a tu dupa bo powyżej 120 km/h zaczęły się wibracje, a powyżej 130 strach już było bardziej przyspieszać :/

Na miejscu zacząłem oglądać koła (stalówki i oponki zimowe) i widać że na wszystkich są odważniki (chyba, że zakładane są też od wewnątrz i jakiś spadł i nie widać), amorki są na pewno dobre, sprężyny też dobre...

 

Pojade na stację jakąś diagnostyczną ale chciał bym najpierw tutaj się poradzić co by mogło jeszcze być przyczyną tych wibracji - ja mam nadzieję że to będzie niewyważone koło bo chyba była by to najtańsza opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję że to będzie niewyważone koło bo chyba była by to najtańsza opcja

 

Dokładnie myślę że tylko tu tkwi diabeł, jedz najpierw koła wyważyć, choć może być też tak że jakaś opona się już kończy ale myślę że na wyważarce wszystko wyjdzie. Miałem też przypadek że końcówka drążka kierowniczego miała lekki luz i podczas szybkiej jazdy koło wariowało na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też przypadek że końcówka drążka kierowniczego miała lekki luz i podczas szybkiej jazdy koło wariowało na drodze

Niby obie końcówki wymieniane jakiś rok temu ale po tych naszych drogach kochanych to niczego nie można być pewnym :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02

Ja mam teraz to samo u siebie w Vectrze, powyżej 130 telepie tak autem ze szok, wczoraj byłem na szarpakach i powiedziano mi że łaczniki stabilizatora przedniego do wymiany i 2 gumy na nim, do tego tuleja z tyłu w wachaczu do wymiany i autem moze dlatego tak "telepac"... :-o dla pewności wywarzyłem wszystkie 4 zimówki jescze raz.. ale to nie koła... wiec zawieszenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na warsztacie i dałem koła do wyważenia - jedno było coś słabo wyważone, a drugie z przodu miało chyba z tone błota naklejonego od wewnątrz felgi czego nie było widać i nie było jak domyć z zewnątrz. Teraz tylko muszę poczekać na jakiś wyjazd w trasę żeby się bujnąć bo w mieście trochę ciężko 130 km/h pojechać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc na 100% była kwestia wyważenia kółek ;)

Sprawdzone do 140 km/h i zero jakichkolwiek drgań lub wibracji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karola44-81

Jeszcze muszę dopisać, że oprócz brudu i niedoważenia kół , na takie wibracje mogą mieć wpływ zużyte tarcze hamulcowe. Więc jeżeli wyważenie nie pomaga to przyjrzyjcie się na stan tarcz hamulcowych. Najczęściej korozja na wentylacji. Coś odpadnie rdzawego i bicie gotowe. Nie musi to świadczyć o krzywych tarczach.

Przerabiałem temat i u mnie tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...