Skocz do zawartości

ogrzewanie działa jakby chciało a nie mogło


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Arek sam napisałeś

ponieważ korek (jego zaworki) odpowiadają za odpowietrzanie układu chłodzenia i utrzymywanie właściwego cisnienia w układzie

opel jak i wiele innych ma ciśnieniowy układ chłodzenia pracujący przy nominalnym ciśnieniu 1,3-1,4 bara

to jest po to, aby podnieść temperaturę

wrzenia płynu - im wyższe ciśnienie tym ciecz wrze w wyższej temperaturze

przy ciśnieniu 1,3 bara jest to ok. 110*C

 

jak w układzie nie będzie ciśnienia to nie zagrzeje a płyn będzie przebiegał najłatwiejszą drogą pomijając nagrzewnice bo tam ma opory przepływu. Zrobię dziś doświadczenia na Astrze G z odkręconym korkiem napiszę Wam jakie wnioski

 

Grzesiu, ja jeździłem kiedyś z niedokręconym korkiem, bo z chłodnicy lekko sie sączyło

nie było żadnych anomalii w pracy układu chłodzenia

dla mnie to nie to

 

mam jakis stary korek z kadetta to dziś podmienie. rano trzasnołem 10km jak to w wa-wie bita godzina czasu w korkach i na szybko nagrałem filmik

 

ja sie upieram przy niedrożności

 

Paweł, konkretnie i na temat:

 

to zobacz może czy z magistrali sprawnie wypływa płyn

 

 

jak szybko spływa woda po wlaniu jej do wyrównawczego?

 

jak ściskasz gruby przewód od chłodnicy do termostatu to:

1. czy jest GORĄCY ?

2. czy do wyrównawczego przelewa się płyn wężykiem powrotnym?

 

gorący ledwo idzie je złapać przy temp 95st. jak sciskam gruby wąż wylot z chłodnicy do magistrali to w zbiorniczku normalnie sie przelewa. lece przetestować korek bo narazie niechce zwalać płynu zimowego glebe zwłaszcza ze tydzień temu zalałem nowy :-(

 

[ Dodano: 2010-11-26, 11:23 ]

korek z czujnikiem z kadetta nie pasuje wiec musze se nar....ć jakis na podmiankę

 

A ja zrobiłem test na Astrze G i tak odkręciłem korek włączyłem silnik czekam aż się zagrzeje wskaźnik poszedł na 80 stopni ogrzewanie jest ale słabe, z obserwacji wynikło jeszcze że do zbiorniczka przy odkręconym korku nie przepływał płyn czyli płyn w zbiorniczku nie cyrkuluje jak to normalnie się odbywa, przy pracującym silniku zakręciłem korek płyn w zbiorniczku nadal stoi brak cyrkulacji płynu dopiero po ostygnięciu silnika i ponownym uruchomieniu płyn normalnie przepływał przez zbiornik i ogrzewanie było ok, wnioski z doświadczenia wysnujcie sami ja upieram się przy swoim. Jeśli nie masz innego korka daj pod korek na czas próby worek tak żeby się całkiem zatkał wylot i włącz silnik i sprawdź poprawność działania tylko go nie przegrzej bez zaworków rozwali Ci jakiś wąż lub chłodnice.

 

jeżeli twoje doświadczenie sie potwierdzi u brodatego, to będzie kolejna nauka w sprawie oplowego korka

 

jak do tej pory znane mi anomalie wynikające ze zwalonego korka to:

- nie potrafiący się odpowietrzyć układ chłodzenia

- wywalanie płynu przez korek po włączeniu wentylatora (mniej więcej ten zakres temperatur)

- szybsze gotowanie się płynu w układzie

 

dojdzie do tego jeszcze słabe ogrzewanie i cyrkulacja, ale zobaczymy co pomodzi u siebie brodaty :mrgreen:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania