Skocz do zawartości

ogrzewanie działa jakby chciało a nie mogło


Gość broda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,normalnie daje sobie rade ale to mnie przerasta,niemam pomysłu co może byc przyczyną

Problem dotyczy Astry F x16szr +klima tzn. ogrzewanie niby jest ale powietrze leci ledwo ciepłe,wymieniłem juz termostat,pompe wody,wypłukałem nagrzewnice ale nadal brak poprawy.Najdziwniejsze jest to ze nawet jak stoje w korku i 1O razy załaczy się wentylator to płyn w zbirniczku wyrównawczym jest zimny,jest 1OOst C na wskaźniku odkrecając korek nic nawet nie syknie tak jakby nie było ciśnienia w układzie :-o .Do tej pory jeździłem kadettem i jakbym odkrecił korek na zagrzanym silniku niałbym fontanne a tu nic. :>

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Coś tam w tym Twoim samochodzie będzie przytkane, musiał byś po kolei sprawdzać drożność poszczególnych elementów jak chłodnica choć ona w tym wypadku jest nie istotna, węże czy nie są gdzieś załamane i nie mają odpowiedniej drożności, możesz mieć też sam korek na zbiorniczku uszkodzony że nie trzyma ciśnienia, sprawdź też czy po rozgrzaniu silnika jakie są ciepłe węże doprowadzające płyn do samej chłodniczki ogrzewania, możesz też kupić preparat do czyszczenia układów chłodzenia i przepłukać cały układ, ostatecznością jest też zapowietrzenie układu który sam się powinien odpowietrzyć.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie:

uszkodzenie korka nie ma nic wspólnego z zimnym płynem w zbiorniczku wyrównawczym

dlaczego?

ponieważ korek (jego zaworki) odpowiadają za odpowietrzanie układu chłodzenia i utrzymywanie właściwego cisnienia w układzie

opel jak i wiele innych ma ciśnieniowy układ chłodzenia pracujący przy nominalnym ciśnieniu 1,3-1,4 bara

to jest po to, aby podnieść temperaturę wrzenia płynu - im wyższe ciśnienie tym ciecz wrze w wyższej temperaturze

przy ciśnieniu 1,3 bara jest to ok. 110*C

 

jeżeli wentylator się włącza, chłodnica jest gorąca, a słabo grzeje wewnatrz i w wyrównawczym jest zimny płyn, to moim zdaniem jest to problem małego obiegu - duży obieg działa ok bo wentylator się włącza

 

w mojej ocenie jeżeli nie dociera gorące do nagrzewnicy i do wyrównawczego, to albo będą zagięte węże wychodzące z magistrali wodnej za silnikiem (2 króćce ok. 20mm) albo będzie zakamieniona ta magistrala czyli przewężony przepływ

 

druga opcja jaka mi się nasuwa to popieprzone węże do nagrzewnicy - często gaziarze mylą się podłączając je ponownie, po zamontowaniu trójników do reduktora z gazu

 

generalnie zajrzałbym od spodu na tą magistralę i dokładnie obejrzał, czy nie pomienione a potem bym zdjął te węże z nagrzewnicy i podłubał śrubokrętem czy nie ma kamienia

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brodaty, ale ja nie mówię że ma gaz, tylko podałem przykład

mógł ktoś wymieniać magistralę, silnik robić, cokolwiek co wymagało ingerencji w to

mógł spaprać i tak zostało

 

to zobacz może czy z magistrali sprawnie wypływa płyn

 

jak płukałeś nagrzewnicę, to mocno woda leciała?

jak szybko spływa woda po wlaniu jej do wyrównawczego?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos, w tym problem ze jak sciagnełem ją z rajchu to nie było żadnego problemu przelatałem rok i było wszystko w porządku ogrzewanie działało jak złe :twisted: przyszła kolejna zima i okazuje sie ze lipa.co do płukania to woda normalnie przepływała przez układ- bez problemów,nagrzewnice płukałem długo i namiętnie-podpiełem wąż pod kran i cheja parenaście minut :-D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha...

no to teraz jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła:

jak wygląda filtr kabinowy lub jeżeli go nie ma, to jak jest z dolotem powietrza do dmuchawy?

czy nie nawaliło tam liści i syfu, że aż przytyka dopływ powietrza?

 

sprawa o tyle mi nie pasuje, że jest chłodny płyn w wyrównawczym i dlatego najbardziej mnie ciągnie w brak drożności w układzie chłodzenia

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.