Gość slawekf74 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam - bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu "prawdopodobnej" usterki mojego samochodu opel astra II 1.4 16V, rocznik 2001 typ silnika Z14XE. Usterka z jaką się borykam już od jakiegoś czasu ma następujące objawy : samochód jest bardzo powolny w zakresie niskich obrotów, tak do ok. 3 tys. obr./min., po przekroczeniu 3 tys. silnik dopiero zaczyna "żyć". Jest to o tyle irytujące, że przyspieszenie przy np. wolnym toczeniu się samochodu z 2 biegu trwa wieczność - po dodaniu gazu słychać z silnika dziwny odgłos, jakby coś się w środku kotłowało i jak przekroczy wspomniane wcześniej 3000 obr./min. dopiero dostaje przyspieszenia. Poza tym przy jeździe z niewielką prędkością w okolicy 1500 obr./min., niezależnie od aktualnego biegu i temperatury silnika, czuć szarpanie podczas jazdy. Z tym problemem byłem już u kilku mechaników i niestety co warsztat to słyszałem inną diagnozę : pierwszy typ padł na zawór EGR, ale ostatnio sprawdziłem po raz kolejny samochód na profesjonalnej serwisówce opla i nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie zawory i czujniki teoretycznie pracują idealnie. Kolejny typ to czujnik temperatury, następny to czujnik położenia wału korbowego, jeszcze kolejny to zapchany katalizator (który w moim modelu jest zintegrowany z kolektorem wydechowym i kosztuje ok. 1600 zł.), a ostatnio zapchany filtr paliwa (wymieniany w lipcu ubiegłego roku) lub słaba pompa paliwa (muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej po wymianie filtra paliwa). Proszę o pomoc, być może ktoś miał już podobne "przygody" ze swoją astrą II z silnikiem typu Z14XE o mocy 66 kW 90 KM. Dodam, że to auto ma oryginalne niecałe 108 tys. przebiegu, więc poddaje to pod wątpliwość twierdzenia o uszkodzonym katalizatorze czy pompie paliwowej. Za ewentualne podpowiedzi lub próby diagnozy będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!!!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Objawy wskazują na zawór EGR to że komputer go nie wykrył nie znaczy że jest dobry, nie wiem jakim sprzętem był diagnozowany czy tylko odczyt kodów błędów czy obserwacja pracujących elementów on-line, pompa paliwa wykluczam gdyż więcej paliwa potrzebuje przy wyższych obrotach przy których u Ciebie samochód dobrze jedzie co innego jak by przy wyższych obrotach silnik by był słaby, pozostałe czujniku jak położenia wału i wałków rozrządu też wykluczam przy tych usterkach silnik sygnalizuje zaświeceniem się lampki oraz przechodzi w tryb pracy awaryjnej, spróbuj zaślepić zawór EGR i zobaczysz czy coś się zmieniło.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekf74 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Diagnozowany był chyba dość dobrym sprzętem, nie znam się na tym za bardzo, ale z tego co zauważyłem, to wyświetlały się na monitorze komputera wszystkie parametry silnika - obroty, temperatura i inne szeregi płynnie zmieniających się cyferek. A jeśli okaże się, że po zaślepieniu EGR-a dalej jest tak samo (czytałem już dużo na innych forach o podobnych przypadkach), czy jest sens wymieniać ten zawór czy lepiej spróbować "powalczyć" z katalizatorem? I jeśli już poruszyłem kwestię wymiany: lepiej kupić nowy np. Delphi (na allegro widziałem za ok. 270 zł.), czy może spróbować jakąś używkę, czy może jeszcze coś innego? Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Na próbę zaślep EGR zobaczysz co będzie się działo, z katalizatorami różnie bywa miałem przypadek że właśnie w takim silniku po przejechaniu nie całe 50 tyś katalizator poszedł do wymiany a że było to w okresie gwarancji więc nic nie kosztowało, a katalizator się rozsypał i zapchał wylot, tak jest skonstruowany że jak się rozsypie musi zatkać, zamontowali go pionowo, a objaw był taki że nie można było wcale uruchomić silnika dopiero po wykręceniu sondy lambda przed katalizatorem samochód odpalił.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sternik100 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Też borykam się z tym problemem, objawy identyczne, przyśpieszanie to tragedia, buczenie w silniku i brak mocy, a przy ok 3tyś idzie jak strzała. Tak samo to szarpanie w pewnych granicach obrotów nie zależnie na jakim biegu skacze sobie żabką. W tym tygodniu zaślepie egera i dam znać czy jest poprawa.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekf74 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Do sternik100: jak będziesz miał jakieś doświadczenia po zaślepieniu egr-a to napisz, ja już jestem umówiony z mechanikiem na czwartek, spróbuje też może podmienić go na jakąś używkę - jeśli to nic nie da i przy zaślepieniu nie będzie żadnej reakcji, to pozostanie jeszcze tylko wymiana jednego elementu... samochodu!!! [ Dodano: 2011-03-01, 19:21 ] I jeszcze jeden wątek wymian : byłem dziś u kolejnego mechanika od układów wydechowych, ma podobno świetny katalizator z rozbitej astry po przebiegu 50 tys. km, ale życzy sobie za tą "przyjemność" tylko 700 zł. Powoli już przechodzi mi ochota na wymianę katalizatora w mojej astrze...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 sprawdź najpierw ten EGR a potem będziemy dalej myśleć   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekf74 Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 A proszę jeszcze o podpowiedź, czy w astrze G 1.4 16V silnik typu Z14XE jest przepływomierz?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Te silniki mają mapsensor. Pełni on taką samą rolę jak przepływomierz.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sternik100 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 witam po krótkiej przerwie. Dzisiaj zaślepiłem egr-a i wyczyściłem dokładnie przepustnice. Na chwile obecną jest jest widoczna poprawa w pracy silnika ale musze wiecej pojeździć żeby dokładniej ocenić, dam znać co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się