Gość prezesik25 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Witajcie! Posiadam silnik 1.4 ABD Zastanawiam się nad planowaniem (drugim) głowicy. Podczas pierwszego planowania ruszone były zawory. Obecnie silnik ma przebieg 315 tys.km, kompresja wynosi 7-6-10-10. Silnik oleju nie bierze lub bierze minimalne ilości. Chciałem splanować głwicę, dac nowe zawory, bo prawdopodobnie którys się skrzywił po dociągnięciu głowicy z nieodpowiednią (zbyt cienką metalową) uszczelką - przy dociąganiu głowicy zawór sklinował się z tłokiem na I cylindrze, potem zmieniłem uszczelkę na grubszą. Link z wymiany uszczelki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=354842 Poczytałem sporo tematów o kapitalce silników i nie mam zamiaru wydawać 1500 zł na remonty. Silnik robiłbym sam. Zastanawiam się nad planowaniem głowicy, wymianą zaworów na nowe, docieraniem ich, zmianą uszczelniaczy i uszczelki pod głowicą. Dołu silnika narazie bym nie ruszał. Ale co z gniazdami zaworów, jeżeli będą wżerki... Czy to pomoże przywrócić odpowiednią kompresję?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Jak już raz była planowana to nie wiem czy jak zrobisz jeszcze raz te operację to nawet standardową uszczelka będzie za cienka, może warto tylko zawory wymienić i je dotrzeć lub zakup używanej ale nie planowanej głowicy i obrobienie jej kompleksowo czyli wymiana zaworów oraz planowanie i myślę że samochodzik dostanie kopa.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Bo jeżeli miałyby być do wymiany pierścienie to napewno nie byłoby takiej kompresji na pozostałych dwóch cylindrach (10-10) tak? Wtedy komprecha poleciałaby chyba na wszystkich garach, a tak to wydaje mi się, ze tylko zawory nie trzymają... Powiem, że silniczek jest bardzo zadbany, reguilarna wymiana oleju co 10 tys.km. Do przebiegu 216 tys. chodził na syntetyku, dopiero po tym czasie przelałem na półsyntetyk i tak do tej pory. Po zdjęciu głowicy stwierdziłem, że progi na tulejach cylindra są prawie niewyczuwalne. Nie chcę kupować drugiego silnika, bo jak dzwonię i pytam o stan silnika to z reguły jest już minerał (ale odpala), albo nie można uruchomić silnika, bo jest już wymontowany z auta. Więc pakować się w bagno nie mam zamiaru, bo chcę jeszcze pojeździć tym autkiem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 dobra jedźmy po kolei po raz wtóry... kiepska kompresja to efekt wypalonych/nieszczelnych zaworów lub wypracowanego układu korbowo-tłokowego góra wiadomo dół - albo beki cylindrów, albo pierścienie - starte czy też pęknięte kondycję silnika łatwo stwierdzić prze pomiar kompresji zrobiłeś, wyszło 7-6-10-10 czyli bardzo źle, bo rozbiezności powyżej 1 atm między garami świadczą o problemie zrób próbę olejową czyli pomiar kompresji po wstrzyknięciu w każdy cylinder ok. 2-3cm3 oleju silnikowego jeśli bedzie zauważalny wzrost kompresji na tych dwóch chorych cylindrach (czyli np wyjdzie 9-9-10-10), to wina dołu - bez rozbierania nie stwierdzisz konkretnie czy pierścieni czy beka cylindra jeśli wzrost bedzie nieznaczny lub wcale go nie będzie, to nie trzymają zawory i trza robić górę czyli głowicę proste   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5720 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 zrób próbę olejową czyli pomiar kompresji po wstrzyknięciu w każdy cylinder ok. 2-3cm3 oleju silnikowego Ok, ale czy trafię akurat na krawędzie cylindrów? U mnie tloki mają wgłębienie i te 3 cm3 spokojnie je wypełni nie zalewając tłoków. Czy można wlać np. 10 cm3 lub więcej? Odpalę później silnik?? Nie zaleję go na amen olejem?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 nie no nie przeginaj z ilością oleju wlej ze 3cm3 i kilkanascie obrotów wałem jak rozrusznik zrobi to rozbryzga ten olej i odpalisz, tylko zakopci jak stary diesel chwile po odpaleniu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 dobrze, ze mam 3 bramy dalej znajomego mechanika, podjadę do niego, zapodam olej i sprawdzimy komprechę. Dzięki za info. Po pomiarze napisze o efektach. Jemu nie chce zostawiać auta, bo wolę sam pogrzebać i się czegoś dowiedzieć. Po za tym mam drugie auto zastępcze, więc jak ten skona to będzie remontowany.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 przy dociąganiu głowicy zawór sklinował się z tłokiem na I cylindrze, potem zmieniłem uszczelkę na grubszą. Przeciez to nie wina zbyt cienkiej uszczelki tylko tłoka który musiał byc w tym momencie w GMP ( a powinny byc wszystkie równo posrodku cylindra) i po dociagnieciu głowicy ustawiasz rozrzad na znaki... Jesli chcesz cokolwiek robic to rozbierz silnik i ocen co i jak (jesli bedzie trzeba to pomierz) dac nowe zawory Jesli nie beda upalone to nie ma sensu wymieniac na nowe. Małe wżerki to tez nie problem - przeszlifuja. Ale co z gniazdami zaworów, jeżeli będą wżerki... Nic, przefrezuja i dotrą ze szlifowanymi zaworami - przy okazji zaworki "usiądą" ciut głebiej w głowicy Zastanawiam się nad planowaniem głowicy Zabielenie zdziera minimalna warstwe z głowicy (chyba ze jest krzywa.) i od tego napewno sie nic nie stanie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Takie pytanko: Czy mogę jeździć jeszcze przez zimę na tym silniku, nie będzie jeszcze gorzej? Wiem, silnik na wolnych trochę telepie z powodu nierównej kompresji, pali podobnie jak wcześniej, czyli ok. 8,5-9 l LPG/100 km.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5745 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Jasne że możesz do czasu puki nie stanie potem głowica do wymiany ale możesz być spokojny zimę przebujasz. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1196-wymiana-zawor%C3%B3w-dla-lepszej-kompresji/#findComment-5747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się