Skocz do zawartości

Brak mocy na niksich obrotach, szarpanie w Oplu astra G 1.4


Rekomendowane odpowiedzi

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

 

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość slawekf74

Witam - ja w dniu dzisiejszym również zaślepiłem egr-a, ale u mnie dla odmiany nic się nie zmieniło. Dalej jest "dół" mocy na niskich obrotach, szarpie przy ok. 1500 obr./min. i zaczyna ciągnąć dopiero jak przekroczy 3000 obr./min. Odniosłem wręcz wrażenie jakby było jeszcze gorzej niż przed zaślepieniem - zbierał się jakby jeszcze gorzej i w moim subiektywnym odczuciu, było jeszcze większe to wspomniane wcześniej w wątku, to jakby "kotłowanie czy bulgotanie" w silniku. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co z tym fantem dalej zrobić???:-(

P.S. Do sternik100 - jakiś czas temu ja również czyściłem przepustnicę i była nieznaczna poprawa przez jakieś... 2 dni. Nie chcę więc Cię martwić, ale problem może powrócić nawet szybciej niż się spodziewasz. Pozdrawiam!!!

 

Gość sternik100

siema, po przejechaniu ok 30 km po mieście muszę stwierdzić że "skoki żabki" zniknęły, ale i tak wydaje mi się że jeszcze coś zamula przy niskich obrotach, wkręca się troche lepiej ale to nie to o co mi chodzi. Zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz, przy tzw szturnieciu pedału gazu na biegu jałowym obroty na ułamek sekundy spadają takie wrażenie jak by się zadławiał. Dziwne to trochę, nie wiem co może być tego przyczyną. Pozdro

 

A czy przypadkiem nie słychać czegoś dodatkowo? Np syczenie lekkie przy dolocie?

Mam na myśli to, że wężyk do mapsensora może być np. pęknięty - mapsensor odpowiada za wyprzedzenie kąta zapłonu a to jest potrzebne w niskim przedziale obrotów przy dużym otwarciu przepustnicy.

 

Gość sternik100

wężyk wizualnie jest szczelny, oglądałem go podczas demontażu przepustnicy do czyszczenia, ale sprawdzę jeszcze jutro dokładnie i posłucham czy nie ma dziwnego syczenia, dzięki za cenną radę

 

Sam mapsensor może być trefny. Zerknij przy okazji na drożność wężyka do mapsensora - jak odepniesz go to powinno zasysać powietrze.

 

MAP sensor albo uszkodzony albo nieszczelny to on jest odpowiedzialny za wyprzedzenie zapłonu a tego Ci tam brakuje.

 

Gość slawekf74

A czy jest bezpośredni dostęp do mapsensora czy trzeba demontować dolot do przepustnicy? Tak jak pisałem wcześniej u mnie po zaślepieniu egr-a nic się nie poprawiło a wręcz było gorzej. U mnie zauważyłem jeszcze, tak w kontekście tego pękniętego wężyka do mapsensora, że przy szybkim i gwałtownym kilkukrotnym dodaniu gazu na luzie, słychać właśnie jakieś dziwne jakby zasysanie powietrza. Czy to jest normalne? Nie ma żadnego syczenia na wolnych obrotach tylko podczas dodania gazu.

 

A czy jest bezpośredni dostęp do mapsensora

 

Tak jest widoczny z góry tu masz fotki jak wygląda map sensor i gdzie jest zamontowany

 

0fa7a7cdfd7d3f35gen.jpg

f8ed1549dba15e4agen.jpg

 

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

 

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-map-sensora-astra-g-vt1958.htm

 

Wystarczy poczytać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania